kan dat? Ik heb hier een kat, die er ziekjes uit ziet ze heeft last van: Eeen heeel erge snot neus Drinkt wel, eet niet/weinig--> is daardoor slap zit stilletjes in een hoekje
Niesziekte kan het niet zijn, waar ik eerst aan dacht, want de andere kat heeft nergens last van, en rent vrolijk rond
Wat zou het zijn en zou het vanzelf over gaan? kan een kat niet gewoon verkouden zijn?
ook als je andere kat nergens last van heeft kan het best wel niesziekte zijn hoor
Tiffany
Geplaatst: 24-11-11 12:35
Niesziekte kan het wel zijn hoor.. Je andere kat hoeft het virus niet te hebben, maar dat kan ook, alleen uit het zich nog niet
MisticRider
Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-11 12:35
oja? wat moet ik er mee doen? ze niest alleen eigenlijk niet echt (zover ik weet/zie)
Dakotah
Geplaatst: 24-11-11 12:36
Dat de andere kat niet ziek is, wil niet zeggen dat de zieke kat geen niesziekte heeft. Hoe zijn de oogjes?
Angeliekje
Geplaatst: 24-11-11 12:36
Ik zou maar wel even naar de dierenarts gaan met de kat. Klinkt wel als niesziekte. Ik heb ook een kitten van 5 mnd die de niesziekte tot twee keer toe gehad heeft, maar mijn andere kat van 11 jaar heeft daarvan niets meegekregen. Ligt vaak ook aan de weerstand van de kat. En een kat die bijna niet eet/drinkt is niet gezond.
*edit* mijn kitten nieste ook niet veel, maar het was volgens de dierenarts wel niesziekte! Zij had veel last van knijpende oogjes die ook vocht traanden.
Laatst bijgewerkt door Angeliekje op 24-11-11 12:38, in het totaal 2 keer bewerkt
Hmm oogjes zijn wel gewoon eigenlijk, misschien ietsje nattig, maar geen prut oid.
Kan ik met naar de DA gaan wachten tot morgen?
Angeliekje
Geplaatst: 24-11-11 12:40
Morgen kan wel, maar je moet er niet te lang mee wachten. Loopt je kat er al lang mee?
Flew
Geplaatst: 24-11-11 12:40
Ik zou gewoon vandaag gaan, katje voelt zich duidelijk beroerd.
fargo
Geplaatst: 24-11-11 12:42
Kan inderdaad ook gewoon een verkoudheid zijn. Bij niesziekte zijn de ogen vaak ook erg vies, hoe is dat bij jouw kat? Toen mijn ouwetje heel verkouden was, heb ik in de kamer waar zij was een verdamper met wat etherische olie erin gezet (dennenolie of pepermunt) dat geeft lucht en verlichting. Niet te sterk dus te veel druppels uiteraard.
Wij hebben een poes die niet geënt wordt tegen niesziekte omdat zij niet op te pakken is. Zij heeft als kitten/jonge poes heel erg last van niesziekte gehad (en is toen uiteraard wel behandeld hiervoor in het asiel waar ze toen zat) en heeft nu nog steeds wel vaak vieze oogjes. Door al onze andere katten te enten, wordt zij ook weerbaar tegen niesziekte.
MisticRider
Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-11 12:42
Uhm sinds eergister, toen werd het erger, en nu is het hetzelfde als gister.. Vandaag word alleen erg ingewikkeld (wegens afspraak ziekenhuis, dus kan ook niet afzeggen)
Oogjes zijn gewoon
Laatst bijgewerkt door MisticRider op 24-11-11 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt
LynnDenise
Ik had al bij de DA gezeten denk ik.
In elk geval even bellen!? Belletje voor advies kan geen kwaad.
Rosebud
wat jij beschrijft is echt zorgbarend!! bel zo snel mogelijk de DA ookal is het alleen maar om advies.. maar ik denk dat ze wel en antibiotica kuurtje nodig heeft.
MisticRider
Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-11 12:44
LynnDenise schreef:
Ik had al bij de DA gezeten denk ik.
In elk geval even bellen!? Belletje voor advies kan geen kwaad.
Ik heb gebeld, om advies, het enige wat hij zij: kom maar langs. hij vroeg niks ofzo...
fargo
Geplaatst: 24-11-11 12:45
Zolang ze drinkt, vergaat de wereld niet hoor. Zorg in ieder geval dat ze regelmatig drinkt en vers schoon water krijgt Ik heb 2 rode broertjes die zijn ook wel eens allebei zo hangerig geweest, maar na 2 a 3 dagen waren ze er weer helemaal bij. Als ze schone ogen heeft dan heeft ze denk ik geen niesziekte want daar horen toch echt wel vieze ogen bij. Welke kleur is het snot - om het maar gezellig en fris te houden ?
Laatst bijgewerkt door fargo op 24-11-11 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt
LynnDenise
Geplaatst: 24-11-11 12:45
Dan toch even vragen hoe zorgwekkend het voor hun klinkt? Ik denk dat je best nog een dagje kan wachten, maar ik ben iemand die altijd het zekere voor het onzekere wil nemen.
Flew
Geplaatst: 24-11-11 12:46
Kun je niet even een gaatje vinden in je schema om langs te gaan?
Wat betreft schone ogen en niesziekte; ik heb hier een senior met chronische niesziekte. Altijd schone ogen, maar een smerige neus dat wil je niet weten.
Angeliekje
Geplaatst: 24-11-11 12:46
Katten hoeven niet perse vieze ogen te hebben als ze niesziekte hebben. Mijne had ook een nat oogje met af een toe een heldere traan en constant knijpen met dat oog. Daardoor denken mensen vaak dat het geen niesziekte kan zijn, maar ik ben gelijk ermee naar de DA gegaan en het was zeker wel (beginnende) niesziekte. Ik was er gelukkig op tijd bij! Pech was dat de 1e antibioticakuur niet aansloeg, maar de 2e wel.
Na een antibiotica kuurtje en oogdruppels wat je vast wel meekrijgt zal het wel stukken beter gaan met je kat!
Maar bij de jaarlijkse inenting zijn katten toch beschermd tegen niesziekte?
_Pilipa_
Geplaatst: 24-11-11 12:52
Klinkt bekend,
Mijn kater nieste een beetje, maar voor de rest fit eigenlijk nog, dus denk je indd even beetje verkouden …. volgende dag , slapjes en erg rustig. Was toen net thuis uur of 6 , uur later kat mee naar de Da , want hij begon te wankelen en werd steeds slapper.
Longonsteking! Had niet een dag later moeten komen, dan was het te laat geweest! Verkouden kat altijd gelijk naar de DA , slaat heel vaak om in longonsteking… beesjes hebben tenslotte alleen een neus om door te ademen…!
Snap dat je een ziekenhuis afspraak hebt en weet niet hoe belangrijk deze is , maar ik persoonlijk zou vandaag nog gaan!
MamboBeach
Geplaatst: 24-11-11 12:53
Kan wel niesziekte zijn hoor, als dat eenmaal hebben gehad zijn ze er ook meer vatbaar voor zijn.