Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

en tuurlijk vind ik het niet erg dat je dit typt want ik denk ook dat er mensen zijn die dit jaar voor het eerst voorwerk mee maken met hun hond ja. Ze is nu 3 en het word met het jaar erger hoe bang ze er voor is. Ben gewoon bang dat ze een keer stijf ligt van angst. Als we geknal horen doen wij gewoon net alsof er niks aan de hand was. Gisteravond werd er ook weer vuurwerk afgestoken en mevrouw liep door de kamer met de staart tussen de benen piepend een plekje te zoeken en keek ons aan van moeten jullie niet onderduiken hahahahahaha. Het eerste jaar was er niet veel aan de hand. Toen lag mevrouw gewoon rustig maar het tweede jaar was toch wel zo erg het was in 1x omgeslagen. We hebben nog vuurwerk gehad op cursus maar ook dat helpt niet. Relax pilletjes slaan niet meer aan. Dus nu maar eens zo'n band proberen. Ik hoop dat het helpt en ze dit jaar wat rustiger is.
MissAmazone schreef:Of zoals Cesar milan zou zeggen, no touch no talk no eye contact
zowiezo brengen we dr met oud en nieuw naar me schoonouders en misschien blijven wij daar ook wel moeten even kijken nog wat we doen. Maar die wonen wat meer afgelegen
Joolien schreef:Misschien klinkt het gek, maar wat als je probeert watjes in de oren te stoppen? Dat werkt sowieso rustgevend en zo worden harde geluiden dof, misschien geeft het haar minder stress.
En heeft ze een lange staart? Ik kan me nog herinneren van Cesar dat het helpt om de staart op te zetten om zo angst weg te nemen en een andere 'state of mind'' te creeren
Joolien schreef:Misschien klinkt het gek, maar wat als je probeert watjes in de oren te stoppen? Dat werkt sowieso rustgevend en zo worden harde geluiden dof, misschien geeft het haar minder stress.
En heeft ze een lange staart? Ik kan me nog herinneren van Cesar dat het helpt om de staart op te zetten om zo angst weg te nemen en een andere 'state of mind'' te creeren