Heb jij ook een asieldier?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Heb jij ook een asieldier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 18:27

Hallo!

Ik dacht dat het misschien wel leuk was om een topic te starten waarin iedereen een verhaaltje kan plaatsen over zijn/haar asieldier. Ik ben heel benieuwd wat voor diertjes jullie uit het asiel hebben gered en hoelang deze nog bij je zijn gebleven. Misschien dat we zo meer mensen kunnen aansporen tot het kopen van een diertje uit het asiel!

Laat ik dan maar het verhaal van Nida vertellen.
Het begon allemaal toen ik ging op stage ging bij Dierentehuis Zeist. Wij kregen een rondleiding langs alle dieren, en daar zag ik Nida zitten! Nou ik gelijk verliefd natuurlijk, zo'n beauty, hoe kon die nou in het asiel eindigen? Nou toen kwam er een heel verhaal.
Nida is waarschijnlijk aangereden. Dit weten ze niet zeker, maar ze kunnen geen andere verklaring geven. Ze is bij de dierenarts van dit tehuis binnengebracht. Na een operatie aan een buikbreuk is zij in het asiel gekomen. De gevolgen van deze waarschijnlijke aanrijding zijn op het oog te zien. Zij heeft namelijk een scheef kopje, en is hierdoor een beetje "gestoord". Haar coordinatie is niet zoals het zou moeten, zo is ze een keer van de schutting gevallen zonder dat ze zich kon corrigeren.
Maar het is zo'n onwijs lief dier! Ze speelt wel met je hand, maar zodra ze doorheeft dat het je hand is (wat best snel is) is ze gelijk heel stil :P alsof ze denkt dat het eigenlijk niet mag. Je mag alles met haar doen, oppakken, als een baby vasthouden... Ze vind het allemaal wel goed! Alleen drukte kan ze niet zo goed tegen, maar dan kan ze gewoon naar boven vluchten.

Ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen/ervaring over asieldieren!

Anoniem

Re: Heb jij ook een asieldier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:31

wat een mooi beestje <3

mijn twee perzen komen van marktplaats hihi :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:32

Ik heb een asielhond(je).

Ging voor een kat kijken, maar viel als een blok voor Lilly en ze is mee naar huis gegaan :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:35

Ik raak nooit uitgepraat over mijn asiel dier!! :D
De mijne heet Punkie, is een geholpen katertje van ruim 5 jaar oud.
Hij is bij ons gekomen nadat ik mijn knie had gebroken 5 jaar geleden, en mijn zomervakantie naar de knoppen was. Hij was 6 weekjes oud toen hij bij ons kwam. Geen mollige goed doorvoede kitten, nee, een echt miniatuur-katertje met onstoken oogjes, korstjes op de oortjes (die oortjes waren overigens even groot als zijn pootjes := <3 ) en een plukkerig staartje.
Hij was best schuw, en natuurlijk veel te vroeg bij de moeder weggehaald. Ik heb hem persoonlijk de fles gegeven, en dat heeft goed gewerkt! Kattenmelk, aangelengd met wat water :j Hij vond het heerlijk om aandacht te krijgen, en dat vind hij nog steeds!
Hij lag toentertijd graag naast me in mijn rolstoel, en sliep 's nachts bij mij (mijn bed stond beneden want met een gebroken knie ga je niet naar boven :+ )
Hij is een beetje eenkennig, vooral naar mannen toe. Maar hij is dan ook opgevoed door 3 vrouwen.. :+ (moeder, zus, ik)
En hij is zó knuffelig! En mooi, en lief, en beeldschoon, en ondeugend, en een plezier om naar te kijken, mee te knuffelen, om te lachen en hij troost me altijd als ik ergens mee zit.
Kortom, we hadden het ab-so-luut niet beter kunnen treffen met ons Punnikje!! *\o/* <3

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:36

Ik heb ook een kat uit het asiel :)

Ging een keer een dagje meehelpen met een vriendin die op zaterdag in een asiel/pension werkte.
Mijn moeder had nog zo gezegd: je komt niet met een kat thuis :')

Werd ik toch helemaal verliefd op een zwarte kat. Heel slank, net een zwarte panter...
Ik foto's gemaakt en thuis laten zien. Weekje later ging ik hem ophalen. Voorwaarde was dat hij al wat ouder was. Mijn ouders wilde geen jong dier.

