ze hamsteren hun voer heel erg.
Ze krijgen hun eten gewoon in een etensbakje maar gaan, zodra ze merken dat er weer eten in zit, alles direct versjouwen naar hun huisje.
Ze zijn dan een poosje heel druk bezig en rennen heen en weer en vervolgens is het bakje leeg en ligt alles in hun huisje.
Dat geeft verder niet, als ze het dan ook zouden op eten.
Maar dat doen ze met het grootste deel niet, ze verstoppen het in het hooi en Ecobed waarmee ze hun huisje hebben volgestopt en schijnen vervolgens te vergeten dat ze het daar hebben verstopt
Bij het verschonen van het hok haal ik het huisje weg en als ik alle zooi uit hun huisje naar beneden schuif (zodat het van de verdieping af in de bodem van de bak valt), komt al dat voer tevoorschijn... waarbij mijn ratten dan zo reageren:
Aangezien ik niet tussen dat hooi en ecobed ga zitten krauwen om die voerkorrels eruit te vissen, wordt dat voer dus ook steeds weggegooid, terwijl ik dit wel zonde vind eigenlijk.
Wat ik nu doe is, voor dat ik ga verschonen alvast het huisje weghalen en het voer 'bloot' leggen waardoor mijn ratjes helemaal verbaasd en blij dat voer gaan eten, zo van 'joh! moet je nou eens kijken, allemaal voer!!
'... terwijl ze dat daar zelf hebben neergelegd
Nu zijn ze dus ff heel druk aan het eten maarja, ik kan daar niet op blijven wachten, die kooi wil ik ook gaan doen. En ze kunnen ook niet in een uurtje tijd àl dat gehamsterde voer opeten dus wordt er alsnog een hoop weggegooid.
Behalve dus met regelmaat het huisje ff weghalen en hun zelfgemaakte bedje overhoop trekken en het voer blootleggen, wat kan ik nog meer doen om te zorgen dat ze hun voer gewoon òpeten en het niet verstoppen en vervolgens vergeten??

, iedere keer hun huisje weer opnieuw 'inrichten'... al vind ik dat wel wat sneu haha.
, wat dan?