Voor de asiels in Nederland en Belgie, wie helpt mij helpen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Voor de asiels in Nederland en Belgie, wie helpt mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:30

Ik heb Raphi zijn speelgoed eens uitgezocht, en hij heeft echt té veel speeltjes. Ik heb een hele zak met tennisballen over en nog wat dingen.

Nu wilde ik ze graag naar het asiel brengen, omdat ik denk dat de honden daar er erg blij mee zullen zijn. Ik zou die honden zo heel graag net zo'n leventje geven als Raphi en Dimo, maar ik ben van mening dat ik aan 2 honden echt wel genoeg heb.

Het dichtstbijzijnde asiel bij mij is Zeist (Amersfoort is nog niet open)

Nu leek het mij leuk als meer Bokkers dit zouden doen en we de asiels in Nederland en België eens in het zonnetje konden zetten.

Wat hebben ze nodig:

- speelgoed
- halsbanden en lijnen
- schoonmaakspullen (dettol, afwasmiddel, maar ook zwabbers, dweilen en schoonmaakdoeken)
- voerbakken en waterbakken
- kussens, manden, dekens
- handdoeken (grote en kleine)
- hondenshampoo

Wie doet er mee?
Medische dingen zoals middelen om te ontvlooien en ontwormen zijn niet handig, heb ik begrepen, dat doen ze liever via de DA, waar ik alle begrip voor heb.

Kom op Bokkers, laat eens zien wat wij als het grote Bokt kunnen doen voor alle diertjes!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-11-11 14:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:32

Heel belangrijk idd.

En dan vergeet ik hondenshampoo.

Ik zet het in de OP :)

Van mij: grote zak tennisballen
borstels
1 fles hondenshampoo

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Re: Voor de asiels in Nederland en Belgie, wie helpt mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:24

Goed idee, zal eens kijken wat ik nog heb liggen, is alleen niet heel veel ben ik bang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:26

Geeft niks, alle beetjes helpen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:34

Goed idee :) Ik zal mijn opa en oma inlichten :Y)

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:35

Mogen kattenspullen ook? Heb nog bergen aan speeltjes liggen en een fles Dettol heb ik ook nog wel staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:38

Volgens mij wel :)

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:39

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:23

Waarom zou een asiel in het buitenland het meer nodig hebben dan een asiel hiero? De asiels hier draaien voor een zeer groot deel ook op wat mensen aan hen geven.

Ik geef zelf overigens regelmatig spulletjes aan het asiel hier in de stad. Ik weet niet of het asiel bij jou dat ook doet, maar hier is om de zoveel tijd ook een rommelmarkt waarbij de opbrengst uiteraard naar de beestjes gaat. Wij brengen dus om de zoveel tijd ook prullaria, boeken en dvd's die kant op voor de verkoop. Misschien ook zoiets als het asiel dat bij jou doet?

Daarbij, misschien een keertje een asielhond uit wandelen meenemen? Is ook erg leuk voor jezelf. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:43

Nou, mijn idee was om namens Bokt een actie te doen voor véél asielen. Dat iedereen kijkt wat hij/zij over heeft, en dat mensen dat namens Bokt gaan brengen. BV hier in de buurt zoeken we een paar mensen die kunnen rijden, en die brengen dan de spullen naar de asielen.

Ik weet dat bijvoorbeeld in België een aantal asielen écht heel hard spulletjes nodig hebben, omdat ze ook geen subsidie krijgen, is het leven soms best heel zwaar voor ze. Ze zouden heel graag meer voor de dieren willen doen, maar ze kunnen niet.
Het geld dat ze hebben en krijgen gaat op aan voer en DA-kosten, maar speeltjes voor de dieren kopen, daar hebben ze echt geen geld meer voor. Ze hebben de schoonmaakspullen gewoon echt heel hard nodig, góed spul, zodat ze goed kunnen schoonmaken. Hondenshampoo bv is echt nodig, je wilt niet weten hoe de dieren soms binnenkomen.........

