Kittens gaan 1 voor 1 weg, hoe kan dat ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Esabina

Kittens gaan 1 voor 1 weg, hoe kan dat ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 19:14

Wij zijn verhuist naar een boerderij :D (28 okt 2011)
Tot onze verbazing zagen we allemaal hele kleine kittens rondlopen die nu van ons zijn(waren) *\o/*
Het zijn(waren) er 5, 3 rooie en 1 zwarte en 1 grijze..
moederpoes is aanwezig :D
Maar sinds vorig weekend gaan ze 1 voor 1 weg, we kunnen ze nergens meer vinden, we hebben overal gezocht. Vorige week was de grijze in 1x weg, en gisteren de de zwarte en de rode.. dus nu hebben we er nog maar 2 over..

Vandaag weer gezocht of we ze konden vinden maar toen zag ik een grote uil in de schuur zitten, en kan een uil een klein katje opeten ? |(
Wat moeten we doen als de uil ze wel opeet ? me ouders kunnen niet tegen katten in huis, daarom zitten ze in een kapschuur.. met een kattenhuisje met een grote warme mand en en voer en drinken etc.
Laatst bijgewerkt door Esabina op 20-11-11 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Leliex

Re: Kittens gaan 1 voor 1 weg, hoe kan dat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:16

Een grote uil kan wel een kitten pakken ja maar de kans daarvan is heel klein.....
Misschien zijn ze op avontuur, als je misschien een bakje tonijn neerlegt komen ze terug, heb je ze niet laten chippen? ;)

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:17

Denk best dat de uil ze gepakt kan hebben, als de kittens nog vrij klein zijn.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:19

Hoe oud zijn de kittens? Als ze nog jong zijn kan de uil heel goed de boosdoener zijn.
Maar er zijn natuurlijk veel gevaren op een boerderij dus er kan van alles gebeuren.

Esabina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 19:20

Dat hebben we ook al geprobeerd, ze komen alleen niet terug..

We wonen er nog maar net.. en zijn druk bezig met verbouwen. Dus het was nog niet zo snel tot ons doorgedrongen om ze eerst te laten chippen :'(

Ze zijn nog best wel klein 4 weekjes ongeveer.

Esabina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 19:21

anneliesdj schreef:
Hoe oud zijn de kittens? Als ze nog jong zijn kan de uil heel goed de boosdoener zijn.
Maar er zijn natuurlijk veel gevaren op een boerderij dus er kan van alles gebeuren.

Ja we weten heel goed dat hij vast kan zitten of iets.. Maar zoals ik al zei hebben we in putten gekeken sloten, bij de buren overal.. De andere schuren kunnen ze niet in want die zitten vast met sloten ;)

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:23

Esabina schreef:
anneliesdj schreef:

Ja we weten heel goed dat hij vast kan zitten of iets.. Maar zoals ik al zei hebben we in putten gekeken sloten, bij de buren overal.. De andere schuren kunnen ze niet in want die zitten vast met sloten ;)

je kan toch daar gaan kijken ken een kitten die zelfs door een inimiene gaatje heen kon kruipen :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:23

Weet je watvoor uil er leeft? Want 4 weken is nog te klein om op ontdekking te gaan en met zo'n formaat lust een uil ze ook wel.

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:25

De grootse uil in nederland is de oehoe, en die zou een kitten kunnen pakken de rest is te klein volgensmij...

Ik zou goed kijken of de oehoe in jouw buurt leeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:26

4 weken is wel klein genoeg om door een uil opgegeten te worden...

Esabina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 19:27

Het is een uil met een witte kop en een bruin lichaam, volgens mij, hij zag er heel apart uit :')

Me moeder gaat morgen even een foto van hem maken
hij heeft trouwens ook een nest in de schuur, misschien zijn er kleine uiltjes :roll:

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:27

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:30

Misschien zag de uil de kittens aan voor haar baby uiltjes?

Nee, grote kans dat ze of weggesneakt zijn of mama uil heeft haar kindertjes heel erg blij gemaakt...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:30

Oehoe's zie je bijna niet in NL.
Ransuilen zie je veel, die hebben 'oortjes' en jagen op klein ongedierte, kunnen makkelijk een kitten op.
Steenuilen zijn kleiner en lichter op de buik, jagen op muizen ed, een jong kitten wat een makkelijke prooi is kunnen ze ook wel pakken.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:31

Ik begrijp uit je verhaal dat de katten er al eerder woonde als jullie? Of hebben jullie ze gekocht/gekregen?
Indien het eerste waar is moet er ook nog een moederpoes rondlopen, die nu misschien bang is voor de onbekende mensen die op haar terrein rondlopen en heb je dus ook kans dat ze haar nest aan het verhuizen is naar een veiligere plaats.. Ik neem toch aan dat een moederpoes haar kittens wel beschermd tegen een uil namelijk (en dat je geen kittens van 4 weken oud hebt zonder moeder, want dat is gewoon nog véél te jong om zelfstandig te zijn)

Esabina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 19:41

Nou we hebben onze paarden daar al een tijdje staan (voordat we zegmaar de sleutel kregen). De moederpoes had toen nog een hele dikke buik.. dus we wisten al wel een beetje dat er kleintje kwamen, maar we wisten niet of ze er bleven. De moederpoes is zegmaar wel gewend aan ons en ze kregen elke dag eten op de plek waar ze ook slapen en overdag ook zijn. Het is al 2 weken geleden dat het 1e poesje wegging. en de rest blijft nog steeds op dezelfde plek, het rare is nog dat ze op de zelfde tijd verdwijnen :( Elke keer op een vrijdagavond/zaterdagochtend..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:45

passieAppel schreef:
4 weken is wel klein genoeg om door een uil opgegeten te worden...

Dat wou ik dus zeggen en kittens van nog maar 4 weken oud horen niet rond te scharrelen, Ja dan kan er van alles mee gebeuren.

Esabina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 19:51

Maar wat kan er ik er nu doen? Ik moet een oplossing hebben voordat ze allemaal weg zijn :(

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:52

De moederkat zoeken

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:54

Hé gets, wat een naar idee..
Ik zou inderdaad moederpoes zoeken en kijken of je ze ergens kan onderbrengen..

Esabina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 19:54

LauraBloem schreef:
De moederkat zoeken

Die hebben we al gevonden :D Ze is overdag over de boerderij aan het rondlopen en de poesjes zijn dan in de kapschuur, maar s'avonds is ze er gewoon

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:57

Op hun rug een briefje plakken met daarop, ik ben niet lekker? :D

Kun je ze niet veilig binnen houden?

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:02

Wij hebben ook kittens op stal gehad die een voor een weg waren, opgegeten door vossen.. =(

Esabina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 20:05

Haha goed idee! :D Nou als we ze binnen doen dan is er een hele grote kans dat ze onder de auto komen. En in de andere schuur staan de paarden, ze zitten nu in de schuur.. waar ze eigenlijk horen ... ik ben nu aan het bedenken waar ik ze anders kan doen waar ze het niet te koud hebben.. mmm

Esabina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 20:06

nnicolex schreef:
Wij hebben ook kittens op stal gehad die een voor een weg waren, opgegeten door vossen.. =(

Dat zou ook kunnen want achter ons zit een groot bos.. ;(