Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Het is wel onwijs leuk om te doen (training dan, met dummies of dood game en met een klappertjespistool
), om echt met je hond te doen waar ie voor gemaakt is
Wel wil ik tzt een keer zo'n jachtproef doen (in Frankrijk ofzo) als we er klaar voor zijn, en daar wordt dan ook echt geschoten..
Zoals inderdaad, tamme dieren uitzetten om ze vervolgens te kunnen vermoorden, bah

Maar er is me 1 ding bij gebleven van afgelopen jaar en nou hoef ik het niet meer van dichtbij te zien/horen. Een van de jagers had een haas aangeschoten en het beest werd opgehaald door de hond. Helaas was het arme beestje nog niet dood en het schreeuwde en krijste het dan ook uit. De jager heeft hem gewoon een paar minuten laten schreeuwen (ik stond echt letterlijk achter mijn huis te huilen om het doordringende gekrijs
). Toen pakte die de haas op en sloeg hem tegen de boom. Helaas nog niet dood. Dus nog een keer slaan.... Toen was die gelukkig uit zijn leiden verlost. Als ik het nu zo vertel schieten de tranen weer in mijn ogen.
anoukie88 schreef:Ik heb wel een beetje het idee dat het bij de mannen (soms ook vrouwen) vooral gaat om het "spelletje". Moet zeggen dat ik het knap vind hoe ze de honden idd trainenMaar er is me 1 ding bij gebleven van afgelopen jaar en nou hoef ik het niet meer van dichtbij te zien/horen. Een van de jagers had een haas aangeschoten en het beest werd opgehaald door de hond. Helaas was het arme beestje nog niet dood en het schreeuwde en krijste het dan ook uit. De jager heeft hem gewoon een paar minuten laten schreeuwen (ik stond echt letterlijk achter mijn huis te huilen om het doordringende gekrijs
). Toen pakte die de haas op en sloeg hem tegen de boom. Helaas nog niet dood. Dus nog een keer slaan.... Toen was die gelukkig uit zijn leiden verlost. Als ik het nu zo vertel schieten de tranen weer in mijn ogen.
Ik heb dit ook aan mijn opa verteld (die ook jager is) en die heeft er zelfs melding van gedaan, want hij zegt dat een "goede" jager zoiets nooit zou doen
opisop_shop schreef:en het zou maar net verkeerd gaan, dan piep je wel anders
Ik -als vegetarier zijnde- vind het maar niets, heb echt zo'n beeld voor me van mannen die het voor de kick doen, met allerlei jachttrofeeen enz. bah
maar ja, it's a hell of a job but somebody's got to do it denk ik dan ?
.
. En ook van mensen die in een buurt wonen waar soms gejaagd word hoor je altijd rare verhalen (van afgeschoten katten, tot te dicht bij huizen schieten etc.). Ik vraag me af of de selectie in nl wel streng genoeg is soms
.
Dat geknal, alles en iedereen in paniek. Ze hebben overal lak aan. De honden van de overburen zijn 4 dagen weggeweest en erg angstig geworden nadat pal naast hun grond een jager aan het schieten was. Je weet ook nooit wanneer ze er zijn?! In het bos hoor ik ook regelmatig knallen.. je zult maar net een bosrit aan het maken zijn.
wat een sport.8nnemiek schreef:Jagen voor de lol vind ik echt vreselijk, zo'n mensen sporen nietZoals inderdaad, tamme dieren uitzetten om ze vervolgens te kunnen vermoorden, bah
![]()
Om de populatie in toom te houden, oke.. dat moet dan maar. Maar ik zie dat veel te vaak als excuus gebruikt worden.. Elke zondag een stel van die kerels die wat in het rond lopen te schieten, en dan met een of twee konijntjes terug komen.. Alsof dat iets uit maakt. Alleen ben ík en de andere wandelaars wel doodsbang om daar op zondag te gaan wandelen of paardrijden.. je zal maar net op de verkeerde plek staan en door zo'n kogel geraakt worden.
Dat ze zich maar een konijn op de markt kopen.