Met Ted de binnenkat naar buiten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jojoju

Met Ted de binnenkat naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 15:45

Halloooooo Lieve Bokkers!! *\o/*

Mijn lieve rode kater Ted van nu 6 maanden is een echte huistijger. Hij speelt, rent, eet en slaapt de hele dag door.. Ook mijn andere twee katten Veeger en Blick moeten aan hem geloven want Ted wil SPELENNNNN 8-) }> Tedje is met zijn 6 maanden al groter dan Veeger en Blick en weegt nu 5 kilo zonder dik te zijn

ik hem van kleins af aan geleerd om op mijn schouder te zitten, zo gaan we dus ook regelmatig naar buiten om broodjes bij de turkse bakker te kopen en natuurlijk naar de dierenwinkel om wat lekkers uit te zoeken. Mensen kijken echt raar op als ik voorbij loop met Ted op mijn schouder ballancerend.. ´ OOH kijk nou!! Je laat je kat uit!´ ´ Die kat is net een hondje!´ ( alsof je hond ook op je schouder zit.. :P ) ´ Eh mevrouw.. er zit een kat op uw schouder!´ .. ´ ècht?! ´ en dan verschrikt naar Ted kijken.. ZO grappig! Ook bij de dierenwinkel zien ze Ted graag en krijgt hij ook altijd een snoepje.

Nu is mijn vraag eigenlijk aan jullie.. Zou ik Ted niet een truitje / jasje aan moeten geven als ik met hem naar buiten ga? hij zit wel goed in zijn vacht maar vraag me af of het toch niet te koud zal zijn met het oog op de winter :brr:

Squawk

Re: Met Ted de binnenkat naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:48

Blick en Veeger :D

Is ook afhankelijk van de duur dat hij buiten is, denk ik!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:52

Haha leuk zeg :D Heb je hem dan vast aan een tuigje ofzo, of blijft ie echt los bij je?

Ook binnenkatten maken een wintervacht aan, en die kunnen ze rechtop zetten als ze het koud krijgen. Dus als je kat een redelijk dikke vacht heeft dan is een jasje echt niet nodig :) Een kat met een erg dunne vacht, of bijvoorbeeld zo'n oosters ras, zal sneller een jasje nodig hebben.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 15:56

We maken ongeveer tochtjes van een half uurtje.. langer kan nog niet want hij is nog niet helemaal gewend dat hij zoooooo lang moet stilzitten! En een tuigje heeft hij natuurlijk wel om... hij weet dat hij er niet af mag springen dus ´ als ik mezelf nu als een plumpudding in elkaar laat zakken dan GLIJ ik eraf.. en GLIJDEN is niet springen..´ loop je met een slappe kat op je schouder :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:57

Leuk zeg :))
Volgens mij kan 't gewoon..

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:01

hahah mijn broertje heet ook ted _/-\o_
Ik wil een foto zien! Volgens mij heb je geen jas oid dergelijks nodig hoor!
Onze poes ging als kitten ook altijd op je schouder zitten, maar die klimt dan ook regelmatig OP je hoofd en als je uitglijd, gebruikt ze haar nagels, dus dat is niet zo geslaagd..

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 16:12

Zal eens kijken of ik een foto kan maken van Ted :D OP mijn hoofd klimmen doet hij niet.. en zijn nagels gebruiken doet hij alleen als hij uit evenwicht raakt :)

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:23

Foto!!!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 10:32

Denk dat ik toch echt foto´s van onze avonturen moet maken ja... Ik wil Ted ook leren om zelf via mijn rug op mijn schouder te springen als ik op mijn knieen zit (snappen jullie hem nog?).. maar hoe kan ik dat aan hem leren?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:45

met een snoepje :+ haha gewoon een snoepje in je hand, even laten ruiken en dan op je hurken gaan zitten snoepje boven je schouder houden, dan komt ie m vast wel halen haha.
Heeft ie vast snel door!
Die van ons kunnen wel allerlei kunstjes van hi-five tot netjes blijven wachten, Metr ge3duld en brokjes kan je heeeel veel bereiken.

Onze poes gebruikt dr nagels ook om dr evenwicht te bewaren, maar ze doet nogal wild (omdat ze een plafond-fascinatie heeft en altijd denkbeeldige prooien ziet vliegen en lopen die gevangen moeten worden, vandaar dat ze ook OP je hoofd klimt, want dan ben je dichter bij het plafond ;)) dus dan heb je zo een nagel in je nek.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:48

Ik wil je het nog wel eens zien doen als Ted dalijk uitgegroeid is tot een grote kater van x kilo ;)
Lijkt me niet zo prettig.

Maar om je vraagte beantwoorden; een kat heeft niet voor niets een dikke vacht, dus nee, geen truitje.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:50

Ik denk niet dat Ted een jas nodig heeft.
Tenzij het een naaktkat is. :D

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:52

Nee, dat heeft ie niet nodig idd, tenzji het een naaktkat is.. haha ;)

Ben nu wel erg nieuwsgierig geworden! Maak een wat foto's! haha

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 13:05

Zoals het er nu uitziet wordt Ted inderdaad GIGANTICOS ... dus een kilo´tje of 8, 9 of 10. Lijkt me dan juist extra cool om die op je schouder te hebben (ondanks dat het zwaar is)

:P Ted is geen naaktkat * i wish.. vind die katten zoo mooi *