De zieke (hier nog niet ziek)
Ik werd net gebeld door mijn moeder dat ik onmiddelijk naar huis moest komen want er was iets niet goed met mijn konijn.
Ze lopen los in de tuin en zo rond 6 uur krijgen ze brokjes en gaan ze in hun hok.
Maar ze kwam niet en mijn moeder vond haar ergens achter in de tuin, helemaal suf.
Waar ze normaal altijd wegrent als je haar wil vastpakken/aaien, bleef ze nu gewoon zitten.
Dus ik heel snel naar huis gefietst en gekeken, ze leek wat actiever te zijn want toen ik haar oppakte en even op de tuintafel zette om te kijken of ik zo op het eerste gezicht iets kon zien ging ze wel weer spartelen. Een goed teken in dit geval.
Konijn sprong op de grond en hopte weer naar de andere kant van de tuin, en even dacht ik dat er niks meer aan de hand was en ik tilde haar op om haar in haar hok te zetten. Daar ging ze in een hoekje zitten waar ze eigenlijk altijd zit, maar plotseling ging ze languit liggen. IMO is dat een manier om warmte af te geven en dat is in dit weer eigenlijk niet nodig... Dat zou dus kunnen duiden op koorts.
Op dat moment besloten de dierenarts te bellen en we kunnen om 8 uur terecht gelukkig
.Ik ben heel bang voor myxomatose en heb haar dan ook voor de zekerheid even gescheiden van ons andere konijntje.
Ik hoop dat het niets ernstigs is, duimen jullie mee?

Hij heeft echt idiote vreugdesprongen gemaakt en zit de hele tijd bij haar in de buurt