diverse vetbultjes hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

diverse vetbultjes hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 18:04

Onze hond van 9.5 jaar heeft sinds een tijd vetbultjes. Altans, dat vermoed de dierenarts en ik ben daar zelf ook wel van overtuigd. Alleen heeft onze hond 3 "grotere" (lees:een cm of 2,5 a 3) die iets zijn gegroeid het afgelopen half jaar en heb ik net nog 2 (speldenknop grootte)kleintjes ontdekt. De topic die ik gelezen heb gaan allemaal over 1 bult. Die van mij heeft er dus 3 en 2 mini kleintjes. Wie heeft hier ervaring mee?

Ik zal binnenkort in ieder geval een afspraak maken bij onze dierenarts voor een controle.

Mizora

Re: diverse vetbultjes hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:07

Die van ons heeft er regelmatig één tot enkele. Op dit moment alleen één op zijn oor, maar hij heeft er ook een heel tijd 2 op zijn lies gehad (gelijktijdig met zijn oor). Die 2 zijn uit zichzelf weggegaan.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 18:15

Ik denk dat deze niet weg gaan.. De grootste heeft hij zeker al een jaar.

De bulten zitten trouwens op/rond zijn borstbeen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:47

Worden ze ook groter?
Heel schadelijk is het volgens mij niet.. :)

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 23:13

Zolang de hond er geen last van heeft zou ik ze gewoon laten zitten.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 23:17

mijn hond heeft er een stuk of 4 al sinds hij 3 is....hij is nu 7.
ik heb ze ooit laten onderzoeken en het waren ook gewoon vet bulten...

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 10:38

Hij heeft er geen last van, daarom laat ik ze ook niet weg halen. Ze groeien ook niet snel maar het worden nu wel veel vind ik zelf.

Trieske, die van jullie heeft er dus ook meer. Ook dicht bij elkaar?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 10:41

Onze honden (10 en 11 jaar) hebben ook enkele kleintjes, vroeger lieten we ze nog weghalen, maar met hun leeftijd (het zijn grote rassen) vinden we het niet meer verantwoord ze te verdoven voor iets onschuldig als een vetbultje. Wel goed in de gaten houden natuurlijk!

jokeomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 10:43

Zolang het echt vetbultjes zijn zou ik ze lekker laten zitten. Onze boxer had ook 3 bultjes waarvan 1 al een jaar op haar poot. De DA heeft een punctie gedaan en daar zaten bloedcellen in. Toen hebben we besloten om de bultjes weg te laten halen

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 10:50

Onze hond wordt ook ouder en krijgt er steeds meer, op zijn kop zitten er diverse, in zijn nek, op zijn rug, op zijn poten. Gelukkig heeft hij lang krullend haar en zie je ze niet zitten, als hij net getrimd is vallen ze wel op en krijg je er altijd vragen over. Van één bult heeft hij soms wel last, deze zit op een bewegend deel van zijn achterpoot (bij de knie). Dierenarts wil er verder niets aan doen, hij is oud en heeft veel kwalen waardoor een narcose te groot risico voor hem zal zijn.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:11

Onze oude hond van 14 is ook 1 en al vetbult...
De meeste hebben we laten zitten want ze zijn goedaardig en over het algemeen hebben ze er geen last van. En vooral bij een oude hond zijn de risico's van een narcose vele malen groter dan het laten zitten van een paar vetbulten.

Maar bij onze hond zat er 1 in z'n oksel die zo groot groeide dat hij er mank van begon te lopen...
Omdat hij verder nog kerngezond was (ondanks zijn artrose) en deze bult hem zo enorm in de weg zat, hebben we besloten hem weg te laten halen samen met nog 2 grote bulten in z'n lies en achter z'n oor.
Gelukkig heeft hij de narcose en de operatie super doorstaan en nu loopt hij weer een stuk beter. :j

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:12

mijn herder van 12 heeft ook overal bultjes, ze lijken meer op wratten. Daar heeft ze geen last van.

Maar vorig jaar ontdekte ik een bult bij haar melkklieren waar ze duidelijk wel last (veel aan likken, en erg depri tegen het agressieve aan) van had dus deze weg laten halen, een half jaar later zat er weer een bult, deze ook weer weg laten halen tesamen met de melkklier waarbij hij zat. Tot nu toe nog geen nieuwe dus heb goede hoop!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:14

No_No schreef:
Hij heeft er geen last van, daarom laat ik ze ook niet weg halen. Ze groeien ook niet snel maar het worden nu wel veel vind ik zelf.

Trieske, die van jullie heeft er dus ook meer. Ook dicht bij elkaar?

nee over heel zijn lijf verspreid eigenlijk