Nu dacht ik, op bokt zitten vast ook wel mensen die zo creatief zijn
Misschien kunnen we op deze manier tips uitwisselen over leuke puzzels of spelletjes e.d. 
Ik ben benieuwd!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Misschien kunnen we op deze manier tips uitwisselen over leuke puzzels of spelletjes e.d. 
Ik kom zelf niet veel verder dan een snoepjesparcours uitleggen (in de kamer of buiten in de tuin) door gewoon op heel veel plaatsen een snoepje te verstoppen en vervolgens het commando zoek te geven

) en pikken ze als ze de kans krijgen. Ik heb zelf veel hondenpuzzels!! Eerst kocht ik ze van Nina Ottosson, maar je heb tegenwoordig zoveel leuke hondenspellen van andere merken die goedkoper zijn. Mijn laatste aanwinst is deze KLIK, 2 spellen in één!! En zelf verzin ik ook leuke spellen, zo hebben de honden van de week het spelletje "flosje in het doosje" geleerd... en ze halen nu netjes hun flostouwtje en gooien het in de doos... en mijn jongste hond heeft er een variant op verzonnen... flosje uit het doosje... dikke pret!!! Ik werk met een clicker en ze hebben het zo geleerd! Kastdeurtjes dichtdoen... vinden ze ook errug leuk!! De buren wat minder denk ik, hahaha, want ze gooien er gewoon mee
dierenfan schreef:hier ben ik bezig mijn jongste hond te leren de deur dicht te duwen. Echter dat wil hij liever met poten dan met snuit dus het is veel oefenen.
Laptopmuis schreef:Alleen jammer dat er zoveel spelletjes staan voor grote honden, zelf heb ik twee kleine honden die vaak niet genoeg kracht in hun poten hebben voor de spelletjes.
Heb ook een braintraining spel in de winkel gekocht, alleen kregen ze de schuifjes niet open omdat ze niet genoeg kracht hadden.