Caviahok winterklaar!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mareng

Caviahok winterklaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 10:53

Hooi :D Bokkers,

Een tijdje terug, vroeg ik wat advies om mijn caviahok winterklaar te maken. Ik heb een heleboel tips gekregen en heb het volgende gedaan:

- Bij de Gamma zelfklevende,geluidsdichte en isolerende platen gehaald en aan de zijkant van het hok bevestigd
- Daarover dik plastic, normaal leg je het onder een laminaatvloer
- Kiertjes dicht gemaakt
- kranten op de bodem van het hok gelegd

Eerst het zelfklevende isolatiemateriaal:
Afbeelding

Daarover het plastic:

Afbeelding

En klaar is kees!
Hok van de voorkant:

Afbeelding

Er komt nog plexiglas aan de voorkant, niet te hoog, ongeveer 10 centimeter.

Doei! :evaw:

Laura_x_

Re: Caviahok winterklaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:46

Kranten als isolatie? Die doe ik sowieso al in de hokken, anders wordt de bodem zo'n bende. Nu heb ik ze dan ook binnen zitten. Ziet er goed uit :) Wat voor cavia's heb je?

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 11:59

Ik heb nu gewoon zaagsel op de bodem. zodra het gaat vriezen, doe ik eerst een dik pak kranten en dan het zaagsel erop! Ik heb 2 coronet beertjes, Pipa en Eleftheria heten ze := ..Afgelopen koninginnendag gekocht op de vrijmarkt! Ze zijn nu 2 en een half jaar oud en megagroot!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:01

Ik mis alleen het stro in het hok? Verder ziet het er echt super uit! Heerlijk cavia paradijs :j Als je stro te pijnlijk/hard vind voor cavia's kun je ook russelrabbit bedding halen. Ideaal en heerlijk warm.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 12:05

Ik heb geleerd, dat stro te hard is...Ik vul snachts het nachthok met hooi! Russelrabbit vond ik niks... Dik pak kranten zaagsel en hooi moet voldoende zijn toch?

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:07

Ziet er gaaf uit hoor! Bij cavias inderdaad geen stro gebruiken, ik doe meestal lekker veel hooi :)

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:11

Mijn caafjes vinden een hoekje stro geweldig! Laat ze zelf de keus en dat gaat prima! Zou zelf ook iets van russel of gehakseld stro er nog in doen, of een fleecekleedje opvouwen zodat ze erin kunnen kruipen.

Verder coole isolatie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:48

Ziet er heel goed uit! :j
Je kunt ook wat duurder stro kopen dat wat minder hard is.. maar dit is sws heel goed!

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 13:02

Gehakseld stro zou ik inderdaad nog kunnen doen. Het nachthokje gaat snachts vol met goedkoop hooi van de supermarkt, vinden ze niet lekker maar kunnen ze zich wel lekker in verstoppen. Ze krijgen duurder hooi te eten. Verder voldoende groente, meestal 3 keer per dag. Brokjes van Hope farms en ik heb ook net peterseliestengels gekocht!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:11

Je bent heel goed bezig :)) Haha! Gebruik gehakseld stro bij de paarden en denk dan altijd, best fijn spul! (mogen geen vlas enzo gebruiken ivm mest)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:13

Mareng schreef:
Gehakseld stro zou ik inderdaad nog kunnen doen. Het nachthokje gaat snachts vol met goedkoop hooi van de supermarkt, vinden ze niet lekker maar kunnen ze zich wel lekker in verstoppen. Ze krijgen duurder hooi te eten. Verder voldoende groente, meestal 3 keer per dag. Brokjes van Hope farms en ik heb ook net peterseliestengels gekocht!

Die van mij is zo tam geworden :))

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 13:14

Annepanne: Dank je, ik heb veel info van "de grote cavia" site gehaald. Over het eten enzo... Paprika is favoriet en de witlof en andijvie staan op de 2e plek!

passieappel: Oh, echt, ja ze vinden het erg lekker!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:15

Goed bezig! Ziet er mooi uit.