zieke hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

princesmax

zieke hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 23:39

Ik ben toen straks naar de dierenarts geweest om mijn hond te laten enten, dit was rond 7uur.
rond kwart voor 10 werd hij wat suffig en om 10uur heb ik de dierenarts gebeld. Hij heeft nu diarree, en een opgetrokken buik waar ik niet aan mag komen dan bijt hij ( wat hij normaal NOOIT doet! ) hij is harstikke suf en wil niet graag lopen. Dit heb ik ook aan de dierenarts verteld en ik moest hem een stukje paracetamol geven ( ong 1/4 van 500mg ) en nu ben ik aan het afwachten maar hij is nog steeds gevoelig op zijn buik en wil ook nog steeds niet lopen. ik moest het ongeveer een uurtje afkijken dus om 23:00uur dan kan ik weer bellen als hij niet verbeterd is en dan kunnen we ook langs komen op de praktijk. Hij wil niet eten en ik heb hem ook geen water zien drinken. Hij ligt nu heel suffig in zijn bench waar hij normaal nooit in wil. Hij had om kwart voor 10 geen koorts( temp was 37.8 ) ik ga nu weer even opmeten om te kijken of dit veranderd. De dierenarts dacht dat het gewoon een buikgriepje was, het was in ieder geval niet van de enting. ik ben zo bang dat het dadelijk iets anders is. ik moest het eigenlijk alleen maar even van me af schrijven ben zo geschrokken.

princesmax

Re: zieke hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 00:22

het gaat inmiddels al iets beter, hij heeft net gedronken en is iets attenter. Het is nog lang niet de hond zoals ik hem ken maar hij voelt zich al iets beter. Ik doe hem om 24:00 nog even naar buiten en zijn bench heb ik inmiddels verplaatst naar mijn slaapkamer zodat ik hem goed in de gaten kan houden vannacht. Ik zet mijn wekker nog zodat ik snachts even kan controleren hoe het met hem is.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:27

Als ik jou was zou ik als de wiedeweerga op zoek gaan naar een andere dierenarts!! Paracetamol is hardstikke slecht voor honden!!

Wat betreft je hond, fijn dat het beter gaat, en suf en beroerd zijn kan wel Zeker van de enting komen heb ik me laten vertellen hoor, zou het zeker even goed in de gaten houden.... Sterkte

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 00:38

Natasjaa schreef:
Als ik jou was zou ik als de wiedeweerga op zoek gaan naar een andere dierenarts!! Paracetamol is hardstikke slecht voor honden!!

Wat betreft je hond, fijn dat het beter gaat, en suf en beroerd zijn kan wel Zeker van de enting komen heb ik me laten vertellen hoor, zou het zeker even goed in de gaten houden.... Sterkte

Dat dacht ik dus ook van die paracetamol, dat heb ik ooit ergens gelezen dus ik twijfelde even of ik het aan hem moest geven. Maar je verwacht toch dat als iemand heeft geleerd voor dierenarts dat hij dan niet zomaar iets zegt. Vind het wel belachelijk van hem.
Hij is overigens bij het enten niet eens nagekeken, hij heeft alleen maar prikjes gehad en zijn hart, tanden, enz is niet eens bekeken.
Ik was er samen met de hond van ons mam en we waren binnen 5minuten weer buiten!!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:40

heeft hij zeker weten paracetamol gezegd of was het aspirine? Want daar zit een enorm verschil in.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 00:42

Ja paracetamol.
Ik heb hem net even buiten in de tuin gelaten, hij loopt al iets beter mee.
hij draagt zijn staart nu ook iets hoger en heeft zijn buik minder opgetrokken, we gaan denk ik de goede kant op.
Uiteraard blijf ik hem gewoon goed in de gaten houden en heb alle spoednummers van de dierenartsen hier in de buurt langs mijn bed liggen zodat ik meteen kan bellen mocht er iets aan de hand zijn.
Morgen komt mijn broertje oppassen, mocht hij in de nacht nog achteruit zijn gegaan dan blijf ik zelf thuis heb al iemand geregeld die op het werk voor me invalt indien nodig.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:14

Honden kunnen wel degelijk op die manier reageren op een enting en vaak gaat dat vanzelf weer weg. Maar ik schrik een beetje van jou dierenarts. Klinkt als, ach even een paracetamolletje erin en ik kan in m'n bed blijven............ En is nog slecht voor je hond ook.

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:19

Ga maar eens naar google en zoek op enting hond, dan vindt je de ene narigheid na de andere, het is wettelijk ook maarr verplicht het eens in de 3 jaar te laten doen, hier moet gewoon verandering in komen, hier krijgen de honden een titter test en indien nodig wordt er geent. Een en al ellende die entingen, maar je dierenarts zal je echt niet vertellen dat het maar eens in de 3 jaar is, scheelt 2 x inkomsten en je hond is de pisang. Zoek het maar even op heel veel succes.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:30

Lida3 schreef:
Ga maar eens naar google en zoek op enting hond, dan vindt je de ene narigheid na de andere, het is wettelijk ook maarr verplicht het eens in de 3 jaar te laten doen, hier moet gewoon verandering in komen, hier krijgen de honden een titter test en indien nodig wordt er geent. Een en al ellende die entingen, maar je dierenarts zal je echt niet vertellen dat het maar eens in de 3 jaar is, scheelt 2 x inkomsten en je hond is de pisang. Zoek het maar even op heel veel succes.

