Het gaat niet goed met mijn hond.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lisann__

Het gaat niet goed met mijn hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 02:02

Hallo Bokkers,

Ik ben al meerdere malen met mijn hond bij de dierenarts geweest. En ga morgen weer terug.
Maar ik wil ondertussen ook verhalen van jullie horen omdat ik het gevoel heb dat mijn hond veel zieker is dan de dierenarts aangeeft.

Mijn hond, een beagle van 9 jaar oud, een klein beetje overgewicht (niet doordat hij te veel eten krijgt, maar doordat hij te veel wegsnoept en wat te weinig beweegt) Ze wordt 4x per dag ongeveer 20min uitgelaten en we hebben een grote achtertuin waar ze altijd beschikking over heeft. Maar ze maakt er geen gebruik van. Ze ligt altijd liever lekker warm tegen de verwarming.

Nu wilde ze laatst naar me toe komen, maar ze trok helemaal krom toen ze liep. Haar voorbenen liepen op gelijke hoogte als haar voorpoten. Dus ik dacht dat ze kramp in haar bil had. Ik schrok me helemaal wild en was de dierenarts al aan het bellen terwijl ik haar billen aan het kneden/masseren was. Maar het trok weer weg en ze leek geen pijn meer te hebben.
Dit heb ik diezelfde dag nog 2keer zien gebeuren. En besloot haar mee te nemen naar de dierenarts (had er al een afspraak voor mijn kat, die was vergiftigt)
De dierenarts strekte haar achterpoten en ze werd helemaal kwaad en wilde bijten (mijn hond is echt álles behalve agressief) dus ik schrok best. En moest zelf ook huilen omdat ik dus voelde dat ze veel pijn had. Ook verloor ze veel haren en daarom is er bloed geprikt. En ze kreeg pijnstillers voor haar heupje.

Nu ging het eigenlijk alleen maar achteruit. Ze doet helemaal niets meer, ze wilde niet meer mee wandelen, nam geen koekjes aan (en die hond doet normaal gesproken álles voor eten) dus we wisten dat het niet goed zat. En we hadden de dierenarts gebeld dat we die avond maar naar het spreekuur moesten komen.
Nog voor het zo ver was riep mijn moeder mij, ze zag mijn hond liggen in het natte koude gras. En ze schokte met haar achterhand.
Dus als een sneltrein naar de dierenarts. Hond plofte versuft op de grond. Ze keek me ook zo vreemd aan. Alsof ze zelf niet snapt wat ze doet.

Nu zijn er vandaag foto's gemaakt van haar rug ( voor de heuppijn neem ik aan?) En we moeten als ze rustig is (over 10 dagen) terug komen om bloed te prikken. Ze is nu een aantal uur thuis. Ze kwam gelukkig een stuk vrolijker binnen. Dus ik was wel een beetje opgelucht.
Maar nu ligt ze al weer een paar uurtjes in haar mand, en ik ging even knuffelen. Maar ze kan me niet eens meer aankijken! Haar beiden ogen kijken naar buiten! Volgens mijn vader is het nog van de verdoving. Maar toen ze net thuis kwam was ze heel anders.

Ik begin me nu echt zorgen te maken. Is het normaal dat ze zo kijkt?
En volgensmij is er veel meer aan de hand dan waar de dierenarts naar zoekt.
Volgensmij is ze echt ziek. Niet alleen een rughernia (wat uit de foto's was gekomen)
Maar volgensmij is ze veel zieker.. maar waarom wordt ze niet op andere dingen getest (haar ingewanden)
Ik merk gewoon aan alles dat ze op is..

Ik hou zo veel van die hond. Ik wil dat ze geen sec hoeft te lijden.
Misschien miep ik wel veel te erg. En wordt die dierenarts helemaal gek van me.
Maar mijn gevoel zegt dat ze echt ziek is.

Weten jullie wat ze zou kunnen hebben? Herkennen jullie dingen uit mijn verhaal?
Ik ga morgen naar de DA en misschien kan ik dan dingen voorleggen die jullie misschien herkennen. (ziektes met deze symptomen)

Bedankt voor het lezen.

Yasmine

Re: Het gaat niet goed met mijn hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 03:52

LZP -> BB

friends_f_e

Re: Het gaat niet goed met mijn hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 00:39

wat erg voor je!! Ik hoop dat het goed komt!!
zelf heb ik geen hond maar een huisdier zien lijden is gewoon verscheurend..

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 00:53

Hoe gaat het nu met je hond? Misschien kun je naar een andere DA of dierenkliniek.

Sterkte met je hond, hopelijk komt het nog goed!