Volgens mijn vriendin was Japie toch zeker wel 8 jaar (had ze van te voren gezegd)
Ik op weg naar het asiel, kwam ik om hem op te halen, bleek dat hij nog jong was. Een jaartje of 2 hooguit.

Ik heb gezegd dat hij gewoon mee ging. Als ze hem zouden zien, dan mocht hij toch wel blijven :Y)

Resultaat is dat Japie nu op alles lijkt behalve een mooie slanke zwarte panter :') Het is echt een dikzakkie geworden :') En is heel goed in het vangen van duiven :))

Overigens komt onze andere kat (13) ook uit het asiel en die daarvoor ook. We kwam erachter dat kittens teveel weglopen en zijn er heel wat kwijt geraakt aan auto's...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 18:39

Leuk om dat zo te lezen :)

NAIWHL: Heel herkenbaar :') Voor mijn stage had mams me ook duidelijk gemaakt dat we géén dier erbij zouden nemen :') maarja, toen nam ik haar mee naar Nida en het verhaal verteld... Toen was ze ook verkocht :P Paps vond t sowieso prima als hij maar geen last had :')

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:39

Wat een mooie poes Marjoow.

Mijn eerste hondje Robin Maltezer kwam ik tegen toen ik stage liep in het asiel in Soest, 11 weken oud was hij en ik 19 jaar, Robin is 16 jaar geworden.
Roetje een kruising kwam ook uit het asiel in Soest en was 10 jaar en ongeneselijk ziek, zij is 12 jaar geworden.
Rakker een kruising kwam bij mensen vandaan die hem niet meer wilde, hij was 10 jaar toen hij bij ons kwam en is 15 jaar geworden.
Mischy de Boxer hebben we uit een asiel in Belgie gehaald met 5 jaar en zij dit jaar overleden op 12 jarige leeftijd.
En nu hebben we Thor de GZ sennenhond uit het asiel in Zeist gehaald, hij is 7 jaar.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:43

Mijn 2 katten komen ook uit het asiel.
We gingen kijken en toen kwam er een poesje op de schoot van mijn man zitten. Hij werd helemaal geknuffeld en alle andere katten werden weggeslagen. Toen wisten we dat zij mee naar huis ging. In het andere hok (ze hadden daar 2 grote verblijven) zat een iele rode kater met een wat dikker pootje. Daar werd ik helemaal verliefd op. Hij bleef te zijn gevonden met tekenen van een halsband, kopschuw, wilde niet opgetild worden en had 3 gebroken tenen. Nu na ruim 3 jaar is Mushu (de kater) helemaal bijgetrokken en kunnen wij alles met hem doen. Vreemden blijven nog wat eng. Kyra (de poes) is nog steeds zeer knuffelig en kan, vooral bij mijn man, heerlijk relaxed in de armen liggen. Voor foto's zie mijn profiel.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:59

Ik heb mijn hond dan wel niet uit het asiel, maar ik ben al wel zijn 3e eigenaar. Skip is door de eerste eigenaar al na een paar weken teruggebracht naar de fokker. Hij is daarna bij een stelletje gekomen die na een jaar besloten uit elkaar te gaan. Geen van beide wilde de hond hebben.
Sindsdien is hij bij mij. Nu al 7,5 jaar. Hij heeft al behoorlijk wat kwaaltjes gehad (blaasstenen, maagtorsie en een staartoperatie) en een hoop gekost, maar het was het allemaal waard.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:24

Mijn vorige 2 honden en huidige 2 honden komen alle vier uit hetzelfde asiel.
Een van mijn huidige konijnen (vlaamse reus) komt ook uit dat asiel.
Zelf hoor ik ook al ruim 8 jaar daar bij het meubilair. Eerste hond was ik nog maar heel jong en 2de hond vandaar kwam toen ik daar 3x geweest was hier al bij mij wonen. De andere honden zijn in de loop van de jaren hier gekomen.
Mijn ene kat komt wel via een asiel maar niet uit een asiel.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:29

Nee, geen asieldier maar wel een hond die herplaatst moest worden. Deze is bij de fokker terug gekomen en toevallig hoorde ik dat. Wij waren opzoek naar een leuk sportief teefje met een makkelijk karakter voor bij onze andere hond. Dumas was alleen een reu maar we hebben het toch geprobeerd en we zijn heel gek met hem :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:31

