Een poes of toch niet..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

friends_f_e

Een poes of toch niet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 12:08

Heej bokkers,
Ik vroeg al heel lang om een poes. Het antwoord was altijd nee.
Net hetzelfde voor een hond of ander dier. (Ik wil niets anders dan een dier, ik ben dierenverslaafd.. :D )
Vandaag op mijn verjaardag kreeg ik echter een "tegoedbon voor poes naar keuze"!!
Super! Natuurlijk had ik al wat research gedaan naar mijn favoriete katten: britse korthaar en heilige birmaan. Maar dan stelt er zich een probleem voor.
- Onze andere kat (gecastreerde kater) heeft het ten eerste al niet gesteld op vreemde of nieuwe katten.
- Het kitten zou, behalve als ik het binnen neem, in de garage moetten zitten net als onze andere kat want mijn mama wilt geen kat in huis.
- Die twee rassen zijn ook al geen buitenkatten maar meer binnenkatten en dat wil mijn mama niet + ze zijn erg duur.

Ik wou ook erg graag een tamme rat, en als ik zo kijk naar hoe het poesje zou leven, vind ik het eigelijk niet zo het beste voor een poesje, en denk ik dat ik misschien beter een ratje zou nemen.
Ik vind het wel jammer dat ik na zolang zagen eindelijk een poes zou kunnen nemen, maar nu begin te twijfelen. Ik zou heel graag een poesje hebben maar wat vinden jullie??

CM_

Re: Een poes of toch niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:11

Ik zou idd kiezen voor een konijn of rat.
Een poes hoort lekker bij je in huis te kunnen. En een raskat moet je buiten niet los laten lopen :n

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:28

Neem lekker 2 ratjes i.p.v. 1 katje erbij want dat ze niet naar binnen mogen is wel zielig en een fokker van de rassen die jij leuk vind zal nooit een poesje aan jij geven als ze in de garage en buiten moet leven.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:48

Als je moeder geen kat binnen wil, dan wel twee ratten? Je weet dat die stinken, toch? :D
(Ik heb er gehad...)

En heeft je moeder er ook goed over nagedacht. Wie zal het voer etc. betalen, wie zal de dierenarts betalen? Wie bepaalt er of het dier naar de da moet of niet?

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:53

Je krijgt een tegoedbon voor een poes en je hebt er al eentje en je moeder wil ze niet in huis???
Raar dat je dan een tegoedbon krijgt.

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:57

ik zou idd voor een (of twee) ratjes gaan, ben het er mee eens dat een poes lekker in huis moet wonen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:59

een kat in een garage ? :n

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:00

Gewoon geen dier nemen, een kitten hoort niet in een garage. Belachelijk gewoon!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:03

Ik snap het ook niet zo goed. Jullie hebben een kat, je wilt er nog 1 bij, maar weet dat de andere kat die niet accepteert. Ook weet je dat je moeder niet wilt dat de kat in huis komt. Dus in de garage moet wonen. Je snapt wel dat dit niet ideaal is. Poezen hebben behoefte aan gezelschap en in de garage wonen is niet zo leuk voor ze. Denk er overna of je niet een dwergkonijntje mag hebben op je kamer. of eventueel 2 ratjes. Persoonlijk heb ik liever een nijntje als een ratje, maar dat vind ik. Dan maar geen poes. later als je groot bent en op jezelf woont.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:14

mooney1 schreef:
Je krijgt een tegoedbon voor een poes en je hebt er al eentje en je moeder wil ze niet in huis???

Nou hier snap ik ook echt helemaal niks van...

Ik hoop dat je er niet nog een kat bij neemt (en deze ook in de garage mikt...), maar kiest voor iets anders.

Komt de kat die jullie al hebben wel buiten?

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 13:21

Goof schreef:
mooney1 schreef:

Nou hier snap ik ook echt helemaal niks van...

Ik hoop dat je er niet nog een kat bij neemt (en deze ook in de garage mikt...), maar kiest voor iets anders.

