Wie heeft er ervaring met "Clinic" nierdieet voor de kat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mareng

Wie heeft er ervaring met "Clinic" nierdieet voor de kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 13:23

Hooi Bokkers! :)

Ik heb 2 katten, Beer is rond de 10 en Humphrey rond de 13 jaar oud. Beide hebben iets verhoogde nierwaardes, 190 en 166. Op advies van de DA geef ik nierdieet, Royal Canin Renal. Goed spul, alleen erg prijzig ^) !

Ik had laatst een discussie met een marktkoopman, die staat elke maandag hier bij het winkelcentrum met dierenbenodigheden. Volgens hem is "Clinic" ook erg goed, plus nog eens stukken goedkoper! De DA zegt dat het heel dicht in de buurt komt bij Royal Canin Renal! Vond ik wel sportief van haar, de meeste DA's zeggen dat alleen hun Nierdieet het beste is!

Wie heeft er ervaring met dit merk? Mochten jullie nog andere suggesties hebben, dan hoor ik het graag! :evaw: :)

Leandra

Re: Wie heeft er ervaring met "Clinic" nierdieet voor de kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:55

Ik heb bij ons in de praktijk de ervaring dat clinic niet goed werkt als echt nierdieet. Wij hebben al vele katten gezien die erg terugvielen als ze dat voer kregen. Het is goed om de nieren op peil te houden, maar niet goed voor katten met al nierproblemen. Ik zou dus op het voer van de dierenarts blijven. Misschien kan je dat voer ook wel via internet kopen, Is vaak ook wat goedkoper dan bij de dierenarts.
Je kan ook kijken naar Hill's k/d.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:13

ik had voor mijn hond voer van trovet en dat werkte erg goed, weet alleen niet of dat ook voor katten bestaat.

dierenfan

Re: Wie heeft er ervaring met "Clinic" nierdieet voor de kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:43

mengen? Het is allemaal compleet voer dus het word niet opeens niet compleet of over compleet voer. Het is allemaal voor nier dieet alleen andere prijsklasse en kwaliteit dan waarschijnlijk.
Verder zou ik de ingredienten lijst eens nakijken. Ik ga er maar vanuit dat als voer niet werkt en niet geschikt is dat het ook niet verkocht wordt als zijnde werkend voer.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:53

Als je over gaat op vers vlees (dus echte kippennekken, lamslever, geitenvlees bijv.) kun je zelf het dieet samenstellen van je kat.

Sowieso beter dan welke brok dan ook en als je zoals jij een duur merk brok nodig hebt vanwege het een of het ander scheelt het ook nog eens in de portemonnee!
Kost wel iets meer tijd, maar het is bij mij zelfs een beetje een hobby geworden :)

op barfplaats.nl zijn er ook genoeg mensen die je zouden kunnen helpen om een geschikt nierdieet op te zetten. Wel wordt het aangeraden om eerst over te gaan op KVV (in de tijd dat je toch nog alles bij elkaar moet krijgen en uitzoeken). KVV is Kompleet Vers Voer en er zijn verschillende merken zoals Haaksbarf, Carnibest en Tinlo. (Noem even 3 goeie merken op)

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 20:01

Leandra schreef:
Ik heb bij ons in de praktijk de ervaring dat clinic niet goed werkt als echt nierdieet. Wij hebben al vele katten gezien die erg terugvielen als ze dat voer kregen. Het is goed om de nieren op peil te houden, maar niet goed voor katten met al nierproblemen. Ik zou dus op het voer van de dierenarts blijven. Misschien kan je dat voer ook wel via internet kopen, Is vaak ook wat goedkoper dan bij de dierenarts.
Je kan ook kijken naar Hill's k/d.

Ok, ja, Hills ken ik, dat is ongeveer dezelfde prijsklasse.... Mmmm, dus Clinic is niet echt een aanrader.. jammer!

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 20:03

Sassol schreef:
Als je over gaat op vers vlees (dus echte kippennekken, lamslever, geitenvlees bijv.) kun je zelf het dieet samenstellen van je kat.

Sowieso beter dan welke brok dan ook en als je zoals jij een duur merk brok nodig hebt vanwege het een of het ander scheelt het ook nog eens in de portemonnee!
Kost wel iets meer tijd, maar het is bij mij zelfs een beetje een hobby geworden :)

op barfplaats.nl zijn er ook genoeg mensen die je zouden kunnen helpen om een geschikt nierdieet op te zetten. Wel wordt het aangeraden om eerst over te gaan op KVV (in de tijd dat je toch nog alles bij elkaar moet krijgen en uitzoeken). KVV is Kompleet Vers Voer en er zijn verschillende merken zoals Haaksbarf, Carnibest en Tinlo. (Noem even 3 goeie merken op)

Ja, een kennis van mij voert haar katten ook barf! Eerlijkg gezegd heb ik er een hard hoofd in, mede omdat het binnenkatten zijn en ik heb niet echt plek om het buiten te voeren, behalve het balkon...

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:04

Wij gebruiken Hills C/D als het goed is, met clinic heb ik geen ervaring.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:35

Mareng schreef:
Sassol schreef:

Ja, een kennis van mij voert haar katten ook barf! Eerlijkg gezegd heb ik er een hard hoofd in, mede omdat het binnenkatten zijn en ik heb niet echt plek om het buiten te voeren, behalve het balkon...

Waarom zou je ze buiten willen voeren? De hond geef ik ook vaak buiten eten maar de kat altijd binnen. Ruik je niks van hoor! (je moet alleen een doekje halen over de oppervlakte waar je het geeft ;)