Hond kan geen plas inhouden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Diana_14

Hond kan geen plas inhouden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 13:01

Mijn 11 jarige Maltezer heeft moeite om zijn urine binnen te houden, hij heeft urine en bloed onderzoeken gehad en daar kwam uit dat hij slechte nieren had.
Daarvoor krijgt hij speciaal voer en pilletjes Enurace.

Maar ipv dat het beter wordt gaat het steeds slechter, mijn 2 honden hebben een eigen slaapkamer (bungalow - begane grond) waar ze zitten als ik weg ben of ga slapen.
Maar een periode van 1,5 uur is voor hem al te lang, dan heeft hij al een plas gedaan.
Nu wordt het me eigenlijk wel te gek, heb mijn vloer pas laten leggen en wordt er niet beter van, en het is niet hygiënisch.

Hij wordt regelmatig uitgelaten en mag tussendoor even voor het huis een plas doen.
Geen water in zijn kamer zetten is geen optie, hij blaft en jankt tot hij water krijgt, hij mag ook niet zo lang zonder water omdat zijn lijf het wel nodig is!

Morgen moet ik opnieuw langskomen met urine en wordt er opnieuw gezocht naar een oplossing, maar zou graag ervaringen of tips horen! ;)

BraveSpots

Re: Hond kan geen plas inhouden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:22

Omdat het een medisch probleem is en een klein hondje zou ik zelf eventueel een xxl kattebak proberen als oplossing denk ik.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:27