Komt de kat die jullie al hebben wel buiten?

het was geen tegoedbon, het was gewoon een verjaardagskaart met poesjes op waarmee ze bedoelde dat ik een poesje kreeg.
Ons poes heeft een kussentje dicht tegen een verwarming, heeft altijd eten en kan altijd naar buiten, hij kan gaan en staan waar hij wilt.
onze garage klinkt erger dan het is maar ik heb besloten toch niet voor een poes te gaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:25

Heel wijs, dan wens ik je veel plezier met een ander dier ;)

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:26

Heel verstandig besluit TS.!!

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:29

Ik zou sowieso geen konijntje op je kamer nemen, tenzij je een grote kamer heb en er een grote kooi in kwijt kan. En een rat kan ook niet alleen.
mocht je toch een kat nemen, neem er dan 1 uit het asiel. Een raskat kan prima buiten, maar ze zijn inderdaad heel duur. Dan kan je er beter 1 uit het asiel nemen ;)

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:35

wat een rare situatie. je zal ook weinig lol beleven aan je kat als hij niet binnen mag. Ik vind het juist altijd echt genieten als ik samen met mn poezel op de bank lig, en hij lekker spinnend op mn borst ligt. Als een kat alleen buiten mag kan je veel minder genieten van zo'n beest. Bovendien hebben jullie al een kat, die zoals je zelf ook aangeeft geen andere katten accepteert. Zoals je zelf al aan geeft is een kat geen goed plan. Ik zou idd voor rat of konijn gaan. MAAR houd er wel rekening mee dat je er dan wel 2 moet nemen. 1 rat of 1 konijn is zielig. Het zijn groepsdieren dus je moet er wel 2 nemen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:36

Waarom mogen er geen katten in huis en wel ratten? Ratten stinken meer hoor..

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:37

Je hebt ook cavia's zie ik. Vind je moeder die niet stinken dan?

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 13:42

Mijn mama wou eerst geen katten omdat ze binnen een paar jaar dan door de week altijd alleen er voor moet zorgen omdat ik dan op kot zou gaan, maar ik wou heel graag een kitten dat ik van kleins af aan kon opvoeden omdat onze andere kat dit niet altijd gehad heeft, zo is hij nooit gewend geweest echt gepakt te worden maar met veel oefenen kan ik dat nu al.
Mijn cavias stinken niet, en een idd een beestje neem ik altijd per twee.
Ik heb dik 3 jaar gerbils gehad en die stonken ook niet.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:44

Nee mijn vraag is waarom mogen ze niet in huis en moeten ze in de garage?

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:45

Ik weet niet wat jullie ratten dan te eten geven, mijn (5) ratten hebben nooit gestonken. :))

Goede keuze om niet voor een kat te gaan. Ratten zijn hele leuke dieren, en met een groot hok en heel veel speeltjes kunnen ze zich prima vermaken. Als ik ooit weer knagers neem dan zullen dat zeker ratten zijn. :j

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 13:48

saskiakefie schreef:
Nee mijn vraag is waarom mogen ze niet in huis en moeten ze in de garage?

Het haar, braaksel en die dingen. en af en toe een muis of een duif..
Laatst bijgewerkt door friends_f_e op 26-11-11 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:49

daarvoor heb je een stofzuiger?? Sorry hoor maar dat vind ik een beetje belachelijk...

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:57

friends_f_e schreef:
Het haar, braaksel en die dingen. en af en toe een muis of een duif..

Waar staan je cavia's dan? want ik merk met mijn ratten als ze een keer aant het graven zijn ofzo, dat er wel eens wat bodembedekking uit de kooi valt, heeft je moeder daar geen problemen mee? Of staan je cavia's buiten?
& je zegt dat het je gelukt is om je oude kat op te pakken, waarom zou je dan een kitten nemen?
Dan kan je net zo goed een kat uit het asiel halen. Kittens slopen veel ik denk niet dat je moeder dat zo leuk zal vinden.

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 14:17

Mijn cavias staan in de achterkeuken, voor het hooi hebben we een klein plankje voor de tralis gehangen zodat het er niet uitvalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:32

Geen poes nemen, idd :)
Een cavia? Een konijn? :)