Levende takken: hoe te huisvesten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Levende takken: hoe te huisvesten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 10:22

Ik heb gisteren van mijn neef 2 soorten levende takken gekregen. De ene is een vrij grote man van de Necroscia. Prachtig! Nu zei hij er bij dat je ze op verschillende manieren kan huisvesten. Ik ben wel eens benieuwd wie van de Bokkers ook levende takken heeft en hoe jullie ze houden? Waarin dus. Wat ze eten etc weet ik allemaal. Ben alleen nog op zoek naar de ideale huisvesting. (ze moeten wel apart ivm ander dieet...)

Zera

Re: Levende takken: hoe te huisvesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:27

Waar ik ooit eens gewerkt heb. Daar hadden we ook levende takken. We hebben ze in een hoge vissenkom gezet. En daarover een heel dun netje. Met een elastiek eroverheen. Ze konden ze er ook niet uit.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:31

Zera schreef:
Waar ik ooit eens gewerkt heb. Daar hadden we ook levende takken. We hebben ze in een hoge vissenkom gezet. En daarover een heel dun netje. Met een elastiek eroverheen. Ze konden ze er ook niet uit.

zo deden wij het vroeger ook, met een panty erover :D en dan lekker klimop erbij :j

Anoniem

Re: Levende takken: hoe te huisvesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:07

Een -ruim- glazen of plasic aquarium voor vissen :)

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:31

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 23:36

Ja, dat bedoelde ik ook :o Komt omdat ik naast de LEVENDE wandelaars ook enkele dode heb gekregen voor een neefje van me. Die vind dat reuze interesant om te bekijken.... Dus heb ik het hier steeds over de levende en dode dieren... hihi.

We hebben inmiddels 2 mooie glazen vazen uit de schuur gehaald. En dan morgen even panty's kopen (dat is wel een goede idd.) En dan inrichten :D Nu blijkt dat ze hier langer dan een maand zullen blijven (neefje mag de levende takken niet want volgens zijn ouders neemt hij ze mee naar school om daar te laten en dat lijkt hen geen goed idee. Dat ben ik het met ze eens). Dus ga die vazen maar eens mooi inrichten voor ze met klimtakken etc.