Mijn lieve noortje doodgereden..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

espiga1984

Mijn lieve noortje doodgereden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 14:13

Pff, woensdagavond kwam onze poes noortje niet naar huis. Wij komen rond 18u thuis en dan staat ze altijd met onze kater Bram klaar om te eten. Dit keer niet. Als Bram een paar dagen niet thuis komt, maak ik me daar meestal geen zorgen over, maar bij haar kwam dit nooit voor... Dus ik wist al direct dat er iets aan de hand was.
Toch hoopte ik uiteraard dat ze gewoon buiten was. Ze heeft jongen gehad (hoef ik geen commentaar op, iedere kitten heeft een goed thuis gekregen na 3 maanden bij haar te zijn en ze is vervolgens gesterilliseerd), en daarom ging ze wel vaker buiten.
Gisteren kreeg ik het nieuws van mn vriend. hij belde 'ik heb noortje gezien'. En ik dacht nog OEF, ze is terug, maar nee, enkele huizen verder lag ze langs de kant van de weg.. |(
Ze is op haar hoofdje geraakt en was waarschijnlijk op slag dood. Daar ben ik eigenlijk nog 'blij' om, dat ze niet heeft afgezien. Mn vriend heeft haar naar huis gebracht en in de tuin begraven.
Ik kan het nog altijd niet geloven dat ze er niet meer is. We hebben haar al van toen ze 6 weken oud was. Ze kwam uit het asiel en was gedumpt en te vroeg bij haar mama weggehaald. Ze was zo klein, maar zo dapper! Ze ving steeds zoveel muizen voor ons... Nu moeten we op zoek naar een nieuwe muizenvanger
In onze straat zijn in twee dagen tijd al twee katten doodgereden. Omwille van wegenwerken worden de auto's langs onze straat omgeleid dus extra veel auto's. Ik hoef ook geen commentaar dat ik ze dan maar binnen moet houden.

Mijn enige troost is Streepje, haar dochter, die momenteel nog bij ons woont. Waarschijnlijk zal ze bij ons blijven. Bram, onze kater, heeft gisteren niet gegeten. Je merkt duidelijk zn verdriet. :(:)
Onze vorige kat is verdwenen, maar omdat ik zn lichaampje nooit gevonden heb, heb ik ergens nog hoop dat hij nog leeft. Maar Noortje is echt weg.

Lieve Noortje, we missen je zo! Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:16

Waarom laat je ze dan in godsnaam buiten ??? Sorry hoor, maar dat kan ik dus niet begrijpen. Mijn katten komen niet buiten behalve in hun ren omdat voor huis een weg langs loopt en ik niet wil dat ze doodgereden worden (en niet dat ze bij andere mensen in de tuin kakken). Als je niet wilt dat ze doodgereden worden moet je ze niet buiten laten. Sorry dat dit niet erg aardig over komt...

Zag dat je geen commentaar wilt... maar ook in een stille straat kunnen ze doodgereden worden, vraag mijn vriendin maar...

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:17

Hè gadver, wat naar!
Het is altijd vreselijk om een huisdier te verliezen, maar als dat zo plotseling is, is dat nog erger..
Heel veel sterkte komende tijd, ook voor je vriend. :(:)

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:17

Omdat katten buiten horen?

Wij wonen midden in het centrum, maar onze katten komen ook buiten en ook hier rijden auto's. Niet heel hard maar toch. Het is altijd goed gegaan.

Sterkte TS!

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:18

Sterkte!
@joenohoe, ik vind dit niet zo'n respectvolle reactie, iemand is zijn beestje verloren...
Daarbij vind ik zelf dat katten niet alleen binnen horen, katten moeten lekker buiten kunnen ravotten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:19

joenohoe schreef:
Waarom laat je ze dan in godsnaam buiten ??? Sorry hoor, maar dat kan ik dus niet begrijpen. Mijn katten komen niet buiten behalve in hun ren omdat voor huis een weg langs loopt en ik niet wil dat ze doodgereden worden (en niet dat ze bij andere mensen in de tuin kakken). Als je niet wilt dat ze doodgereden worden moet je ze niet buiten laten. Sorry dat dit niet erg aardig over komt...

