hond watertraining hoe te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

A_man

hond watertraining hoe te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 14:10

hallo,

hier eerst even mijn verhaal.

ik heb een chihuahua teefje van 10maandjes jong,
nu loopt ze vaak op 3 pootjes, alleen zodra ze gaat spelen rent ze normaal,
ik ga 3x in de week met mn 2 honden naar het strand ( waar ze dus goed loopt en dus ook der spieren van der linkerachter pootje gebruikt )

echt ben ik gister naar de dierenarts geweest om het te laten onderzoeken en ze heeft een lichte afwijking in der knie,
zo licht dat volgens de DA anabolen een goede oplossing is ( spieren sterker maken )
nu heeft ze gister een injectie met anabolen gehad en moet ze der spieren meer gebruiken om ze dus ook sterker te maken,
als ik normaal rondje loop ( van wel een uur ) loopt ze een uur op 3 poten, dit is niet de bedoeling want ze moet juist die 4e poot gebruiken om hem sterker te maken, ik laat der zo vaak mogenlijk rennen om deze juist sterker te maken..

dus nu zat ik te denken aan zwemmen, (elke avond 15min? zodat ze het pootje dus wel elke dag even gebruikt en dit steeds meer leert te gebruiken)
maar buiten is het natuurlijk veeeeeel te koud!! nu had ik gister een baby badje gekocht maar deze was te ondiep en te smal.

hebben jullie nog ideen om het pootje sterker te maken en/of een oplossing voor een badje?
( moet natuurlijk wel in huis passen zodat ze geen kou vat )

gr Amanda

NAIWHL

Re: hond watertraining hoe te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:17

Een cementkuip? Of hoe heten die dingen... :Y)

Zijn bij de welkoop te koop en in flink wat water in en is hoog.

Ik denk dat het inderdaad een goede training is. :-)

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 14:27

daar dacht ik zelf inderdaad ook aan.... :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:11

oefenen met ttouch en grondwerk (net als bij paarden) zodat ze hem wel moet gaan gebruiken. Dus ttouch doen om spieren losser te maken en stimuleren en dan grondwerk (bijv. 10 bezemstelen achter elkaar op de grond leggen met een kleine tussen afstand en daar moet ze langzaam overheen lopen. Dan moet ze bewust haar poten neer zetten e nde kans is groot dat ze hem dan wel gebruikt.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 15:26

dat is inderdaad ook een idee dierenfan,
ik wou inderdaad de dagen dat ik der niet echt "fanatiek"kan laten rennen zoiets te doen

en wat bedoel je met touch? ( ben niet zo in vd :P )

ik zat ook te kijken voor zwembaden hier in de buurt van alkmaar waar ze dus echt kan zwemmen ipv vasthouden en laten trappelen maar dat is moeilijk te vinden helaas.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:31

Google eens op aquatraining of hydrotraining voor honden. Hier in de buurt zijn er wel een paar, maar daar heb je nu niks aan. En hoe belast ze het pootje naast de fiets, omdat je zegt dat als ze rent ze wel het pootje gebruikt? Misschien is dat een idee, wel langzaam opbouwen om overbelasting te voorkomen.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 15:56

zit al zwaar te googleen maar is weinig tot niets te vinden hier in de buurt..
naast de fiets vindt ze echt geen moer aan, gaat ze ook lopen hinkelen,
ik denk al is er nou een zwembad in de buurt van alkmaar/hhw/amsterdam, maar gewoon niets te vinden, zo raar.. wel eigen zwembadjes die vrij laag zijn dus alsnog niet het zwemmen kan doen

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 16:37