Wat bestaan er toch rare mensen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Deri

Wat bestaan er toch rare mensen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 13:12

Pfff ik ben ff goed pissig en moet even mn hart luchten.

Een kennis van mij, (vriendin kan ik het niet noemen) woont op begeleid wonen.
Daar zitten ze dan met 2 personen per appartement. Nu mogen ze daar huisdieren hebben, let wel, dieren die in een kooi kunnen (konijnen, cavias, vogels etc)
Ik noem haar eventjes E.

E wou al heel veel verschillende soorten dieren (dan had ze het weer over een chihuahua en die dan verstoppen als de begeleiding komt) of een pony en dan kijken of ze hem bij de zorgboerderij neer kon zetten.
Dat heeft ze gelukkig niet gedaan, maar waar ze over door bleef gaan waren katten. Die appartementjes zijn zo ongeveer 50 m². Veel te klein om katten te houden (imo)
Lees ik vandaag op Facebook dat ze een kat heeft. Dus ik lees verder, bleek dat hij voor de deur stond en nu houd ze hem gewoon. Kat heeft hoogstwaarschijnlijk al een eigenaar (want aanhankelijk ed)

Dus er komen al reacties voorbij van geef hem op als vermist op marktplaats etc. En het antwoord was: dat is niet mijn probleem (op de reactie dat iemand hem waarschijnlijk mist)

Ik heb meteen de instantie opgebeld waar ze bij woont (hun begeleiden mij ook maar ik woon op mezelf) en hun ingelicht.
Nu hopen dat hun de kat ook bij amivedi aangeven en bij de asiels en mp etc. (had er even op door gehamerd dat deze iig al een eigenaar heeft)

-:(- -:(- -:(-

zonnebloem18

Re: Wat bestaan er toch rare mensen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:16

Een kat op 50m² kan prima maar zomaar een katten naar binnen halen die misschien wel een eigenaar heeft is niet netjes.
Hopelijk grijpt de begeleiding hier wel in, dat gebeurt vaak niet.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:17

Heel goed van je Kiwi snap dat je er boos om bent. Het is heel moedig om tegen vrienden in te gaan

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 13:18

die kat word daar denk ik wel weg gehaald, want het is ten strengste verboden om op die flatjes honden of katten te houden (zijn hun regels)

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 13:20

RM94 schreef:
Heel goed van je Kiwi snap dat je er boos om bent. Het is heel moedig om tegen vrienden in te gaan

Mja komt vooral omdat vroeger een kat van ons was gejat toen ik nog bij mn moeder woonde. Dan schiet dit in het verkeerde keelgat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:25

Wat fijn dat je je hiermee bezig houdt, helemaal omdat er waarschijnlijk wel bezorgde eigenaren zijn (zit zelf ook in de stress omdat mijn kat al 11 dagen weg is inmiddels). Ik hoop dat het goedkomt met de kat, maar ook met haar. Misschien kan ze een kleiner dier nemen dat wel is toegestaan, zoals een ratje of een cavia.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 13:27

Ffortuna schreef:
Wat fijn dat je je hiermee bezig houdt, helemaal omdat er waarschijnlijk wel bezorgde eigenaren zijn (zit zelf ook in de stress omdat mijn kat al 11 dagen weg is inmiddels). Ik hoop dat het goedkomt met de kat, maar ook met haar. Misschien kan ze een kleiner dier nemen dat wel is toegestaan, zoals een ratje of een cavia.

Ze heeft al 2 konijnen, die waren de eerste paar maanden leuk en dan wilt ze weer wat anders.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:29

Kan me voorstellen dat je daar boos om wordt. Is niet netjes inderdaad.. Als je het gemeld hebt bij de begeleiding neem ik aan dat zij het verder netjes afhandelen :-)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:47

Houden jullie er rekening mee, dat iemand niet voor niks begleid woont? Vaak kunnen deze mensen niet zelfstandig wat beslissen en is dit een hele normale reactie ook al zouden wij het anders doen.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:51

Wilawander schreef:
Houden jullie er rekening mee, dat iemand niet voor niks begleid woont? Vaak kunnen deze mensen niet zelfstandig wat beslissen en is dit een hele normale reactie ook al zouden wij het anders doen.

Wilde net zeggen, ze zal niet 100% zijn.
Ik kan me ook kwaad maken om zulke acties, zacht uitgedrukt. Goed dat je hebt gemeld.
Sommige mensen.... 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:09

De persoon in kwestie is een vriendin van mij, ze is % genoeg om te begrijpen dat dit echt niet kan.. Ik heb nog geen contact met haar gehad, maar ik hoop wel voor haar dat ze wel er iets aan gedaan heeft om te zorgen dat de eigenaar de kat weer terug kan krijgen.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:15

hopelijk voor de kat is hij weer snel bij zijn echte eigenaar,
want dit kan gewoon echt niet.
fijn als het straks zo het zelfde gaat als met de konijntjes.
zijn er verder geen instanties zoals de dieren bescherming die je kan bellen?

zou er niet aan moeten denken 1 van me katten kwijt te zijn.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:19

Of je nu begeleid woont of niet.. een kat zomaar oppakken omdat hij toevallig voor je deur zit en dan besluiten hem te houden vind ik niet echt normaal, dat kán gewoon niet. Goed van je TS dat je de begeleiding hebt ingeschakeld, hopelijk gaan hun er wat aan doen (vast wel, gezien hun regels). :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:16

Ik snap hoe boos je ervan wordt :j
Goed dat je bij de begeleiding aan de bel hebt getrokken!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:31

Ik kan me je woede en frustratie heel goed indenken. Hier bij mij op de gang heeft een vrouw gewoond, wel zelfstandig maar af en toe kwam er een begeleider langs (die bang voor haar was... wijf van over de 100 kilo met borderline met criminele neigingen) De ene na de andere kat werd in huis gehaald en na een paar maanden weer gedumpt. Gewoon letterlijk op straat gezet. Ook een konijn heeft ze gehad. Het katje waar ik een tijd geleden een topic over heb geopend ([BB] Hoe kan ik dit kitten helpen?) is door haar ex (toen nog vriend) uiteindelijk naar het asiel gebracht geloof ik. Hoop ik. In ieder geval heeft hij haar weggebracht.

Zo iemand kan niet eens voor zichzelf zorgen, laat staan voor een dier. Ik hoop echt dat de begeleiding wat doet aan de situatie bij jouw buuf TS. Sterkte.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 18:43

Ze weet prima dat ze fout zit met wat ze doet, maar het doet haar niks denk ik.
Ze is ook mijn buurvrouw niet, ik woon zelfstandig (en heb dus eens in de zoveel tijd begeleiding aan huis, gesprekje van een kwartier oid) En zij zit echt op een flat van hun.

Maar ik hoop heel erg dat er wel op zoek word gegaan naar de eigenaar van de kat.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:46

Kun je niet op de site van Amivedi kijken of iemand hem als vermist heeft opgegeven?

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 18:58

Nou kat is ondertussen al weg, weet alleen niet waarheen.
Zie verder niks op mp of amivedi staan.