Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

(bij mijn DA dan
) Duhelo schreef:als het niet opgezwollen is, er geen etter uit komt, hij niet knijpt met dat oogje, of zelf constant aan wrijft met zen pootje, dan zou ik me niet al teveel zorgen maken. mss is hij gewoon door ouderdom blind geworden op dat oogje, of wat pigmentverlies oid .
Duhelo schreef:probeer eens een dagje of 2 wat terramycine in te doen (kost 6-7 euro bij apotheker)
als het dan niet verandert is kun je nog maatregelen nemen.
zit het opgezwollen? komt er etter uit?
NatasjavE schreef:Duhelo schreef:probeer eens een dagje of 2 wat terramycine in te doen (kost 6-7 euro bij apotheker)
als het dan niet verandert is kun je nog maatregelen nemen.
zit het opgezwollen? komt er etter uit?
Als je niet weet wat en of het diertje iets mankeerd zou ik er niet zomaar iets in gaan smeren.
TS 30 euro kan wat veel klinken maar kan je niet aan je oudes vragen of zij je kunnen helpen met het geld voor de DA. (misschien extra klusjes, zakgeld voorschieten of iets anders)
Als hij eerst 2 zwarte oogjes had en nu een rode lijkt het me dat er even naar gekeken moet worden.

Duhelo schreef:terramycine kan nooit kwaad, kun je zelfs gebruiken als onderhoud van de ogen (een maal per week een beetje indoen, bij dieren die gevoelig zijn aan ooginfecties of droge ogen hebben)
NatasjavE schreef:Duhelo schreef:terramycine kan nooit kwaad, kun je zelfs gebruiken als onderhoud van de ogen (een maal per week een beetje indoen, bij dieren die gevoelig zijn aan ooginfecties of droge ogen hebben)
Wat het is weet ik heel goed. Ik heb zelf oogmedicijnen verkocht (humane zorg) en ik weet er genoeg van.
Ik vind het zomaar aan de slag gaan met antibiotica zonder dat je weet wat dat diertje heeft heel erg onverstandig.
Zometeen is dit niet het geschikte antibioticum en werk je resistentie in de hand.