Hersenwerk voor honden/brain train/puzzels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Hersenwerk voor honden/brain train/puzzels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 18:47

Gisteren was ik op een wintermarkt bij en grote dierenspeciaalzaak en daar was een vrouw die de website www.hersenwerkvoorhonden.nl heeft opgericht. Die site (en vooral de facebook pagina) staat vol tips over hoe je je honden bezig kunt houden met leuke maar goedkope spelletjes. Bijvoorbeeld wc rolletjes in een doos rechtop zetten en er snoepjes in verstoppen en de hond er naar laten zoeken.

Nu dacht ik, op bokt zitten vast ook wel mensen die zo creatief zijn :D Misschien kunnen we op deze manier tips uitwisselen over leuke puzzels of spelletjes e.d. :)

Ik ben benieuwd! :D

Neej

Re: Hersenwerk voor honden/brain train/puzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:46

Kijk, en dat vind ik nou eens leuk :) Ik kom zelf niet veel verder dan een snoepjesparcours uitleggen (in de kamer of buiten in de tuin) door gewoon op heel veel plaatsen een snoepje te verstoppen en vervolgens het commando zoek te geven :P

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 20:39

Haha, dat doe ik ook wel eens :D

Die vrouw die gisteren op die markt was had ook een aantal dingetjes meegenomen, oa een doolhofje waarin de hond met z'n poot het brokje naar de uitgang moet brengen (de gleuven zijn te diep om een snuit in te steken), ook erg leuk! Alleen moet je dat wel gewoon kopen..
En ze had een soort tupperware bakje waar ze van die voermaatbekers ingezet had (klem) en daarin weer wc rolletjes met brokjes erin, en dan moesten de honden bedenken hoe ze die hapjes eruit konden halen :D

Ik heb nu trouwens maar één wc rolletje, moet nog even doorsparen dus :))

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:39

Wat leuk!! Ik ga vanavond uitgebreid die site bekijken! Mijn honden kregen van pups af aan wc rollen of keukenrollen met een frolicje erin en die vouwde ik dicht... Ze zijn nog steeds gek op wc rollen en keukenrollen (zonder de papier dan hè _/-\o_ ) en pikken ze als ze de kans krijgen. Ik heb zelf veel hondenpuzzels!! Eerst kocht ik ze van Nina Ottosson, maar je heb tegenwoordig zoveel leuke hondenspellen van andere merken die goedkoper zijn. Mijn laatste aanwinst is deze KLIK, 2 spellen in één!! En zelf verzin ik ook leuke spellen, zo hebben de honden van de week het spelletje "flosje in het doosje" geleerd... en ze halen nu netjes hun flostouwtje en gooien het in de doos... en mijn jongste hond heeft er een variant op verzonnen... flosje uit het doosje... dikke pret!!! Ik werk met een clicker en ze hebben het zo geleerd! Kastdeurtjes dichtdoen... vinden ze ook errug leuk!! De buren wat minder denk ik, hahaha, want ze gooien er gewoon mee :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:30

hier ben ik bezig mijn jongste hond te leren de deur dicht te duwen. Echter dat wil hij liever met poten dan met snuit dus het is veel oefenen.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:02

Alleen jammer dat er zoveel spelletjes staan voor grote honden, zelf heb ik twee kleine honden die vaak niet genoeg kracht in hun poten hebben voor de spelletjes.
Heb ook een braintraining spel in de winkel gekocht, alleen kregen ze de schuifjes niet open omdat ze niet genoeg kracht hadden.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:09

dierenfan schreef:
hier ben ik bezig mijn jongste hond te leren de deur dicht te duwen. Echter dat wil hij liever met poten dan met snuit dus het is veel oefenen.

Mijn honden hebben dat ook geleerd. Ik heb het ze aangeleerd met zo'n stick on memoblaadje... Ik heb ze eerst leren "touchen" met hun neus met het memoblaadje op de hand ( touch-click-beloning) en op een gegeven moment het blaadje op een kastdeurtje geplakt. Ze zijn er nu allebei heel handig is *\o/*

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:13

Laptopmuis schreef:
Alleen jammer dat er zoveel spelletjes staan voor grote honden, zelf heb ik twee kleine honden die vaak niet genoeg kracht in hun poten hebben voor de spelletjes.
Heb ook een braintraining spel in de winkel gekocht, alleen kregen ze de schuifjes niet open omdat ze niet genoeg kracht hadden.

Misschien is dit wat voor je : KLIK Deze is speciaal voor kleine hondjes.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:08

Leuk, ik ga die site vanavond ook eens bestuderen, ben zelf niet zo creatief in het bedenken van spelletjes. Onze twee jonge honden vinden het wel erg leuk, vooral de aussi is gek op zoek en balspelletjes, maar is 'helaas' ook zeer intelligent. Bovendien heeft hij een zeer goed ontwikkeld reukorgaan, doordat hij doof is. Verstopspelletje zijn dan over het algemeen ook heel easy voor hem. Hij volgt gewoon mijn spoor en weet dus daardoor meteen waar ik geweest ben en waar zijn favoriete speeltje verstopt ligt B-)

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:37

Leuk!
Ik ga de site morgen eens goed bekijken. Zal ik mijn Border Collie's eens aan het werk zetten :+