Onze hond rechtszijdig verlamd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Flint05

Onze hond rechtszijdig verlamd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 14:13

Wij hebben een bijna 6 jarige duitse herder die afgelopen zondag een hersenbloeding gehad heeft.
Na ruim 12 uur in een soort coma gelegen te hebben is ze nu wel "wakker" maar ze is rechts zijdig verlamd en ook hoort en ziet ze volgens mij rechts weinig tot niets.
De dierenarts is al 3x geweest en heeft haar vandaag weer ingespoten met iets om de zwelling in haar kop te doen verminderen, ze heeft weer 24 uur langer de kans gekregen om te herstellen.
Is er iemand die dit ook meegemaakt heeft??

Afbeelding

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:19

Dit had onze (toen 13 jarige) hond ook.
Ze was niet helemaal verlamd aan 1 kant, wel sterk krachtsverlies. Ze viel heel snel om, liep "dronken", kon niet om haar as draaien want dan viel ze ook etc.

Onze DA heeft toen alleen rust voorgeschreven. We moesten haar toen op een donkere en rustige plek leggen. Binnen 48 uur moest ze herstellen. Als het na 48 niet hersteld was zijn de hersenen onherstelbaar beschadigd. Dan kun je geen herstel meer verwachten en moet je voor jezelf besluiten of het leven nog goed is voor de hond.
Bij ons was ze met 48 weer bijna compleet goed. Het enige wat ze eraan heeft overgehouden is dat ze soms haar kop nog wat scheef hield en ze soms de neiging had scheef te lopen (op 3 sporen). Ze is er uiteindelijk 15 jaar mee geworden.

Edit: Die van ons had de dag/avond ervoor ook nog overgegeven, terwijl ze dit normaal nooit deed. Dat was zo goed als een voorteken van de hersenbloeding.
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 15-11-11 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Wesco

Re: Onze hond rechtszijdig verlamd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:21

Wat erg voor jullie hond! Ik duim voor jullie dat het goed komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:41

Onze hond was vorig jaar ook half verlamd. Met terapie van Dorit Aharon is dit helemaal goedgekomen.
Veel sterkte :)

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:02

ik heb het ooit met een pensionhond meegemaakt, een herder van 12. Ik vond haar toen smorgens en liep ook net alsof ze dronken was en hield haar kop helemaal schuin. De dierenarts is er toen bijgekomen en we moesten toen ook even afwachten, het is uiteindelijk bijna goed gekomen alleen haar hoofd hield ze nog wat schoon. Inmiddels is ze volgens mij wel overleden gewoon van ouderdom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:18

Hé wat naar! :(:)
Ik heb hier geen ervaring mee, ik duim voor je!

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:21

schoon=schuin

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:05

Ik heb het meerdere malen meegemaakt, gelukkig niet bij mijn eigen honden, maar bij dieren bij ons in de praktijk. Het is wonderbaarlijk hoe de meeste toch uiteindelijk opknappen. We geven cortico's tegen de zwelling en Vitamine B om de zenuwcellen te ondersteunen. Ik hoop dat je hond snel opknapt :j

_enna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:10

Hoe is het nu met je hond? Hopelijk knapt ie helemaal op....

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 17:26

Ze is weer een klein beetje opgeknapt, ze kan weer zitten en heeft vandaag voor het eerst weer gestaan.
De dierenarts is er 4x geweest en vandaag voor het laatst nu moet ze het zelf doen, afwachten dus!

_enna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:28

Aah gelukkig dat het iets beter gaat. Nu duimen dat de rest ook weer goed gaat komen.... Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 22:30

Ik duim voor je!!

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 23:44

Vandaag heeft ze voor het eerst weer een stukje gelopen :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 23:48

Sterkte! Mijn hond heeft het voor het eerst en voor het laatst vorige maand gehad... Maar ja, die was ruim 13,5 (DH)
Ik hoop dat jullie hond er heel goed door komt en dat ze gewoon lekker gezond en pijnloos oud zal worden!

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 00:00

Goed te horen dat ze al wat gelopen heeft...
Onze Branca, mechelaar toen 10jr, was door een val geheel verlamd. Hebben we toen laten opereren in ruggewervel/merg.. Was een hele lange weg. Werd in begin ook gezegd haar alleen te leggen enz. Maar dat kon zowiezo niet, ze was ontdaan en had pijn. Toen was haar letsel nog niet bekend. Uiteindelijk grotendeels goedgekomen. Moet zeggen dat honden toch wel een groot 'zelfherstellend vermogen' hebben! Blijf maar veel bij dr, dat sterkt ze, zeker ook herders ;)
Beterschap he

_enna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 10:32

Is je hond al opgeknapt?

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 11:29

Het gaat weer wat beter met haar, ze kan weer lopen wel nog wat dronken maar ze loopt tenminste.
Verder hebben we het idee dat ze rechts niets hoort en ziet maar ook daar leert ze steeds beter mee omgaan.

_enna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 11:39

Gelukkig dat het beter gaat! :) Hopelijk knapt ze nog verder op... Sterkte en beterschap voor haar!

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 11:46

Ik heb het met mijn kat gehad... Pfff, het duurde even maar het iss goedgekomen! Nu denk ik wel iedere keer als ze haar kop scheef houd, owjee daar gaan we weer, maar het is steeds weer goedgekomen!