Wie komt er de 20e ook met zijn Spaanse hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Easy_Pelle

Wie komt er de 20e ook met zijn Spaanse hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 17:04

Over vijf dagen is het dan zo ver! Een wandeling met de Spaanse honden die uit het asiel La linea geadopteerd zijn.
Deze wandeling vindt plaats in het Amsterdamse bos en ik vroeg me af of er nog meer bokkers zijn die meegaan met hun Spaanse hondje :D .

Wij komen met drie honden, Teco, Tessie en Tibby, alledrie ook uit een asiel in Spanje. Teco en Tibby zijn Podenco's, een ras dat in Spanje gebruikt wordt voor de jacht maar als ze niet goed genoeg zijn opgehangen of gedumpt op straat worden. Teco heeft misvormde pootjes, waarschijnlijk komt dat door slechte voeding. Hij is net zoals Tibby, die aan het begin bang voor alles was, zwervend op straat gevonden. Tessie is op een weg gevonden, vlak na ze was overeden en d'r heupjes heeft gebroken. Teco, Tibby en Tessie zijn nu al heel erg over hun trauma's heen en we zijn echt gelukkig met ze.

Dus zijn er nog meer bokkers die meegaan?
Wat is het verhaal van jouw Spaanse hond?

Ik hoor het graag :D
Gr. Emmi
Laatst bijgewerkt door Easy_Pelle op 15-11-11 17:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Rennie89

Re: Wie komt er de 20e ook met zijn Spaanse hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:05

ik had het er gisteren nog over met een collega, die organiseerde het dacht ik, of was mede organisator, iig wou ik er dus heen gaan maar heb geen vervoer dus het zit er niet in :P

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:06

Ik heb 2 spanjaarden, galgo's die uit Spanje geadopteerd zijn :j Welk asiel weet ik helaas niet...

Candela, daar weet niemand van wat er met haar gebeurd is :n Ze is psychisch zwaar mishandeld,
na anderhalf jaar bloed, zweet en tranen durft mijn meisje op een neuslengte van me af staan.

Zita haar verhaal vindt je hier terug:

http://www.galgoaid.eu/nieuws/90-zita-operatie

Wat leuk om nog iemand tegen te komen met Spanjaarden :D

Easy_Pelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 17:12

@Lifaya,
O jammer dat je dan niet kan komen, heb je ook een hond uit La linea?

@Chipieke,
Wat goed van je dat je zo met Candela zo aan het werk gaat! Onze honden hebben niet echt een 'zwaar' trauma gehad maar je merkt wel echt dat ze in Spanje wat onprettige dingen hebben meegemaakt. Ik hoop dat Candela op een dag traumavrij is :(:) . Dat verhaal van Zita is ook ontroerend :)

Rennie89

Re: Wie komt er de 20e ook met zijn Spaanse hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:19

ik heb geen hond van Spanje, maar die collega van mij, zijn neef, is de eigenaar van het asiel in spanje dat al die honden uit het dodingscentrum opvangt :j

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:33

Easy_Pelle schreef:
@Chipieke,
Wat goed van je dat je zo met Candela zo aan het werk gaat! Onze honden hebben niet echt een 'zwaar' trauma gehad maar je merkt wel echt dat ze in Spanje wat onprettige dingen hebben meegemaakt. Ik hoop dat Candela op een dag traumavrij is :(:) . Dat verhaal van Zita is ook ontroerend :)

Candela zal nooit een échte hond worden, zelfs met de hulp van de beste psychologen zal zij nooit open worden naar mensen toe.
Maar voor mij gaat het prima zoals het nu gaat. De ene dag kan ik haar aanraken, de andere dag plast ze in haar mand als ik nog maar naar haar kijk.
Lang leven is niet aan haar besteed, ik weet nu al dat ze nooit echt oud kan worden, maar kon ik haar daarom laten zitten in haar opvanggezin?

Het is een schatje <3

En het is inderdaad te merken bij elke spaanse hond dat ze toch op 1 of ander punt een pak gevoeliger zijn dan onze belgische of nederlandse honden :j

Easy_Pelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 17:45

lifaya schreef:
ik heb geen hond van Spanje, maar die collega van mij, zijn neef, is de eigenaar van het asiel in spanje dat al die honden uit het dodingscentrum opvangt :j

Oké. Die eigenaar is echt mijn held ;) Niet normaal hoeveel hij om die dieren geeft.

@Chipieke,
Inderdaad erg jammer dat Candela dan al zover 'heen' is. Dan wil je gewoon niet weten wat er dan allemaal met haar gebeurd is :n
Ik heb wel echt respect voor wat je doet +:)+

Easy_Pelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 16:29

Komt er niemand meer :') ?