En wat zie je daar dan opdoemen.........

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

En wat zie je daar dan opdoemen.........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 23:30

Het leek een rustig dagje te worden vandaag, terwijl we onderweg waren naar Venray voor een beurs.
De beurs was vrij klein en we waren al snel uit gekeken, dus even een vriend gebeld want die moest nog wat onderdelen voor de trekker hebben daar uit de buurt.

Daar ging de reis van Venray naar een kleiner plaatsje genaamd Oploo, de tomtom wijsde ons de weg tot ik op een gegeven moment iets in de verte zag in de mist. Het was een schim van iets heel groots, dichter en dichter reden we er op aan ook mn vriend had de schim al opgemerkt en er eenmaal voorbij keken we elkaar aan, was dat nou een .....................? Nee dat kan toch niet?

De auto werd vlug in een doodlopend straatje gedraaid en weer terug gereden naar de schim en ja hoor het was er echt 1 ongelovelijk deze dieren zag je nooit in nl in het wild laat staan in de middle of nowhere.

Ik ben gelijk uit gestapt heb het dier bij het halster gepakt (had gelukkig nog een touw in de auto) en mijn vriend heeft direct een toevallige voorbij ganger gevraagd of deze het dier herkende en jahoor het dier woonde enkele huizen verder op. Terwijl ik het dier vasthoudend bleef wachten ging mijn vriend de eigenaren verwittigen dat we hem gevonden hadden.

Meneer vond mijn aanwezigheid reuze interresant en nam graag wat gras van me aan wat ik uit de berm had geplukt, al snel kwam daar ook mn vriend weer aan met de eigenaresse. "Dat je hem zo durfde te pakken " vroeg ze gelijk verbaasd, ik antwoorde direct dat ik kwa viervoeters wel wat gewent was :=

Pas toen ik hem met zn eigenaren weer in de mist zag verdwijnen drong het pas echt goed tot me door, ik had net een Kameel gevangen en hoe groot deze meneer kameel wel niet was :=

Hierbij nog een foto van meneer en ik toen ik hem net te pakken had en een grasje met hem deelde
Afbeelding

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:35

_/-\o_ Zo,wat een joekel!Waarom gaan we nog op vakantie naar Egypte? Ze zijn hier ook! :')

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:36

Haha ik dacht eerst wat wordt de clou en zal het gewoon een paard zijn...maar wauw daar kijk je wel van op! Stoer dat je hem gevangen hebt, zo te zien vond hij het wel gezellig :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:36

Tja, soms kom je vreemde dingen tegen in het verkeer.....

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 23:36

:D
Het was een flink heerschap toen de eigenaar hem mee wou nemen beet hij hem flink, gelukkig was hij bij mij wel lief. (nou ja ik had gras voor hem :D )

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:38

Noujaaaa... Zo maak je nog eens wat mee :D :') Maar wat een joekel zeg :oo

Seven

Re: En wat zie je daar dan opdoemen.........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 23:38

Hahaha ja ik maak veel mee deze week maar een kameel had ik nooit verwacht :D

Ja ik ben 1.75 reken maar uit hoe groot deze vent was.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:42

Wat een joekel zeg!! Eerlijk is eerlijk, ik had hem echt niet gepakt :o

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:43

Haha, wat leuk! Dat kom je niet dagelijks tegen. :P

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:45

cool! :wow:

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:48

Jeetje dan kijk je idd wel even raar op als dat uit de mist opduikt!!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:49

Ruig!!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:50

gaaf waarom hangen zjin bulten eigenlijk?

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:52

dat kom je niet vaak tegen!!
en wat is die groot

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 23:53

Je komt ze niet elke dag tegen, eerlijk gezegd was ik zo verbaasd en heb hem direct gepakt pas later drong het tot me doorhoe groot en sterk dat dier eigenlijk was hahaha

Ik denk dat de bulten scheef hangen omdat ze er normaal vet etc in opslaan voor mindere tijden dus tijden van weinig eten in de woestijn nu krijg hij natuurlijk eten genoeg en hoeft hij niets op te slaan. Weet niet of dit klopt trouwens.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:57

Was deze van familie scholing?
Die hebben ook kamelen en dromedarissen
(ze hebben ook tijdelijk kangaroos gehad een was ontsnapt en die sprong de weg over toen me moeder aan het rijden was:P die heeft me toch raar aangekeken!)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 23:58

Ik zou het niet weten :o toen we (naar het ophalen van de onderdelen) weer langs reden stond hij weer achter het huis, hij leek alleen te staan. Maar volgens de voorbijganger deed deze kameel het wel vaker even uit wandelen gaan :=

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:08

Seven schreef:
Je komt ze niet elke dag tegen, eerlijk gezegd was ik zo verbaasd en heb hem direct gepakt pas later drong het tot me doorhoe groot en sterk dat dier eigenlijk was hahaha

Ik denk dat de bulten scheef hangen omdat ze er normaal vet etc in opslaan voor mindere tijden dus tijden van weinig eten in de woestijn nu krijg hij natuurlijk eten genoeg en hoeft hij niets op te slaan. Weet niet of dit klopt trouwens.

Het klopt dat er voorraad in wordt opgeslagen, maar met voldoende voedsel horen ze gewoon rechtop te staan. Ook (eigenlijk: juist) als er altijd voedsel ter beschikking is.

Het slapper worden van de bulten is het teken dat ze hun voorraad aan het aanspreken zijn (en dus te weinig voedsel krijgen).

ferropaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:10

ik ken die kameel!
woon een paar dorpjes verderop ;) .
iedereen in de buurt kent hem ook bijna!
knap dat je hem zo durfde te pakken! :wow:

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:12

Ach....wat een dotje <3
Ik had m ook zo gevangen hoor :j
Leuk TS....dat is weer eens wat anders toch?

ponylies schreef:
gaaf waarom hangen zjin bulten eigenlijk?

omdat het koud is....hebben alle mannen moeite mee :+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:12

Jee, wat zullen jullie opgekeken hebben...geweldig beest! Volgens mij breekt hij wel vaker uit?

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:15

hahah _O- dat verzin je toch niet, zie het al voor me dat ik zo even een kameel tegenkom onderweg :')

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:16

Wat een leuk beest.
Gelukkig was hij aardig tegen jou, zo'n groot beest :')

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:17

Brainless schreef:
Seven schreef:

Het klopt dat er voorraad in wordt opgeslagen, maar met voldoende voedsel horen ze gewoon rechtop te staan. Ook (eigenlijk: juist) als er altijd voedsel ter beschikking is.

Het slapper worden van de bulten is het teken dat ze hun voorraad aan het aanspreken zijn (en dus te weinig voedsel krijgen).

Volgens mij gaat het niet om voedsel, maar water. Dus als ze water genoeg krijgen, heeft het geen nut om hun "watervoorraad" aan te spreken. Dus dan hangen ze slap :D .

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:18

Er zit geen water in de bulten, maar vet wat wordt aangesproken bij voedselschaarste....