Ik heb het gehad met mijn paard na een koliekoperatie. Op het moment van opereren wist de kliniek niet dat het MRSA-gedoe bij hun was, dus hadden ze geen voorzorgsmaatregelen genomen. Ik heb mezelf destijds laten testen en had het niet opgelopen, dit testen heb ik laten doen omdat ik de wonden met blote handen had schoongemaakt en omdat er in mijn omgeving behoorlijk zieke mensen waren en ik het niet op hun wilde overbrengen als ik het wel had. Het testen hoeft eigenlijk alleen als je met je bloten handen aan de pusbende hebt gezeten is mij verteld en dan nog weer alleen als je met zwaar zieke mensen in aanraking komt.
Ik heb er verder geen werk van gemaakt, het is zo gelopen en de kans is groot dat daardoor de peesplaat in de buik minder mooi geheeld is, maar ik kan weer gewoon rijden en ze heeft er geen last meer van. Ze heeft wel twee na-operaties gehad waarvan de eerste half geld kostte en de tweede gratis was, dus de kliniek heeft in mijn ogen zijn verantwoording zeker genomen.
Heel veel sterkte met je hond, ik hoop dat hij er straks echt geen last meer van heeft!