Coronet leenbeer gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Coronet leenbeer gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 18:28

Hoihoi Bokkers,

Ik ben opzoek naar een Coronet leenbeer voor mijn zeugje. Ik wil haar voorlopig niet bij een beer hebben, maar dat staat wel op de planning voor over een paar maand. Daarom zoek ik nu alvast een goede Coronet beer.

Het zeugje is zwart wit, ouders zijn dieren die het op show erg goed hebben gedaan en ze heeft geen vouworen.

Het gaat om dit zeugje;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Weet iemand een caviastal die beren in de aanbieding heeft? Of heb je zelf een beer? Ik hoor het graag :)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:50

Ik heb geen leenbeer voor je, maar wel een vraag. Ik wist niet precies wat een coronet cavia is en daarom heb ik het ingevoerd op google. Ik kreeg allemaal verschillende plaatjes. Zijn het van die cavia's met heel lang haar?

Afbeelding

Zoals deze? Plaatje van google.

pubelia

Re: Coronet leenbeer gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:53

Cs Lothlòrien fokt in die dieren. Kan goed zijn dat ze beren te koop heeft. Kan zijn dat ze ook een beer voor je heeft, maar die leent ze niet uit. Dus dan zou je naar haar moeten gaan. Heeft jou cavia een stamboom?

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:58

vraag een aan karin86

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 20:11

hier heb je niets aan maar wat een prachtige cavia!!! (ben wel leek he dus weet niet of ze volgens standaart ook prachtig is dus vandaar: je hebt hier niets aan)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 11:20

Laura_x_; Klopt, een coronet is een langharige cavia :j Ze zijn te herkennen aan het kruintje op het hoofd, waardoor de haren opzij hangen en niet over het gezicht zoals bij een Peruvian.

Pubelia; Dat maakt niet zoveel uit. Mijn zeug mag ook naar de beer.
Mijn cavia heeft een stamboom :j Moet even kijken waar hij ligt en wie de ouders zijn. Ze komt iig bij Caviastal Little Friends vandaan.

Nagano; Ga ik doen!

Dierenfan; Dankje :D We zijn ook erg blij met haar. Eigenlijk was ze niet bestemd voor de verkoop, omdat ze erg goed zou zijn voor de fok. Haar enige minpunt is dat ze een wit kontje heeft, dat is met de show niet erg handig omdat het snel geel word.