Mijn kat begon eergister ineens met enorme jeuk aanvallen.. Net alsof hij wordt gepest door vlooien ofzo.. Ik heb gechecked of hij vlooien heeft.. Maar ik zag niks.. Ik doe ook altijd netjes de behandeling voor de vlooien.. Maar voor de zekerheid heb ik de beide katten toch maar weer even de druppeltjes gegeven hier tegen.. In de hoop dat de jeuk over zou gaan..
Maar nog steeds heeft hij ineens uit het niets hele erge jeuk.. Dan gaat hij heel snel likken, (Echt als een bezetene) en soms krabben, en door het huis rennen... De andere kat heeft nergens last van... Wat zou dit kunnen zijn?? Eergister heb ik druppeltjes in de nek tegen vlooien gegeven...
Dit kan ook spanning of stress zijn (volgens mijn dierenarts). Mijn katten hebben dit ook wel eens als ze met elkaar spelen, achter elkaar aan rennen. Ze krijgen dan ineens "jeuk" aan hun rug of buik of springen ineens weg.
spanning en stress lijkt me eigenlijk niet... allergie ook niet.. ze krijgen niks anders dan anders.. en het is ook niet continu.. in de nacht ligt hij altijd bij mij op bed.. en de hele nacht is er niks aan de hand.. maar overdag kan het ineens uit het niets komen.. maar dan kan hij ook weer zo gaan liggen en gaan slapen...
WinSel
Geplaatst: 11-11-11 22:26
Het kan idd een allergie zijn op bijv het voer, dit kan zich opbouwen dus het hoeft niet meteen tot uiting te komen Ookal voer je eten al een poos, toch kan ze een allergische reactie hierop hebben
Even naar de DA
Sjors
Geplaatst: 11-11-11 22:27
ze kan toch ook van die 'gek' aanvallen hebben?
Autumnn
Geplaatst: 11-11-11 22:27
Vaak is het een reactie op (verkeerde) voeding. Ookal geef je jaren hetzelfde, opeens kunnen ze er allergisch voor worden! Met vers vlees wordt bija alle problemen wel opgelost
Uiteraard zal ik ook even een bezoekje brengen aan de dierenarts.
Mijn kat heeft er ook wel eens last van en dan heeft ze jeuk van losse haren. Ze springt dan ineens op en begint te krabben en likken. Daarna rent ze gek weg en jeukt tussendoor ook erg. Als wij haar dan goed kammen heeft ze er geen last meer van. Mijn andere kat heeft daar geen last van.