Mijn kat eet niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rhys

Mijn kat eet niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 00:52

Mijn arme kleine Poekie is al sinds zaterdag zichzelf niet. Ze wil bijna niets eten en ligt bijna de hele dag te slapen. Soms is ze ineens wel actief en gaat ze spelen of zelfs even naar buiten. Het enige wat ze nog wel wil is een beetje melk, en af en toe een klein hapje voer.

Vanmiddag ben ik met haar naar de dierenarts geweest, ze heeft een pijnstiller gekregen en we moeten haar laxeerpasta geven. Het idee is dat er ergens een haarbal vastzit, waardoor ze verstopt zit. De laxeerpasta zou dit binnen een dag of drie a vier moeten oplossen.

Heeft iemand ervaring hiermee? Ideeën met welke lekkere hapjes ik haar kan verleiden?
A.u.b. geen reacties in de trant van 'je moet naar de dierenarts gaan', want dat heb ik dus al gedaan en als het aan het eind van de week niet beter is ga ik ook zeker nog een keer.

Zwartwitje

Re: Mijn kat eet niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:24

Ze moet wel blijven eten, dat is belangrijk, want katten kunnen niet tegen vasten. Maar dat had de DA waarschijnlijk ook al verteld :)

Vindt ze gekookte kipfilet, of gekookte witvis lekker? Veel katten doen daar een moord voor. Je kunt ook de normale brokjes weken in heet water zodat ze lekker zacht worden en dat lauwwarm aanbieden. De dierenarts verkoopt waarschijnlijk Hill's A/D, dat is smakelijk astronautenvoer wat er vaak ook wel ingaat. Mocht ze toch weer beginnen met eten, dan mag ze nog niet direct een hele maaltijd hebben, maar moet je kleine porties zachtvoer geven, verspreid over de dag.

Als het in de loop van woensdag nog niet beter wordt, zou ik zeker weer even bellen met de DA en/of met haar langsgaan. Sterkte!

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:40

Heeft je dierenarts goed in het bekje gekeken?
naar de tanden enzo?
en eventueel blaasjes of iets dergelijks in de bek?

mijn kat had dit laatst en toen bleek dat haar bekje vol zat met blaren, waarschijnlijk door iets chemisch wat ze opgelikt had.
( mijn katten komen buiten, dus ik weet nooit wat ze buiten uitspoken, bij mij thuis zijn geen chemische spullen te vinden waar ze bij kunnen)

probeer toch kleine beetjes voer aan te bieden, desnoods gepureerd ofzo
er is trouwens ook van die haarbal pasta te koop, en misschien een bakje kattengras?
( als het echt een haarbal is die dwars zit )

maar hou het in de gaten! drinken is het aller belangrijkste, maar als je kat een aantal dage niet eet is het zeker niet goed.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 16:40

Bedankt voor jullie tips!
Of ze gekookte vis lust weet ik niet, valt te proberen!

Van die antihaarbalpasta heb ik meegekregen bij de DA. Die zei inderdaad dat het belangrijk is dat ze kleine beetjes blijft eten, maar ook dat het wel een dag of drie a vier kon duren voor het beter wordt.
Kattengras is niet nodig, want ze eet wel gewoon gras in de tuin. Bekje is niets bijzonders aan te zien.

Vandaag heb ik kattenmelk voor haar gehaald, omdat ze echt dol is op melk, en dat is het eerste wat er redelijk goed in gaat. En vanmorgen heeft ze een beetje natvoer gegeten. Het was een muizenhapje maar het was in elk geval iets.

Ze is nu buiten, dat wilde ze graag. Dat lijkt me wel een goed teken.
Net als bij jou Nann_ komt die van mij ook dagelijks buiten, dus ze kan ook buiten iets verkeerd gegeten hebben. Een kat van mijn ouders is jaren geleden gestorven omdat ze waarschijnlijk een vergiftigde muis had gegeten, daar denk ik nu steeds aan...

De stijgende lijn moet wel doorzetten, anders morgen idd weer naar de DA.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 22:56

Ons Poekie is weer beter!
Gisteren begon ze met een paar snippertjes via en vanmorgen was ze weer helemaal zichzelf.
Pfieuw, ik ben echt blij. Wat een zorgen kun je hebben om zo'n beestje hè.