Zag dat je geen commentaar wilt... maar ook in een stille straat kunnen ze doodgereden worden, vraag mijn vriendin maar...

Zo, dat is poedersuiker om tegen iemand te zeggen die net d'r huisdier is verloren. Goed gedaan, ik hoop dat je je goed voelt iemand die ontzettend verdrietig is ongevraagd de les te lezen.

Ts: wat ontzettend naar :(:) Ik heb een paar jaar terug mijn kat in moeten slapen en ik weet hoe het voelt. Sterkte!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:19

joenohoe schreef:

Mijn katten komen ook buiten, en ja, de kans dat iets gebeurd bestaat
maar mijn tuin omheinen is bijna niet te doen en ook in huis kunnen ongelukken gebeuren

ts sterkte met het verlies

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:20

Wat rot voor je TS! :(:)
Vreselijk om je lieverd zo te moeten verliezen...

joenohoe _-:(

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:20

@joenohoe wat een reactie zeg..

Sterkte met het verliezen van Noortje.. Gelukkig heeft ze niet geleden, al maakt dat het verdriet niet minder natuurlijk..

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 14:21

Ik laat mijn katten buiten omdat wij onze paarden aan huis hebben en bij gevolg dus ook muizen, ratten en andere ongedierte hebben. Mijn katten zijn liever buiten als binnen, maar jij geeft die van jouw zelfs de keuze niet.
Een dier is geen mens waartegen je kunt zeggen dat hij achter het hek moet blijven en niet op straat mag...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:21

lekker kort door de bocht joenohoe :(
sommige beesten zijn niet binnen te houden, zelfs niet als jij daar anders over denkt!!!

Wat erg voor je Fleur :(:)
je weet dat je dat risico loopt als je ze buiten laat.
Net zoals jij hebben wij hier ook de keus gemaakt ze lekker hun vrijheid te gunnen.
Wel fijn dat je haar toch gevonden hebt en niet met vragen blijft zitten.

sterkte daar met het verlies :(:)

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:21

joenohoe schreef:

Nee, je katten binnen houden is diervriendelijk... :roll:

Sterkte met het verlies van Noortje :(:)

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 14:22

Dank je voor de lieve reacties
@joenohoe, dit bovenstaande was voor jouw bedoeld; ieder zijn eigen keuze

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:23

Agut TS, wat sneu.... :(:)

En tja, dit is het risico van je kat buiten laten lopen, máár, als ik zie hoe gelukkig mijn katten zijn die hier heerlijk buiten struinen en met vogels en muizen thuis komen en dus lekker kat kunnen zijn, neem ik dat risico liever dan dat ik ze op ga sluiten.

Joenohoe: Stoer hoor.... :r

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:26

joenohoe schreef:

Das nogal een understatement. En sorry is een erg loos woord in deze context. Bah.
Kon er geen 'sterkte' vanaf?!

Ts, ik weet hoe je je voelt, ik heb zelf paar maanden terug mijn hondje langs het pad gevonden (eigen erf) de mestboer had em niet gezien. Vreselijk he, je beste vriendje, je lieve maatje... heel veel sterkte.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:27

joenohoe schreef:

Sommige katten kun je nu eenmaal niet binnenhouden.
ik wilde ook binnenkatten. Heb dat een jaar volgehouden, tot mijn ex-asielkat kale plekken van de stress kreeg en 24/7 liep te ijsberen. We hebben een prachtige ren gemaakt, maar ook dat hielp niet.
Enige oplossing; kat naar buiten. Doodeng, maar hij is wel gelukkig.

Heel veel sterkte, ts!

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:28

Veel sterkte met het verlies van Noortje.

Poeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:30

@joenohoe: Een kat hoort buiten te kunnen spelen, de meeste worden gek of depri als ze binnen moeten blijven. En ik zou mijn katten niet in een ren kunnen houden, daar zijn ze zo uit. Ik vind het nogal grof zo te reageren tegen iemand die net zoiets vreselijk heeft meegemaakt.

