Help! Konijn man+vrouw=?, cavia met luizen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eempje41

Help! Konijn man+vrouw=?, cavia met luizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 23:35

Hooi (mag verplaatst woorden)(ik weet niet of ik twee vragen in een topic mag stellen?)

Als eerst ik heb twee konijnen baily en mokka als eerst toen de konijnen nog klein waren heeft de da ik eerste in stantie gezecht dat het twee dames zijn maar ik ben vandaag met baily naar de da gegaan en die zij toen dat baily helemaal geen dame is maar een heer
Alleen mokka gaat morgen naar de da en mokka heeft niet de zelfde geslachts delen( :') ) als baily
En is dus een vrouwtje maar nu?
Ze zijn al van af 5 weken samen en ze zijn nu 9 maanden
Ik vroeg mij af hoe weet ik nu of mokka wel of niet zwanger is?
En als mokka nou zwanger is?
Ik ga zoieso de konijntjes niet naar een opvang brengen die zitten al vol genoeg mijn moeder zij dat ze altijd wel terug mogen naar de fokker maar dat wil ik niet omdat die ze gewoon op eet met kerst :( ik ben hier echt heel erg tegen om je eigen konijnen te eten :n ik zou het nooit doen maar ja zijn keus
Ook wou ik weten wat moet je allemaal doen voor kleine konijntjes?

En dan nog iets ik heb een cavia atreus en die was ook mee naar de da en toen bleek dat de caaf luizen had ;( de caaf heeft hier een prikje voor gehad en moet die over 3 weken weer maar moet ik verder nog iets doen? Het hok maak ik altijd goed schoon iedere week.
En hoe zouden die luizen bij de caaf kunnen komen het is een kortharige caaf die nu net binnen is gekomen (zomers staat tie buiten swinters binnen) de caaf staat in de zomer bij de konijnen en in de winter alleen

NZ92

Re: Help! Konijn man+vrouw=?, cavia met luizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:31

Zo snel mogelijk je mannetjes konijn laten castreren en uit elkaar halen.. verder gewoon afwachten met je vrouwtjes konijn.

eempje41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 00:36

Het mannetje word idd zo snel mogelijk gecastreerd

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:56

De luisjes komen hoogstwaarschijnlijk uit het hooi. Daar doe je helaas niks aan. Mijn caafjes hebben het ook wel eens, vooral m'n langharen. Ik behandel dat gewoon met een pipetje antiparasiet (kan je gewoon bij de dierenwinkel kopen), werkt goed. :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 08:52

Je hebt je konijnen bij een fokker weg en die heeft de geslachten verkeerd gecheckt ?
Vreemde fokker....

Maar je moet je ram zsm bij je voedster weg halen, als ze al drachtig is kun je er helaas weinig meer aan doen. Het is nu afwachten
Goed dat je de ram laat castreren :)

eempje41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 20:55

WinSel schreef:
Je hebt je konijnen bij een fokker weg en die heeft de geslachten verkeerd gecheckt ?
Vreemde fokker...

nee ik heb de konijntjes gekregen van de fokker toen de konijntjes 4 à 5 weken waren ze komen niet uit het zelfde nest maar ze waren bijde verstoten
Ze zijn toen naar de DA gegaan en die heeft het toen niet goed Gé zien omdat ze toen nog jong waren :)

Het vrouwtje is waarscheilijk niet zwanger _/-\o_ (niet zeker)

Mijn mannetje kan op werkdagen iedere dag gebracht worden zonder af spraak maar wat ik nou wou weten de man is gister ingeënt zou het dan uit maken dat ik hem morgen laat castreren?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:57

Hoezo weet je dat ze waarschijnlijk niet drachtig is? Dit zie je niet bij konijnen

eempje41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 20:59

We waren vandaag bij de DA en die heeft gevoeld en
Geluisterd en wat die dan ook doet omvaar achter te komen :)