Hoe lang kun je een hond alleen laten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

zuske

Hoe lang kun je een hond alleen laten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 10:07

Sinds kort hebben we een nieuwe buurman. Hij heeft een hond, een friese stabij. Hij is student en hij ging naar school en liet zijn hond thuis. Die hond heeft de hele dag heen en weer gerend en staan janken/blaffen zonder pauze te nemen. Wij hebben daar toen wat van gezegd, want ik werk thuis en ik kan zo niet werken. Hij heeft toen de hond in zijn auto gelaten, want dan kon hij hem ook uitlaten tussen de middag. Later heeft hij de hond naar zijn ouders gebracht, maar hij begon laatst dat hij zijn hond heel erg miste. Een paar dagen later was de hond dan ook weer terug. Hele tijd geen overlast (af en toe was die hond een half uur tot een uur aan het janken en blaffen, maar daar kan ik nog mee leven), denk dat hij zijn hond mee had genomen en weer in zijn auto heeft laten zitten. Nu begon de hond gisteravond om 23 uur te blaffen en te janken. Hij heeft hem nu wel in een vertrek opgesloten (op verzoek) zodat hij niet meer boven ons hoofd rond rent en we dus niet de hele tijd nageltjes horen en gebonk op het plafond (ook van dingen die hij omgooit) en de hond zo ver mogelijk van onze slaapkamer af zit. Ik dacht dat hij zijn hond niet lang alleen zou laten dus ik ben tot 1.30 wakker gebleven, maar toen was ik wel heel moe en ben ik toch maar naar bed gegaan. Ik heb oordopjes ingedaan en een kussen op mijn hoofd gelegd, maar ik werd er elke keer wakker van. Om 5.22 werd ik er echt helemaal gillend gek van en was ik bijna naar mijn ouders gegaan. Inmiddels is het 9.06 en die hond zit nog steeds te janken. Maar dan denk ik bij mezelf: Zo lang kun je een hond toch niet alleen laten? Moet ik er wat van zeggen? Of gaat het vanzelf over? Ik wil namelijk ook niet zeuren. Hij is immers ook heel blij met zijn hond en hij is anders helemaal alleen, dus ik wil mijn buurman ook niet kwetsen.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re: Hoe lang kun je een hond alleen laten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 10:11

Hij is anders alleen.? De hond is alleen!
Ik vind echt niet dat je zeurt en die buurman kan zijn hond maar beter weer naar zijn ouders brenegen!

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 10:12

Lijkt me niet dat je een hond zolang alleen kunt laten. Paar uurtjes op een dag, ja. Avonds, nacht en ochtend, nee. Als ik het zo lees is die hond ook niet gewend om alleen te blijven...

Ben ook wel benieuwd wat andere bokkers zeggen/vinden/doen. Ik lees even mee :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 10:21

Pff wat erg zeg! Vind dit echt niet normaal.. :n Ik zou zelf een hond maximaal 1 normale werkdag alleen willen laten, hier wennen ze op den duur aan. In mijn geval zou dat van 8 tot 1715 zijn.. Maar dat zullen sommigen ook wel lang vinden. Daarom hebben en nemen wij voorlopig geen hond ;)

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 10:22

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik vind het eigenlijk ook niet kunnen. Heb dan wel helemaal geen ervaring met honden, dus weet niet zo goed wat normaal is. Maar hij zit de hele tijd te blaffen. Ik ga straks nog eens proberen te slapen, want ik heb geen nachtrust gehad. Voor mijn vriend is het helemaal zielig. Hij heeft vandaag de hele dag cursus waar hij behoorlijk wat geld voor heeft moeten neerleggen (+- 500 euro) en die hond heeft ook mijn vriend de hele nacht wakker gehouden. Mijn vriend is vanmorgen even bij de buurman naar binnen gelopen (deur zit nooit op slot) en hij is naar de hond toe gegaan. De hond liep de hele tijd met zijn staart tussen zijn benen. Hij is echt heel erg bang. Mijn buurman is echter student en ik heb niet het idee dat hij overwicht heeft op zijn hond en dat hij eigenlijk niet weet hoe hij met zijn hond om moet gaan. Maar hij houdt ontzettend veel van dat dier.

En wat als hij straks een baan heeft.. :? Denk niet dat hij erg goed heeft nagedacht.

Ik ben ook benieuwd naar meerdere reacties.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 10:23

Ik denk dat de vraag niet zo zeer is, hoe lang kun je een hond alleen laten, maar wat zou je doen in dit specifieke geval? Sommige honden kun je makkelijk uren alleen laten en sommige nog geen 10 minuten.
Wel rot voor je dat je gewoon zo'n beroerde nacht gehad hebt. Ik denk toch wel dat ik de buurman erop aan zou spreken en dan vooral over wat het met jou doet. Joh, ik heb afgelopen nacht toch zo slecht geslapen, jouw hond was wel veel aan het janken. Was je soms weg?

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 10:29

Beestje zal onderhand toch ook wel eens uit moeten.
Ik vind dit echt niet kunnen.
Heb je zijn 06 nummer niet?
zo ja, dan zou ik hem onmiddelijk bellen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 10:32

Als hij werkelijk zo begaan is met zijn hond laat hij hem niet zo lang alleen en verdiept hij zich eerst in het houden van een hond en wat daar allemaal bij komt kijken.
Ik vind het niet kunnen om je dier zo vaak en zo lang alleen te laten.
Soms is houden van ook laten gaan als dat de beste beslissing is voor je dier!

