Bang voor ganzen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Irmy

Bang voor ganzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 21:02

In het weiland van mijn pony lopen 4 ganzen, deze zijn niet van mij, maar van de eigenaren van het weiland.
Ze vallen je regelmatig aan, eigenlijk altijd als je het weiland in loopt.
Dan doen ze hun kop omlaag, bek open, tong er half uit, en ze rennen echt hard achter je aan. Ze achtervolgen je ook.
Nu ben ik echt bang voor die beesten geworden. Het maakt niet uit wat je bij je hebt, ze blijven rennen.
Mijn overleden pony had ik geleerd op commando de ganzen weg te jagen. :')
Ik zei dan: ''Pak ze'', en vervolgens stormde hij op hun af. Maar aangezien hij niet meer bestaat, vallen ze mij weer aan.

Heeft iemand tips, hoe ik kan zorgen dat de ganzen mij niet meer aanvallen?
Ik ben er echt bang voor geworden. :o

01San

Re: Bang voor ganzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:06

Ow get ik zou er ook niks van moeten hebben, wat zijn ze gemeen zeg!
Zwanen vind ik zelf ook heel eng altijd brr.. die gaan zo eng blazen en dreigen... :n
Sorry maar helaas zou ik het niet weten..

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:07

Met je armen zwaaien? Haha, heb eigenlijk geen idee.
De ganzen op de kinderboerderij vallen ons niet aan, zijn ook hele grote ganzen. Weet wel dat de brandganzen die we hadden ook heel vervelend waren tijdens de broedtijd, dan gingen we met een bezem de weide in om te voeren.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:10

Ohjee, ik herken je probleem! Bij mijn pony op stal zijn ze ook en ze komen overal achter je aan. Ze lopen in het weiland, over het erf. En soms staan ze achter een hoekje en komen ze onverwachts achter je aan rennen. :') De buurvrouw en staleigenaar gooien altijd iets naar ze toe, en jagen ze met een bezem weg. Ik zou de volgende keer gewoon met een bezem naar ze toe 'slaan'. Je moet in elk geval net zo brutaal terug doen heb ik geleerd haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:08

Een bezem meenemen en losgaan! :Y)

Nee, geen idee :oo

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:11

Bood of iets lekkers meenemen, dat voor ze neer gooien. Misschien gaat hun aandacht naar het eten.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:13

Sheela, worden ze dan niet opdringerig?
Ik zou gaan voor de bezem-oplossing :+

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:47

Een emmer water?

Ik denk dat de ganzen het weiland als hun territorium zien en jou als indringer er van af willen jagen.

Je kunt een vogelopvang bellen. Misschien hebben zij wel een idee hoe je de ganzen van je weiland kan verjagen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 00:29

Ach het is bijna kerst.. O:)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 00:44

Wauw wat een goede tips *kuch*
De beste optie in mijn ogen is jezelf over je angst heen zetten.
Niet weglopen zodra ze achter je aan komen maar gewoon blijven staan. Ze zullen zien dat je niet bang voor ze bent en uiteindelijk opgeven. Wat je ook kunt doen is elke keer dat je komt wat een beetje lekkers meenemen (niet te veel brood; dat is niet gezond voor ze) en ze voeren zodra ze normaal doen. Niet als ze gaan sissen naar je, maar pas als ze stoppen.
Ganzen zijn ontzettend slimme dieren en zullen het snel leren, je moet het alleen zelf even doorhebben. Ze zijn echt niet zo verschillend van andere dieren ;)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 00:47

Ganzen zijn heel waaks, wij hebben ze vroeger ook gehad thuis.
Ze zijn ongeveer even waaks als een flinke waakhond :')
Als ze jou kennen, zal het wel beter gaan, hoop ik.
Elke keer als je komt, ze iets geven (als dat mag van de eigenaren).

Onze ganzen vroeger, vielen ons ook nooit aan, alleen bij vreemden gingen ze zo tekeer.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 11:25

Ganzen zijn stiekem heel leuke beesten hoor, maar als jij weg rent dan komen ze achter je aan. Maak je groot als ze op je af komen en onthou dat ze je echt niet zoveel kunnen doen. Laat je niet wegdrukken. Je kunt ook proberen vriendjes te worden met ze dmv wat voer. Maar ik weet niet of dat mag/kan.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:32

Ik liet altijd mijn paard tussen mij en de ganzen lopen dat werd me niet in dank afgenomen... door het paard :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:24

Bwaeh, ganzen. Op mijn oude stal hadden we ze ook. Ze waren al vals (bezeten :j ) en toen kregen ze nog jongen ook. Die vielen alles aan wat los en vast zat. Mensen, de paarden, de hond.. iedereen behalve de boer zelf _O-
Wat we daar tegen gedaan hebben? Niet zoveel.. iedereen was doodsbang voor die beesten (behalve.. de boer :+ ). Meestal mepte ik ze maar van me af met een halstertouw, paard trapte ze zelf weg. Niet dat het hielp, ze krabbelden na een beste mep van mijn merrie ietwat versuft overeind, schudden zich uit en HOPPA, weer in de aanval.
Uiteindelijk zijn ze allemaal dood gegaan, toen zijn er ook geen nieuwe bij gekomen :=

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:30

Ganzen zijn als paarden, niet laten zien dat je schrik hebt ;) Dus rustig blijven staan, je groot maken, een stap naar ze toe zetten enz. En ze af en toe een stukje brood geven zal ook wel helpen om goodwill te kweken :)