dierenfan schreef:sorry hoor, ik zal niet meer reageren, je fokt wel maar je bent geen fokker. Iedereen die niet fokt (wat doe je dan?) maar wel een nestje krijgt is alsnog de fokker hoor. Dus als jij de gezondheid totaal niet belangrijk vind van de pups dan nog ben jij wel de verantwoordelijke waar mensen hun klachten kunnen leggen en hun geld kunnen halen als er iets mis is met de gezondheid van de pups op gebied van de vele erfelijke afwijkingen die er zijn (bijv. alleen al patella luxatie). Gelukkig dat je wel gewacht heb t/m een leeftijd van 2 jaar maar dat is ook wel het enigste voordeel dat ik erin zie. Een preventief ontwormen en jaarlijkse enting zet echt geen zoden aan de dijk qua gezondheid.
Spijt me ENORM dat je totaal niet in zit over de gezondheid van de hondjes die je zo op de wereld laat komen. Het kan gelukkig goed aflopen maar kan ook zijn dat straks mensen jaren aan het tobben zijn met hun pup/volwassen hond omdat ze zo dom waren een pup te kopen uit niet getestte ouders.
Alsnog veel succes gewenst want hoop uiteraard dat het allemaal goed gaat verlopen. Let op bij dwergpinchers dat de bevalling lang niet altijd makkelijk verloopt (omdat sommigen bolle kopjes hebben en moeders maar klein en smal is) kan veel pijn geven bij je teef dan dus reken erop dat ze tijdens de bevalling wel eens minder aardig kan zijn.
Je blijft altijd een risico lopen als je een hondje koopt.
Ook uit geteste ouders .
Dat hondje kan dan alnog toch ziek worden.