Ik dacht dat het misschien wel leuk was om een topic te starten waarin iedereen een verhaaltje kan plaatsen over zijn/haar asieldier. Ik ben heel benieuwd wat voor diertjes jullie uit het asiel hebben gered en hoelang deze nog bij je zijn gebleven. Misschien dat we zo meer mensen kunnen aansporen tot het kopen van een diertje uit het asiel!
Laat ik dan maar het verhaal van Nida vertellen.
Het begon allemaal toen ik ging op stage ging bij Dierentehuis Zeist. Wij kregen een rondleiding langs alle dieren, en daar zag ik Nida zitten! Nou ik gelijk verliefd natuurlijk, zo'n beauty, hoe kon die nou in het asiel eindigen? Nou toen kwam er een heel verhaal.
Nida is waarschijnlijk aangereden. Dit weten ze niet zeker, maar ze kunnen geen andere verklaring geven. Ze is bij de dierenarts van dit tehuis binnengebracht. Na een operatie aan een buikbreuk is zij in het asiel gekomen. De gevolgen van deze waarschijnlijke aanrijding zijn op het oog te zien. Zij heeft namelijk een scheef kopje, en is hierdoor een beetje "gestoord". Haar coordinatie is niet zoals het zou moeten, zo is ze een keer van de schutting gevallen zonder dat ze zich kon corrigeren.
Maar het is zo'n onwijs lief dier! Ze speelt wel met je hand, maar zodra ze doorheeft dat het je hand is (wat best snel is) is ze gelijk heel stil
alsof ze denkt dat het eigenlijk niet mag. Je mag alles met haar doen, oppakken, als een baby vasthouden... Ze vind het allemaal wel goed! Alleen drukte kan ze niet zo goed tegen, maar dan kan ze gewoon naar boven vluchten. Ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen/ervaring over asieldieren!

Hij vond het heerlijk om aandacht te krijgen, en dat vind hij nog steeds!
)

. Toen was ik heel erg verdrietig natuurlijk.... en mijn ouders die wouden mij een beetje 'opvrolijken'. Ik wou al heel lang een stelletje vogels (kanaries), ik ging kijken op de site van het dierenasiel, er waren geen kanaries of zo maar wel 2 diamantduifjes