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 10:36

mazzeltje schreef:
Beestje zal onderhand toch ook wel eens uit moeten.
Ik vind dit echt niet kunnen.
Heb je zijn 06 nummer niet?
zo ja, dan zou ik hem onmiddelijk bellen.

Nee helaas. Ik vind het ook wel zielig. Mijn vriend heeft het ook wel met het beestje te doen. De hond laat ook zijn urine lopen. Hij zit nog steeds te blaffen. Ben wel erg benieuwd wanneer de buurman weer thuis komt.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 10:38

Zou je hem niet bij jullie binnen willen halen?

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 10:38

Bel anders de politie met dit verhaal, ik denk dat er wel een wijkagent is toch?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 10:42

De tijd vind ik nog niet zo raar, als je immers slaapt van 23.00 tot 9.00 zit (slaapt) de hond ook alleen.
Het is alleen niet zo netjes om een hond waarvan hij weet dat die niet alleen kan zijn wel alleen te laten met alle gevolgen van dien voor de buren.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 10:42

Daar heb je dus 144 voor. Als hij zijn hond echt extreem lang alleen laat kan dat gewoon niet. Beestje moet er ook gewoon uit. Ik vind een werkdag al erg lang voor een hond om alleen te zijn (zeg 9 uur met reistijd erbij).

Goof als je slaapt dan weet de hond wel dat je aanwezig bent. Dan is de hond niet alleen.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 11:15

Misschien kun je hem eens attent maken op een uitlaatservice?
Dat de hond tussendoor een keer lekker lang kan rennen en spelen?
Maar zolang een hond alleen laten?
Hier laten we onze hond niet langer dan 4 uurtjes alleen, weten we vantevoren dat hij langer alleen moet blijven dan gaat hij naar de hondenopvang van 8 tot 17 uur.

En dan heb je nog een verschil of een hond goed alleen kan zijn of niet, die van ons gaat meestal lekker slapen.
Maar ik zou idd 144 es bellen om te kijken wat je kan doen....

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 13:19

Honden kunnen idd urenlang blijven janken als ze alleen zijn. Wij hebben er drie en die zitten soms zelfs met z'n drieën te janken als er niemand thuis is. Ze hebben elkaar zou je denken.. Gelukkig gaan ze eigenlijk altijd met m'n ouders mee naar de zaak (eigen bedrijf).
Een uitlaatservice kan misschien wel een oplossing bieden, dan kan hij in ieder geval zijn energie kwijt en zal hij misschien te moe zijn om te janken. Maar volgens mij moet je daar ook voor betalen..

Ik bedenk me net nog iets: wij doen altijd de tv of radio aan op een iets harder volume dan normaal als we onze honden toch alleen moeten laten. Dan is het iig niet helemaal stil in huis en hebben ze niet het idee dat ze helemaal alleen thuis zijn. Werkt wel moet ik zeggen :) Misschien kan je dat je buurman aanbevelen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 13:30

Arm dier....een Friese Stabij is een hond die veel beweging en uitdaging nodig heeft, ik kan me voorstellen dat het dier jankt en blaft.

Ik zou er echt wat van zeggen, dit is echt zielig.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 13:39

Hij zit nog steeds te blaffen.... :S

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 13:41

Ik vind dat de hond belachelijk lang alleen is. Ik zou toch het nummer 144 bellen of zelfs een wijkagent erbij halen. Dit is zowel voor de hond als voor de buren niet te doen.

Edit: Ik snap best dat hij van het dier houd, maar bij houden van hoort ook zorg en verantwoording. Als buurman niet alleen wil zijn, zou hij evt. een minder aanhankelijk dier kunnen aanschaffen ipv een hond. Alhoewel ik me afvraag dat als hij zó vaak en lang van huis is, of dat wel verstandig is :n

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 13:44

Heel de dag alleen en dan ook niet uitlaten? Daar kan ik niet tegen :(
Ikzelf heb 2 honden, als ik heel de dag weg ben komt er iemand de arme zieltjes uitlaten <3

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 13:48

Hij krabt ook aan de deur.... Anders zal ik straks zelf even een rondje met het dier lopen. (maar ik heb dus helemaal niets met honden :S)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 13:49

Zit het dier nu al 14 uur binnen zonder uitlaten?

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 13:52

Wat ontzettend sneu voor de hond zeg. Ik zou nogmaals aangeven bij de buurman dat de hond overlast geeft en aangeven dat je hierna aangifte bij de politie doet. Dan zal hij toch echt een oplossing moeten gaan zoeken. Dit kan niet naar de hond toe, maar ook zeker niet naar de buren. En als hij echt om het dier zou geven dan laat je hem niet zo lang alleen en zoek je hulp (gedragstherapie) voor de hond (en baas) of een ander huis. Neem dan een hamster, ben je ook niet alleen.
Jullie sterkte want een blaffende hond is niet fijn om naar te luisteren

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 14:39

Nou, als het arme beest nu nog alleen zit had ik toch echt de politie gebeld.
Belachelijk gewoon!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 14:43

Dit kan niet..... Hij zal toch moeten kiezen: OF maatregelen treffen voor het dier (uitlaatservice... etc), OF afstand doen van het dier....
Dit is voor jullie ondoenlijk, maar voor het dier moet het helemaal een hel zijn.

Ik begrijp niet dat mensen een hond nemen wanneer ze er overdag niet zijn....

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 14:44

En 'snachts ook niet in dit geval!