Ik ben een paar keer bij het Blauwe Kruis aan de Kust geweest in Oostende. En wat ik daar hoorde en zag, gaat mij aan het hart. Ik heb heel verdrietige verhalen gehoord, van mensen die echt wel willen maar niet kunnen........ Doris is een schat, met een geweldig groot hart. Koen werkt iedere dag keihard om honden op precies het goede plekje te plaatsen, via hem kwam ik aan Beau. Hij belt, hij mailt, hij zoekt en hij doet....... en steeds weer komen er nieuwe dieren binnen, ieder met hun eigen verdrietige verhalen. Die mensen gaat het welzijn van de dieren aan het hart, en ze werken er heel hard voor. En zo zijn de mensen op veel en veel meer plekken, en overal zijn dieren met trieste verhalen, die heel, heel blij zouden zijn met een borstelbeurt, met speelgoed, en eerst en vooral een nieuwe thuis.

Dat nieuwe thuis kunnen we ze niet allemaal geven. (al zou nationale bokt-adoptie-dag wel echt heel super zijn :)) )

Maar als Bokt kunnen we heel veel doen voor heel veel dieren.

En het gaat me even echt om onze 'eigen' asielen. Niet om asielen ergens in Verweggistan.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 07:50

Emytje schreef:
Waarom zou een asiel in het buitenland het meer nodig hebben dan een asiel hiero? De asiels hier draaien voor een zeer groot deel ook op wat mensen aan hen geven.

Kijk op de site van http://www.animalinneed.com en je weet waarom zij het harder nodig hebben.

Er zijn in Nederland vrijwilligers die spulletjes voor het asiel verzamelen en het persoonlijk naar Spanje brengen.
Het asiel is een initiatief van een Nederlander die er zijn hart en ziel voor inzet.
Er zitten zo'n 600 honden en hij vangt ook wel eens een paard op.
De meeste honden zijn gered van de dodingsstations of zij zijn op de snelweg gedumpt, jawel, uit rijdende auto's gegooid.
Dit asiel wordt niet gesteund maar juist eerder tegengewerkt en Peter, de beheerder/oprichter moet het juist hebben van particuliere initiatieven.
Sommige honden hebben het geluk en gaan in Nederland een beter leven tegenmoet.

Nogmaals succes met jullie inzamelactie.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:18

Wij doen het zo bij het asiel. Alles wat wij krijgen (bijv. dekens en allerlei soorten voeding) gaat naar buitenlandse opvang. Zo hebben we allebei wat. Dekens hebben wij niets aan gezien als ze die slopen ze vanalles binnen kunnen krijgen en wij dagelijks alles uitwassen en niet genoeg machines hebben.

Voor een ieder die wil helpen. Er zijn ook diverse asielen die enorm blij zijn met wasmachines of drogers die nog werken (hoe oud ze ook zijn). Of een magnetron, grote vrieskist, goede stevige voertonnen, onverwoestbaar speelgoed voor de energieke honden die vanalles slopen (dus running egg en van die enorme grote ballen die keihard zijn en waar zea lleen tegen kunnen duwen).

Zeer veel asielen in NL zullen hier enorm blij mee zijn. Veilig speelgoed dat de dieren zonder toezicht ook kunnen gebruiken is ideaal! En helaas hebben ze vaak zelf de financien niet.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:22

TS, zou het dan niet een idee zijn om een soort van website op te zetten en deze naar asiels te sturen, waar hun zelf op kunnen zetten wat ze nodig hebben.
Op deze manier kan je dan zien wat een asiel in jouw buurt nodig heeft en daar dingen brengen. Want misschien je heb je een hele stapel voerbakken over, maar heeft jouw asiel dat niet nodig, maar is er een ander asiel dat heel erg omhoog zit. Dan staan die voerbakken in jouw asiel maar te vernietsen, terwijl ze bij een ander asiel heel erg goed gebruikt zouden kunnen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:59

Kijken wat er kan, dan. Ik hoop dat dit een beetje van de grond komt.......

