Shih tzu drachtig of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

priscilla

Shih tzu drachtig of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 14:26

Ik heb een Shih tzu teefje van nu ongeveer 4 jaar oud. Nu is ze ontsnapt aan mijn anadcaht en heeft ze vast gezeten met een chihuahua. Dit is nu 54 dagen geleden en haar buikje is wel wat dikker geworden en ze slaapt veel. Is altijd al aanhankelijk dus daar merk ik niet veel verschil in! Nu ga ik alleen twijfelen... IS ze wel daadwerkelijk drachtig? Wie heeft er tips? Ja naar de Dierenarts gaan is een optie idd en zit daar zeker over na te denken!

Charaz

Re: Shih tzu drachtig of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:27

Zou inderdaad naar de dierenarts gaan, toch wel handig om de voorbereiding te kunnen treffen mocht ze daadwerkelijk drachtig zijn.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:28

Als het al 54 dagen geleden is dan kun je binnen nu en een week puppy's verwachten!

Hoe zijn de tepels? Zijn die al dik en opgezet? Voel je niks aan de buik? Bewegingen etc?
Toch wel handig om even een algehele check te doen bij de DA want het is dan wel nodig om het een en ander voor te gaan bereiden...
Succes`! :)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:30

Inderdaad naar de dierenarts gaan. Voor een echo is het te laat, maar een röntgenfoto is in dit geval wel op zijn plaats (onschadelijk voor je hond + evt pups).

@ Maydine: Een hond draagt 63 dagen. Als ze nu al zou bevallen is de kans dat de pups dat overleven heel klein.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:33

@Gabyfedde, Ja dat weet ik maar vanaf dag 59-60 kunnen ze al geboren worden dus ik nam de tijd maar even ruim voor het geval dat.. ;)

Het lijkt me in ieder geval wel fijn voor de TS om duidelijkheid te krijgen hierover ivm de nodige voorbereidingen.. Ben erg benieuwd of ze uiteindelijk drachtig is of niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:23

Het zou kunnen..
En de tepels? Hoe ogen die? :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:23

Gezien het lijkt dat je het niet met voorbedachte rade heb laten doen (hoewel als je het niet gewild had neem ik aan dat je direct een dierenarts geraadpleegd had i.p.v. nu eens gaan vragen) hoop ik wel dat je veel vrije tijd heb.
Een nest heeft werkelijk 8 weken lang enorm veel begeleiding nodig en toezicht. Hele dagen werken zit er dus 8 weken lang niet in of je moet een goede oppas in huis hebben. Daarnaast zou ik heel goed inlezen over bevallingen zo snel mogelijk!!! Er kan namelijk een hoop fout gaan. Nu is de reu schijnbaar wel kleiner dan jou teefje maar shih tzu en chihuahua bevallen niet altijd even gemakkelijk er kan dus heel veel fout gaan en dat kan je hondje kosten. Ik zou me dus heel snel gaan inlezen en voorbereiden en spullen e.d. in orde maken. Veilige ruimte creeren voor mams en pups enz.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:31

ik zou voor de zekerheid ook even langs de dierenarts gaan.
mijn labrador heeft 5 november 5 pups gekregen die kon je echt duidelijk voelen bewegen de laatste week

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:50

dierenfan schreef:
Gezien het lijkt dat je het niet met voorbedachte rade heb laten doen (hoewel als je het niet gewild had neem ik aan dat je direct een dierenarts geraadpleegd had i.p.v. nu eens gaan vragen) hoop ik wel dat je veel vrije tijd heb.
Een nest heeft werkelijk 8 weken lang enorm veel begeleiding nodig en toezicht. Hele dagen werken zit er dus 8 weken lang niet in of je moet een goede oppas in huis hebben. Daarnaast zou ik heel goed inlezen over bevallingen zo snel mogelijk!!! Er kan namelijk een hoop fout gaan. Nu is de reu schijnbaar wel kleiner dan jou teefje maar shih tzu en chihuahua bevallen niet altijd even gemakkelijk er kan dus heel veel fout gaan en dat kan je hondje kosten. Ik zou me dus heel snel gaan inlezen en voorbereiden en spullen e.d. in orde maken. Veilige ruimte creeren voor mams en pups enz.

Helemaal mee eens.