Wat vreselijk voor je, heel veel sterkte! :(:) Hier in de straat ook wegewerken waardoor hier plots ontzettend veel auto's passeren en ook voor mijn katertje is dat fataal geworden. Zelfde verhaal we vonden hem niet, enkel heb ik hem zelf gevonden na 2 dagen aan de kant van de baan.
Een andere kat van mij is ook verdwenen en ik ben er zeker van dat ze toch nog ergens in leven is.

Katten treuren idd ook, je kater zal nog wel een paar dagen wat uit zijn doen zijn. De 2 zusjes van de mijne liepen 4 dagen aan een stuk achter hem te miauwen en te zoeken, heel triest.

Maar het is goed dat ze op slag dood was, ze heeft er zelf nooit iets van geweten, dat gaat allemaal zodanig snel.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:31

TS sterkte! Gelukkig heeft ze er niet veel van meegekregen.

(Hoeveel mensen worden er doodgereden... en die kunnen wel "uitkijken". Ik zeg: alle mensen binnen houden!)

DeandyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:32

sterkte,
mijn hond is dinsdag overleden , hij was pas 2 maar bleek ene hersentumor te hebben en kreeg spontaan van zondag tot dinsdag onafgebroken herseninfarcten/ epelepsie aanvallen....

ik leef dus echt met je mee . een dier verliezen is zo enorm erg!

mijn mening is : beter een kort maar fijn leven lekker buiten zoals het hoord.
jagen op beestjes , wat natuurlijk is.

dan heel je leven opgesloten vetgevoerd op de vensterbank liggen......

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:32

stef schreef:
En tja, dit is het risico van je kat buiten laten lopen, máár, als ik zie hoe gelukkig mijn katten zijn die hier heerlijk buiten struinen en met vogels en muizen thuis komen en dus lekker kat kunnen zijn, neem ik dat risico liever dan dat ik ze op ga sluiten.

Idd, ze heeft wel ultiem van haar leventje kunnen genieten.
Wrang is het wel. Sterkte ts.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:33

verschrikkelijk, maar om die reden komen mijn katten niet buiten, ik wens je sterkte maar hoop dat je je overige katten nu wel binnenhoud

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:33

Sterkte, niets is zo vervelend als de onzekerheid als ze niet thuis komen om dan uiteindelijk ze zo te moeten vinden.
Dat was één van de redenen waarom ik de katten nooit buiten onze tuin wilde hebben.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:36

Miepie77 schreef:
verschrikkelijk, maar om die reden komen mijn katten niet buiten, ik wens je sterkte maar hoop dat je je overige katten nu wel binnenhoud

Mijn katten worden doodongelukkig binnen, ik hou ze dus ook niet binnen, net als mijn paard doodongelukkig wordt van de hele dag in de stal, komt hij dus lekker buiten (waar hij een been kan breken) en loopt mijn hond altijd los en met andere honden (waardoor hij aangevallen zou kunnen worden)

sterkte TS, katje verliezen is erg verdrietig

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:36

joenohoe schreef:

Ik kan jou reactie eerder niet begrijpen... Een kat is een dier, niet een pluche beest wat je ergens binnenzet. Katten willen ook kunnen spelen, kunnen ontdekken, achter muizen en vogels jagen. En helaas gebeuren er dan ook dingen zoals deze. Maar hoe jammer het ook is dat dit beestje is moeten gaan, ze heeft een goed leven gehad waar ze buiten kon en fijn spelen. Beter vroeg gaan en een mooi leven hebben dan jaren blijven leven in een huis waar ze zichzelf niet kunnen zijn.
Laat jij je paarden dan ook constant op stal staan, want tijdens het ravotten kunnen ze elkaars been overstampen of een schedelbreuk oplopen? Dit zijn ook dingen die teveel voorkomen maar daarom gaan we ze toch ook niet in bobbeltjesplastiek inpakken en op stal zetten? Het zijn dieren, ze hebben ook recht op een waardig leven.

@TS: Heel erg veel sterkte, dit afscheid moet heel erg zwaar zijn voor je, zeker zo plots.
Wel 'goed' dat ze op slag dood was, dan heeft ze niet moeten afzien.
Laatst bijgewerkt door Leen op 18-11-11 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt