Hondje heeft zo'n jeuk..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Hondje heeft zo'n jeuk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 10:21

Ik (en mijn hond nog meer) word er een beetje gek van. Mijn hondje heeft zo'n jeuk de laatste tijd. Het gaat een beetje met pieken en dalen, sommige dagen krabt ze nauwelijks, sommige dagen weer veel. Er is niet echt één plek waar ze krabt, maar meerdere plaatsen; aan beide kanten van haar kop, aan haar zijkant, ze duikt met haar kop tussen de achterpoten daar te krabben, wrijft met haar lijf over het kleed.
Als ik haar krab op de plek voor haar achterpoot, gaat ze mee 'fietsen' met die achterpoot.

Een vlooienbehandeling krijgt ze regelmatig (afgelopen zaterdag nog gehad) en ik ben ook al met haar naar de dierenarts geweest, die kon niets vinden en heeft haar pilletjes meegegeven voor de jeuk. Dit hielp dus even, maar de jeuk is nu weer terug.
Mijn andere hondje heeft nergens last van, en dat is de reden dat ik zelf denk aan een mogelijke allergie. Maar hoe kun je dit testen, waar begin je mee? Er zijn zoveel dingen waar ze allergisch voor zou kúnnen zijn.. Ze krijgt trouwens vlees van Carnibest als voer, daar ligt het -denk ik- niet aan, omdat ze dit al haar hele leven krijgt.

Voor de mensen die weten dat het om een cavalier king charles spaniel gaat; ze is dit jaar gescand op syringomyelia en daar is ze vrij van, dit is het dus niet.

Wie weet wat dit zou kunnen zijn? Ik wil haar van die kriebels afhelpen :(:)

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 10:52

ik ga dit even volgen.
mijn cavaliertje (9 maanden) heeft hetzelfde.
is nog niet gescand, maar heeft wel een hele stamboom vrij van syringomyelia, dus kans is klein dat hij het heeft.
inderdaad, een beetje in zijn lies/voor achterpoot is heel fijn als je daar krabt, en verder rollen over het kleed is ook fijn.
wij dacht dat het bij ons in het voedsel zat, we zijn overgeschakeld naar voer voor huid en vacht, lijkt beter te gaan, maar schijnbaar kun je dat nog niet heel snel zien of het echt helpt, dus is nog afwachten.
hij doet het niet echt bij zijn kop, heel af en toe maar, maar dat doet elke hond wel eens.
voor vlooien is hij een aantal keer achter elkaar gewassen (vlooienshampoo) en gedruppeld, dus dat is het niet.

ben benieuwd naar tips! :)

Miepie77

Re: Hondje heeft zo'n jeuk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:20

geef je hem misschien nog iets naast het voer als koekjes bv, zou kunnen dat hier geur- en kleurstoffen inzitten en dat geeft bij mijn hond ook jeuk

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:22

De manier om er achter te komen of het een allergie is is een zak hypo-allergeen voer halen bij je dierenarts een een tijdlang ALLEEN maar dat voeren, verder dus helemaal niks, geen tussendoortjes en snacks etc.
Als de klachten verdwijnen lijkt het dus een voedsel-allergie te zijn en kun je uit gaan zoeken waarvoor. Dit helpt alleen natuurlijk niet als het een contact-allergie is.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:25

Wij hebben een boomer hondje die ook ontzettende jeuk had.
Wij hebben eerst verschillende soorten voeding geprobeerd. Toen ging de jeuk niet over.

We hebben uiteindelijk een bloedonderzoek laten doen. Hier kwam uit dat hij allergisch is voor verschillende soorten mijten, waaronder huisstofmijt

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:30

Het is voor de paarden, maar ook de andere dieren een heel raar najaar!
Ik zou even naar je dierenarts gaan deze week en vragen of hij een prikje kan krijgen tegen de jeuk.
Vaak helpt het als je de circel even doorbreekt van jeuk, bijten en weer pijn/jeuk!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:04

glutenvrij vers vlees proberen? Of gewoon eens bellen naar carnibest of er onlangs wat veranderd is in hun voeding?

Mijn boxer krijgt na 2 jaar smuldier ook opeens jeuk van smuldier (ook glutenvrij) nu krijgt hij Mulders kip/rijst en dat gaat super (of lam/rijst maar dat zet qua gewicht enorm aan). dat van Mulders is ook glutenvrij.

Welk middel gebruik je voor ontvlooien? En al eens door geborsteld of ze echt vlo vrij is? Als ze namelijk regelmatig geholpen wordt daar tegen kan het zijn dat de vlooien er resistent tegen zijn.
daarnaast is vlooien middel gewoon vergif. Kan dus ook zijn dat ze jeuk krijgt door het middel. Dat gaat door het hele lijf dus op zich nog niet zo onlogisch.

Er zijn overigens allergie testen voor honden en holistische dierenartsen kunnen vaak ook verder helpen.

Veel succes hier mee!!

treasure27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:12

Je kan een allergietest uit laten voeren, daarbij wordt er een stukje haar weggeschoren en worden er stipjes opgezet. Ik dacht een stuk of 15 en dan wordt er onder de huid een vloeistof gespoten. Na een half uur moet je terug komen en wordt er bloed afgenomen en opgestuurd
naar t lab.(artuvetrin) verder kan je een eliminatiedieet geven bijvoorbeeld Royal canin hypoallergeen of Hill's z/d.
Succes!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 20:37

treasure27 schreef:
Je kan een allergietest uit laten voeren, daarbij wordt er een stukje haar weggeschoren en worden er stipjes opgezet. Ik dacht een stuk of 15 en dan wordt er onder de huid een vloeistof gespoten. Na een half uur moet je terug komen en wordt er bloed afgenomen en opgestuurd
naar t lab.(artuvetrin) verder kan je een eliminatiedieet geven bijvoorbeeld Royal canin hypoallergeen of Hill's z/d.
Succes!

Kijk dat lijkt me zinvol om eens te doen.. Van RC ben ik niet zo'n fan :o

Wat kan er uit die test komen? Komt er dan gewoon op een presenteerblaadje uit waar je hond ook maar allergisch voor is, of test dit alleen bepaalde dingen? En weet je zo of dit vergoed wordt door de verzekeraar?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:46

even contact opnemen met de verzekeraar het wil onderling nogal eens verschillen. En tja een test wordt op veel stoffen gedaan en de kans is dat er geen enkele stof reactie geeft of dat het er wel 6 zijn.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:20

Wij hebben trouwens gewoon een bloedtest laten doen waar je ook allergieën uit kan halen
Koste bij ons 150 euro

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:24

Het kunnen ook zn anaalklieren zijn die verstopt zijn geraakt, geeft ook enorme jeuk..!!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:27

Heb je al gewassen? Probeer 3 weken achter elkaar te wassen 1x per week met hele goede vlooien shampoo.

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:44

'Gewoon' laten testen op allergieen, kan iets in de omgeving zijn maar kan ook dat ze ook na al die jaren alsnog een resistentie heeft opgebouwd tegen 'iets' in de carnibest :)