Hond loopt erg slecht met kou

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimo_

Hond loopt erg slecht met kou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 16:48

Wij hebben een grote hond, een husky, die met kou/vochtig weer heel erg slecht gaat lopen.
We zijn hier vorig jaar al veel mee naar de DA geweest, hij heeft toen een dag op de kliniek gelopen, bloedonderzoek/foto's etc en alles zijn gemaakt maar z'n konden niets vinden.
Naar mate het warmer werd, ging hij ook weer beter lopen. Maar nu met dit weer is het echt weer een drama.. Hij eet nauwelijks, komt nergens z'n mand voor uit, en alleen al opstaan kost hem 10 minuten. Het lopen is ook niet best, maar als hij éénmaal op gang is, zie je wel dat het steeds beter gaat. Het kost alleen ontzettend veel tijd eerder dat hij redelijk loopt.
Zelf zat ik te denken aan artrose, maar dit zou te zien moeten zijn op de foto's. Maar ze konden niets vinden..
Iemand enig idee wat hij zou kunnen hebben? En nog belangrijker, wat we kunnen doen om het voor hem wat makkelijker te maken?
We gaan vanavond weer naar de DA, hopend dat ze nu misschien wel iets vinden.
Het is echt vreselijk om hem zo te zien, hij is echt futloos en heeft duidelijk pijn. We hebben het er al over gehad om hem evt. in te laten slapen, omdat hij dit zeker niet verdiend, en we willen hem niet onnodig laten lijden, maar als hij buiten is, en weer op gang is, zit er nog zo ontzettend veel leven in, en dan heeft hij er duidelijk ook veel plezier in. Dus ja.. wat is wijsheid.
Hoop dat iemand dit herkend, en ons verder kan helpen!

Hij is trouwens 8 jaar

Goof

Re: Hond loopt erg slecht met kou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:43

Toen mijn hond zo'n periode had gaf ik haar fortiflex (verkrijgbaar bij DA). Dit bevat chondroitine en glucosamine en zorgt weer voor een soepele hond!

zaury

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:49

Ik geef mijn oudere hond (12) iedere dag glucosamine complex speciaal, daar doet hij het super op.
Als ik het bijvoorbeeld 3 dagen niet geef kan ik het direct merken dat hij last heeft en moeilijker kan lopen.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:55

Ik zou overleggen met de da om een onderhoudsdosis pijnstillers te proberen. Als hij het daar beduidend beter op doet dan kan je daarna rustig verder bedenken wat je wil: verder onderzoeken of onderhoudsdosis aanhouden.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:59

Onze hond (11 jaar) had net dezelfde klachten, en krijgt nu dagelijks een half pilletje pijnstiller, onderhoudsdosis dus. En belangrijk is dan ook om de spieren actief te houden en niet te laten verslappen, dus elke dag een klein blokje om. Onze hond krijgt ook nog 1x in de drie maanden een injectie om zijn spiere te verstevigen. We hebben ook over inslapen nagedacht, maar hij is verder nog veel te goed, en hij is deze zomer ook gewoon mee op vakantie geweest zonder een centje pijn :)

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 03:11

Bedankt voor de tips! De DA dacht aan een beknelling van een spier/zenuw, maar toen zei ik dat ik artrose dacht (alweer..) en ook uitgelegd waarom, en daar kon ze zich ook wel in vinden. Maar voor de zekerheid heeft hij nu medicijnen voor de spier/zenuw. Mocht dat niet werken, worden er weer foto's gemaakt en gekeken naar artrose.

@ Solleke - ja precies, dat heeft hij ook. Als hij helemaal op gang is, is hij ook gewoon lekker vrolijk. En zeker in de zomer is hij gewoon helemaal de oude. alleen met die kou/vocht heeft hij nogal op start problemen. Kleine stukjes wandelen deden we al, af en toe wat verder als hij een goeie dag heeft zodat hij ook nog even lekker los kan lopen. Maar gelukkig merk je heel snel wat hij wel of niet aan kan. Hoop iig dat hij snel weer op knapt! DIt is zo rot om te zien..