Hoe kat laten wennen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

naomi_mickey

Hoe kat laten wennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 16:30

Heehoi!

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen! Het zit namelijk zo;
Sinds gisteravond hebben wij de kat van mn broer tijdelijk in huis, ze is 1 jaar oud.
Onwijs leuk beestje is het, maar we hebben nog 2 honden en een andere kat, de kat kan aardig goed met dr overweg alleen
nu de honden nog, hoe kunnen we ze het best aan elkaar laten wennen ? Het gaat om 2 kleine malthezer leeuwtjes.

Helaas ging het gister al fout, de honden kwamen perongeluk in het gedeelte van het huis waar de nieuwe kat zit
en toen vielen ze dr aan, doordat de kat een vluchtreactie had, vonden de honden het alleenmaar leuker.

Ik zou graag aan jullie willen vragen hoe we onze nieuwe huisgenoot veilig en goed aan de andere kan laten wennen.

liefs, Naomi.

zonnebloem18

Re: Hoe kat laten wennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:33

Ik weet niet of je een bench hebt maar laat de kat anders even rondlopen terwijl je de honden in de bench hebt of aan de riem.

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 20:25

okee, ja die hebben we :). Ondertussen hebben we mn broer gebeld om te zeggen dat zn kat hier niet langer kan blijven. Beestje zit alleenmaar in een hoekje en vind alles doodeng.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 20:41

Ik denk dat de kat eerst aan het huis gewend moet zijn :)
Dus de honden er nog even erbuiten houden.

Daarna allebei (allemaal) in een bench (mijn methode := ) naast elkaar.
En zo verder uitbreiden...

Het kan ook zijn dat dit niet jou manier is, hoor, maar zo zou ik 't doen :) (met katten zelf gedaan)