LT, dat is een super idee!!!!!

Alleen ik kan zoiets niet maken. Hoop dat er iemand komt, die het wel kan :)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:09

Yamcha schreef:
Kijken wat er kan, dan. Ik hoop dat dit een beetje van de grond komt.......

LT, dat is een super idee!!!!!

Alleen ik kan zoiets niet maken. Hoop dat er iemand komt, die het wel kan :)

misschien even een topic maken in de daarvoor bestemde plek hier op bokt. en dan kan je het het bokt-helpt-asiel project noemen ofzo. denk dat er best wel bokkers zijn die zo een gratis site willen opzetten.
Daarna even op het internet snuffelen naar het overkoepelend orgaan voor asiels in nl en be en die vragen of ze de asiels je link naar de website willen geven. Die kunnen hier dan kosteloos opzetten wat ze zoeken en dan kan het doneren beginnen.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:26

Hoe gaat het inmiddels met de inzameling? Ik kan je topic die je hierover zou maken niet zo snel vinden nml..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:43

Niet van de grond gekomen. Zo een website kan ik niet maken :)

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:40

ik wil ook wel inzamelen, we hebben niet veel spullen, bijna niks maar ik heb wel wat geld waar ik al zo lang niets mee doe, dat ik er wel toffe spulletjes wil van kopen of doneren.
is het plan van je actie alles verzamelen van iedereen en dan verdelen over belgie en nederland of ieder voor zich? anders weet ik graag nog een asiel in de buurt van lier en omstreken.

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:44

Heb toevallig enkele weken geleden kussen en riem gedoneerd aan vrienden hun hond :)
die was er ook erg blij mee... en geniet van een heerlijk zacht kussen onder zijn knokkige lijfje (opvang/geredde hond maar veeeeeel te mager)

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:46

LecyTinker schreef:
TS, zou het dan niet een idee zijn om een soort van website op te zetten en deze naar asiels te sturen, waar hun zelf op kunnen zetten wat ze nodig hebben.
Op deze manier kan je dan zien wat een asiel in jouw buurt nodig heeft en daar dingen brengen. Want misschien je heb je een hele stapel voerbakken over, maar heeft jouw asiel dat niet nodig, maar is er een ander asiel dat heel erg omhoog zit. Dan staan die voerbakken in jouw asiel maar te vernietsen, terwijl ze bij een ander asiel heel erg goed gebruikt zouden kunnen worden.

geweldig idee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:47

friends_f_e schreef:
ik wil ook wel inzamelen, we hebben niet veel spullen, bijna niks maar ik heb wel wat geld waar ik al zo lang niets mee doe, dat ik er wel toffe spulletjes wil van kopen of doneren.
is het plan van je actie alles verzamelen van iedereen en dan verdelen over belgie en nederland of ieder voor zich? anders weet ik graag nog een asiel in de buurt van lier en omstreken.

Nou, over de asiels die het het hardste nodig hebben, en dan denk ik vooral aan België. In NL krijgen asiels subsidie.

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:56

Yamcha schreef:
friends_f_e schreef:

Nou, over de asiels die het het hardste nodig hebben, en dan denk ik vooral aan België. In NL krijgen asiels subsidie.

ik ga direct zoeken naar asielen!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:02

Ik heb zelf geen spullen die naar een asiel kunnen, maar ik weet dat mijn moeder regelmatig oude dekens en dergelijke naar het asiel in Zwolle brengt en heeft gebracht :j
Zelf heb ik geen hond/kat in huis (alleen twee verwende caviaatjes) en thuisthuis (bij mijn ouders dus) zijn er op dit moment geloof ik geen dingen meer 'over'. Maar eens in de zoveel tijd spit mams de zolder door en gaat alles wat over is richting asiel :j Ook bij het overlijden van mijn oma zijn er dekens naar het asiel gegaan.