Dat is onzin. Er zijn maar wenig honden die hier op reageren. In de 5 jar dat ik in de dierenartspraktijk werk ooit 1 hond meegemaakt. Andere entstof (firma) en ook geen problemen meer.
Wij enten elk jaar alles en ook nog nooit geen problemen gehad. Hier ook al met meerdere dierenartsen over gediscusierd en honden die veel in aanraking komen met andere honden gewoon elk jaar enten om een optimale bescherming te hebben. Behalve Rabiës die kan dan elke 3 jaar.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:45

Gelukkig dat het al beter gaat!! Paracetamol is idd slecht voor honden. Dan is Ibuprofen nog beter (en ook slecht) daarom heb ik voor mijn honden altijd wat rimadyl in huis mocht het onverwachts nodig zijn. Mischien een tip? Al zijn het maar 2 of 3 tabletten (goed op houdbaarheid letten) dan heb je in elk geval voor nood wat in huis.

Enting zeggen ze dat idd 3 jaar geldig is. Alleen dierenpensions hebben dit nooit zwart/wit gekregen op papier. Omdat mijn honden daar regelmatig komen moeten ze dus wel elk jaar geent worden. Rabies hoeft niet voor hun dus dat laat ik 1x per 3 jaar doen. De rest dus jaarlijks helaas.
Mijn vorige hond kreeg schildklier problemen door enting. Die moest ik weten van te voren al weerstand verhogende middelen geven voordat hij geent kon worden en dan nog had hij een paar weken last van trage schildklier na enting.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 18:58

Wilawander schreef:
Honden kunnen wel degelijk op die manier reageren op een enting en vaak gaat dat vanzelf weer weg. Maar ik schrik een beetje van jou dierenarts. Klinkt als, ach even een paracetamolletje erin en ik kan in m'n bed blijven............ En is nog slecht voor je hond ook.

Hij zei tegen me dat dat absoluut niet kon.. ik denk toch echt dat het van de enting was hij heeft verder namelijk niks geks gehad of gedaan! en hij heeft met het enten de hond ook niet nagekeken, alleen de prikjes gezet. Het is ook niet de dierenarts die ik normaal heb volgens mij was dit een veearts. hij heeft het prikje ook vlakbij zijn liezen gezet daar heeft hij nu nog last van als ik het aanraak.
Verder is hij weer helemaal de oude, lekker speels <3

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:00

Gelukkig is hij weer helemaal de oude! Prik in de liezen.. aparte plek..
van de enting kunnen ze ziekig worden, maar dit is wel extreem..

Paracetamol kan niet heel veel kwaad voor honden, voor katten daarintegen is een kwartje al fataal.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 19:03

ja ik vond het ook nogal extreem en heb het nog nooit zo meegemaakt. Ik werk zelf op een dierenopvang maar daar worden ze er nooit zo ziek van!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:04

princesmax schreef:
Natasjaa schreef:

Dat dacht ik dus ook van die paracetamol, dat heb ik ooit ergens gelezen dus ik twijfelde even of ik het aan hem moest geven. Maar je verwacht toch dat als iemand heeft geleerd voor dierenarts dat hij dan niet zomaar iets zegt. Vind het wel belachelijk van hem.
Hij is overigens bij het enten niet eens nagekeken, hij heeft alleen maar prikjes gehad en zijn hart, tanden, enz is niet eens bekeken.
Ik was er samen met de hond van ons mam en we waren binnen 5minuten weer buiten!!

Dit was de laatste keer dat ik bij die dierenarts was geweest.
Paracetamol en niet eens een check van de hond bij het enten.

Fijn dat het wel wee beter gaat.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:06

bedoel je dat jij niet meer gaat? Dit betekent niet dat alle dierenartsen zo zijn..

In mijn boekje is de inenting belangrijker, maar nog belangrijker dat het dier weer even goed wordt nagekeken. Eigenaren kunnen dingen missen oid.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:51

Hoe gaat t nu met je hond? :)

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 19:13

hij is alweer helemaal opgeknapt :D maar inderdaad ik ga niet meer naar deze dierenarts, normaal heb ik ook een andere van dezelfde praktijk die hem wel goed nakijkt :)

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 01:50

Ben blij dat t weer helemaal goed gaat! :)

En idd, volgende keer gewoon nadrukkelijk om die Ene dierenarts vragen dan maar :) Zou dit overigens wel even melden als ik jou was, dat ie zomaar paracetamol aanraadt te geven.....

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 23:15

ik ga dit dinsdag even melden bij de dierenarts die ik normaal heb, die werkt namelijk bij het asiel waar ik werk.

Onze milo heeft trouwens pech deze week.. Hij is weer helemaal beter van de entingen/ ofwel buikgriep volgens de DA. Komt hij toen straks thuis ( mijn vriend was wezen wandelen )
Zie ik overal bloed liggen, ( helaas ook op onze bank dat gaat er niet meer af )
Zit er een sneetje in zijn oor, helemaal niet zo groot maar er lag toch best veel bloed. heb het met betadine shampoo afgedaan en daarna acederm wondzalf opgedaan * toen begon het weer te bloeden maar wou het even schoonmaken *
hou het uiteraard goed in de gaten op mogelijke ontstekingen enz.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:16

Agut! hoe kan dat nou opeens?
oren bloeden enorm ja! :\

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 23:26

lieniminnie schreef:
Agut! hoe kan dat nou opeens?
oren bloeden enorm ja! :\

tja werkelijk geen idee, hij zegt dat hij geen andere honden is tegen gekomen, het is ook echt maar een klein sneetje, ong 1cm en helemaal niet diep. Het is niet van prikkeldraad oid want het is een recht sneetje. Mijn vriend had ook niks gemerkt, hij is wel van de halsband afgeschoten zei hij mischien is het toen gebeurd dat hij ergens in is gelopen, ik weet het niet.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:29

wat gek zeg, arme hond!