Les basisschool

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AniiQue

Les basisschool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 20:32

Hooi!

Ik moet voor school een project gaan geven (met 3 anderen van mijn klas) over een dier.
Hierbij heb ik natuurlijk de hond gekozen!
Nu moeten we uitleg gaan geven en de kinderen meer bijleren over deze kinderen.
maar omdat het groep 7 is kan je nog niet alles theoretisch doen.
Vandaar dat er ook spelletjes aan te pas moeten komen.
Heb wel al genoeg over het theoretische maar wát vinden kinderen nu echt leuk om te doen met een hond qua spel?

Heeft iemand leuke ideeën?

Overigens! Ik neem mijn schoonmoeders pekingees := mee en mijn eigen Cattle dog!

Hoop dat jullie me een idee kunnen geven? Dat ik erbij kan gebruiken?

doekenbas

Re: Les basisschool

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:10

laat ze proberen de honden commando's te geven. er is toch niks leukers als de hond ook werkelijk luistert? daar kun je dan theorie over de opvoeding gebruiken. Borstels meenemen en een paar kinderen laten borstelen, theorie van verzorging eraan plakken.

En als er een hond bijzit die iedereen leuk vindt hou je de hond je handen voor zijn ogen, laat je een paar kinderen verstoppen en de naam van de hond roepen. Als de hond ze dan vindt hebben ze verstoppertje gespeeld :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:17

Leerlingen van groep 7 zijn heel erg goed in staat om flink wat theoretische informatie in zich op te nemen. Het kan dus best een informatieve les worden met een theoretische verwerking. Met als inleiding en afsluiting een leuk spel met de hond.
Ik weet niet hoe de samenstelling van de groep is. Een hond is de klas is namelijk best een spannend iets. Leerlingen zijn daardoor vaak wat drukker, vandaar dat ik niet al te veel 'gekke' spellen in de groep zou doen. Dit verschilt natuurlijk per groep ;)

Hollsteiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:22

Houd je ook rekening met kinderen die een allergie kunnen hebben?

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 11:34

We hebben alles van allergiën al nagevraagd en de kinderen hadden niks :).
Van commando's laten zien en uitproberen had ik ook al geprobeerd, mijn cattle dog kan ook paar hulphond commando's (sokken en handschoenen uittrekken) en dat wou ik dan laten zien.