Bij mij komen er alleen maar 'tweedehands'beestjes in. Hier lopen er nu vier: 2 poezen en 2 cavia's.
Geweldige dieren.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:33

Wij hebben altijd dieren uit het asiel
Whoopy: Helaas al overleden. (3jaar geleden)
Japie : Vermist geraakt en waarschijnlijk overleden (7jaar geleden)
Rusty: Helaas dit jaar overleden :(
2 chinchilla's die nog leven, eentje herplaatser van collega. Ook helaas al overleden.(3 jaar geleden)
En ook nog Louie een chinchilla uit asiel en helaas ook al overleden( 5 jaar geleden ong)

Een konijn opgevangen niet zo zeer uit asiel maar wel zwervertje, bleek ook nog drachtig
Tommy: Ook uit het asiel
En mickey: kleine meid ook uit het asiel :)

Als er nog dieren bij komem, gaan die ook weer uit asiel komen
of als herplaatser van andere mensen :)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:38

Ja ik heb ook 2 asiel-vogels *\o/*
Het ging eigelijk zo:
Onze kat was overleden |( . Toen was ik heel erg verdrietig natuurlijk.... en mijn ouders die wouden mij een beetje 'opvrolijken'. Ik wou al heel lang een stelletje vogels (kanaries), ik ging kijken op de site van het dierenasiel, er waren geen kanaries of zo maar wel 2 diamantduifjes <3 Ik was gelijk verkocht :+:
Toen ben ik me erin gaan verdiepen, en het bleek hele 'makkelijke' verzorging te hebben :o
Dus een mail gestuurd van hoe en wat, toen hebben ze ze voor ons gereserveerd. We gingen een kooi kopen en toen gingen we zo ophalen :D Ze waren zo mooi:
Afbeelding
(dat dat stuk van zijn staart is komt door de rui, is nu weer aangegroeid)
Afbeelding

Een bijzonder verhaal hadden ze niet echt..... ze waren bij een vrouw in een schuur gevlogen 8-)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:39

Ik heb meerdere dieren uit het asiel gehaald, op het moment zijn dit een poes van bijna 6 nu (enorm schichtig en bang maar ze blijft gewoon) en een rescuehond uit Spanje die al 2 keer herplaatst was (enorme verlatingsangst, janken ed, maar die blijft ook gewoon),daarvoor verschillende andere katten uit het asiel gehaald
Laatst bijgewerkt door Miepie77 op 09-11-11 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:39

Mijn kat Pippi heb ik uit het asiel.
Zij was daar als zwerfkat, en onder de wonden beland.
Daardoor is het niet precies zeker hoe oud ze is.
Ik heb haar nu al 10 jaar.
Ze is nu een stokoude kat, al jaren aan de medicijnen vanwege schildklierproblemen.
Schatting van de dierenarts is dat ze rond de 18 - 20 jaar is nu.

Het is altijd een hele sociale kat geweest, graag bij je.
Vroeger was het altijd van het dikkere theemuts model.
Maar nu ze zo oud is, is dat stukken minder geworden.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:40

Ik heb 4 bunny's uit een konijnenopvang! Ben er super blij mee!

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 22:34

Zie profiel :)

Frits de kat is aan komen lopen, Grendel en Ronja komen uit het asiel. Alleen Skoll komt van een 'echt' huis.
Al mijn konijnen (RIP) komen van de opvang en de kippen ook. Helaas vond de vos ze ook lekker...

Krijg je als je bij een dierenambulance werkt, al die leuke beestjes ;)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:45

Ik heb 2 galgo's uit een Spaans asiel en 1 kater uit een Belgisch asiel.

Ik heb ze allemaal nog :D De 2 spanjaarden hebben uiteraard een gigantisch verhaal.
Hierbij het verhaal van mijn Zita:
http://www.galgoaid.eu/nieuws/90-zita-operatie

Mijn kater Bagueera, het is me nog steeds een raadsel waarom hij in het asiel zat...
Het is een geweldige kat, heel rustig, kan binnen en buiten, perfect om mee te kroelen, een échte beste vriend!
Helaas ben ik gigantisch allergisch aan hem, we hebben geprobeerd om voor hem een nieuwe thuis te zoeken, maar wegens een emotionele band hebben we hem toch gehouden.