Springbalken en staanders maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amira_

Springbalken en staanders maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 18:22

Hooi,

omdat ik toch wel geregeld met onze hond spring, wil ik nu wel is springbalken en staanders maken. Dat lijkt me toch wel iets makkelijker met neerzetten.
Ik wil natuurlijk niet zulke grote hindernissen als die van paarden, maar volgens mij springen er wel meer bokkers met hun honden. Dus van wat voor spul hebben jullie de hindernissen gemaakt? En de afmetingen etc.
Of als jullie een site weten waar ze hindernissen voor honden leveren mag het natuurlijk ook :P

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 09:15

Amira_

Re: Springbalken en staanders maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 10:09

Bedankt!
We gaan het waarschijnlijk bestellen, maar evegoed mogen nog andere dingen worden aangeboden etc.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:53

ik zoek het dus ook,
maar de meeste moet je in het gras prikken..
maar ik zoek voor op beton neer te zetten of dergelijken.,.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:22

Graag gedaan.

Volgens mij is het niet zo heel moeilijk te maken, kruis maken van 2 houten plankjes daar een gat in boren waar de stok/staander strak in past. http://www.bouwproducten.nl/indeximages ... 03_320.JPG
Blokjes met passend gat maken voor om de staanders en gaatjes met schroefdraad maken om een vlinderbout? http://nl.dreamstime.com/ge-iumlsoleerd ... 846066.jpg in te draaien om de blokjes op de goede hoge te houden. In de blokjes een gleufje maken zodat de horizontale stok beter blijft liggen.
bij het maken van de blokjes eerst de gaten voor de staanders boren dan pas het gewenste formaat blokje afzagen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:21

A_man schreef:
ik zoek het dus ook,

Vaak ook bewust gedaan, omdat gras vaak toch wel de beste ondergrond is voor springoefeningen.

Je kunt "springbalken" ook gewoon maken van PVC buisjes en dan staanders van hout maken met een kruis eronder waardoor je ze kunt neerzetten.
Het is niet heel moeilijk om te maken en vaak zijn de agilitysprongen erg duur om zo te kopen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:25

Beton is helemaal geen goed idee om veel op te springen.
De belasting is veeeeeel te groot. Hiervan hóef je niet meteen iets te merken maar ga je zeker op lange termijn schade van ondervinden! Echt niet doen dus.

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:27

je kunt bij de bouwmarkt dunne paaltjes oid krijgen die kan je gebruiken als springbalken ? :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:52

Iris82 schreef:
Beton is helemaal geen goed idee om veel op te springen.
De belasting is veeeeeel te groot. Hiervan hóef je niet meteen iets te merken maar ga je zeker op lange termijn schade van ondervinden!! Echt niet doen dus.

Overdaad schaadt, dat geldt voor zo'n beetje alles.......maar ik zou ook eerder voor gras of zand kiezen dan beton.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:57

A_man schreef:
ik zoek het dus ook,

Nee, die zijn er niet omdat landen op beton heel pittig is. Gras is veel beter :) Zachte ondergrond :)

Ik heb zelf sprongen gemaakt van pvc buizen. Maa uiteindelijk is dat niet veel goedkoper dat de sprongen van zooplus ;)