Een kennis van mij, (vriendin kan ik het niet noemen) woont op begeleid wonen.
Daar zitten ze dan met 2 personen per appartement. Nu mogen ze daar huisdieren hebben, let wel, dieren die in een kooi kunnen (konijnen, cavias, vogels etc)
Ik noem haar eventjes E.
E wou al heel veel verschillende soorten dieren (dan had ze het weer over een chihuahua en die dan verstoppen als de begeleiding komt) of een pony en dan kijken of ze hem bij de zorgboerderij neer kon zetten.
Dat heeft ze gelukkig niet gedaan, maar waar ze over door bleef gaan waren katten. Die appartementjes zijn zo ongeveer 50 m². Veel te klein om katten te houden (imo)
Lees ik vandaag op Facebook dat ze een kat heeft. Dus ik lees verder, bleek dat hij voor de deur stond en nu houd ze hem gewoon. Kat heeft hoogstwaarschijnlijk al een eigenaar (want aanhankelijk ed)
Dus er komen al reacties voorbij van geef hem op als vermist op marktplaats etc. En het antwoord was: dat is niet mijn probleem (op de reactie dat iemand hem waarschijnlijk mist)
Ik heb meteen de instantie opgebeld waar ze bij woont (hun begeleiden mij ook maar ik woon op mezelf) en hun ingelicht.
Nu hopen dat hun de kat ook bij amivedi aangeven en bij de asiels en mp etc. (had er even op door gehamerd dat deze iig al een eigenaar heeft)