Hond (6) plast en poept 's nachts in huis, eet poep weer op

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Hond (6) plast en poept 's nachts in huis, eet poep weer op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 00:36

Ik heb hier al wel eens een topic geopend omdat ons Franse Bulletje Bubba, 6 jaar, met verleden, vrijwel altijd op straat of vlak voor de voordeur bij thuiskomst poept. Ook op de terugweg, dus hoge nood is het zeker niet. Inmiddels slepen we maar constant zakjes mee, maar irritant blijft het zeker; ze krijgt genoeg ruimte en tijd om op een 'nette plaats' te poepen, maar dat doet ze dus vrijwel nooit.

Nu hebben we een groter probleem...... In het begin dat we haar hadden (1,5 jaar geleden denk ik ong.) plaste ze 's nachts nog wel eens in huis. En bij angst, als er mensen binnen kwamen. Geen nood, ongelukje kan gebeuren. Dat was vrij snel opgelost. Later kreeg ze last van blaasontsteking. Ze heeft diverse keren blaasontsteking gehad, omdat ze haar hele leven volgepropt is met héle zware medicijnen (die ernstige bijwerkingen kunnen hebben) voor haar slechte huid, en daar kwamen al die blaasontstekingen van. Uiteindelijk is alles met een paar maandjes toen opgelost en hebben we een mooie balans gevonden tussen genoeg medicijnen voor de huid, maar niet teveel zodat ze geen blaasontsteking (en andere nare bijwerkingen) krijgt.

Sindsdien heeft ze er eigenlijk een beetje een gewoonte van gemaakt om 's nachts in huis te plassen, af en toe sloeg ze een nachtje over.
En nee, kan niets te maken hebben met niet vaak/laat genoeg uitlaten; laatste rondje wordt hier meestal door mij gedaan (loop ik meteen even naar m'n weide) tussen 1 en 2.
Zo tussen 3 en 4 komt mijn vader meestal even naar beneden en die laat haar nog even aan de overkant v/d straat plassen. En rond een uurtje of 6-7 hoogstens 8 wordt ze dan meteen weer uitgelaten.

Dat plassen was nog tot daar aan toe; we klapten de mat bij de voordeur dubbel, want daar plast ze altijd. Tot ze op de dubbelgeklapte mat ging plassen. Daarna klapten we de mat dubbel en zetten we er een grote ijzeren bak op. Toen ging ze op het hout onder de mat plassen. Daar zetten we nu ook maar wat op. En nu kruipt ze daar dus gewoon tussendoor, of doet het gewoon op de vloer.

En sinds een tijdje poept ze ook regelmatig in huis, op de meest rare plekken. Op de roosters in de vloer van de verwarming *mag je het er lekker uit gaan pulken*, onder een stoel *lekker met je blote voeten* en dus altijd 's nachts.
Nu heeft ze iets nieuws uitgevonden; de afgelopen weken vinden we dus regelmatig poeprestjes en de enige verklaring dat er geen echte drol ligt, is omdat ze dat dus zelf op eet. _-:(

Eerlijk gezegd zijn wij er hier thuis allemaal een beetje klaar mee. Dat puppy's (nog) niet zindelijk zijn álla, wij hebben ruim 35 jaar honden en zelf ook nestjes gefokt, maar dit is toch niet grappig meer. Ze is overigens in haar verleden niet echt flink mishandeld, maar er is niet normaal met haar omgesprongen, ze is verwaarloosd en mensen hebben misbruik van haar gemaakt door lekker te fokken maar haar niet te verzorgen. Spelen met andere honden kent ze dan ook totaal niet. Spelen met mensen alleen op haar 'eigen manier'; bijna katachtig een beetje. Netjes leren zitten of blijven op commando hebben we ook opgegeven, lukt ook niet. Constant gefocused op eten, gelukkig niet echt veel schooien (want dat willen we echt niet) en ze heeft ook een periode gehad dat ze 's nachts regelmatig op de bank sprong als ze buiten wat hoorde (en bij ons mogen de honden ábsoluut niet op de bank).

Hoe in godsnaam pakken we dit 'zindelijkheidsprobleem' aan? Wij weten het niet meer. En dit is voor ons zowiezo niet de ideale, meest geliefde hond (al komt ze zeker geen aandacht te kort) maar iedereen thuis begint het nu wel erg beu te worden met haar.....
Hier iemand tips??

En voor de mensen die het uitlaatschema niet begrijpen: hond wordt overdag ook gewoon uitgelaten, iedere 3 uur zelfs, heel soms worden dat een keer 4 uurtjes er tussen.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 09-11-11 01:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Re: Hond (6) plast en poept 's nachts in huis, eet poep weer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 00:39

Kan je haar misschien leren op de bak te gaan? Klinkt misschien een beetje dom maar als je het haar zou kunnen leren scheelt het ws een hoop irritatie :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 00:48

TUssen 8 en 1 word dr dus 16 uur lang niet uitgelaten?
SChaam je...
Wij laten savonds tussen 10 en twaalf als laatste uit (eerder richting 12) normaal dan weer om 8 uur sochtens.
Willen mijn ouders uit slapen zorgen ze ervoor dat ze pas rond 12 de laatste ronde doen en dan red ze het vaak wel tot 10 a 11 uur (alsnog 6 uur korter dan die van jou moet volhouden.
Ga zelf anders is hetzelfde schema volgen, na 8e niet meer naar de wc tot een uur of 1..

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 00:54

Misschien de bench er weer bij halen en dus de zindelijkheidstraining van begin af aan opnieuw beginnen. Plassen en poepen zal ze waarschijnlijk niet in de bench doen.

@smurffie: volgens mij legt TS het plasschema van de nacht uit. Het lijkt mij dat de hond overdag ook gewoon uitgelaten word.
Laatst bijgewerkt door saroanda op 09-11-11 00:55, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 00:54

Magrathea schreef:
Kan je haar misschien leren op de bak te gaan? Klinkt misschien een beetje dom maar als je het haar zou kunnen leren scheelt het ws een hoop irritatie :)

Je bedoeld als in een soort van kattenbak achtig iets? Kan ik hier thuis eens overleggen, al vinden we dat juist ook smerig om in huis te hebben (wij hebben dus ook niets met katten en de bijbehorende bakken, hahaha).
Het is zowiezo moeilijk om haar iets te 'leren'. Ik kan toch over het algemeen aardig wat voor elkaar krijgen met honden en paarden e.d. qua opvoeding en dingen leren, maar het zitten en blijven heb ik bij haar opgegeven. Ze doet het nu alleen maar als je (net als in het begin) een brokje boven half achter haar houd, dan gaat ze wel zitten. Maar ze koppelt het niet aan het commando en zonder brokje kan je doen wat je wil, maar het haalt niets uit.

En als je een brokje hebt dan is ze daar zo op gefocused dat je wel vanalles kan zeggen/doen/aanwijzingen geven, maar dat komt dan gewoon niet binnen bij haar.

Ik weet dat dieren niets 'bewust' toen, tenminste niet om ons te pesten oid. Maar als ik haar dan de laatste ronde om 1/2u uitlaat terwijl ze al een tijdje loopt te stinken en pruttelen van achter en je gewoon kan zíen dat er een grote boodschap uit moet, maar dat ze dat tijdens het uitlaten gewoon niet doet, dan vraag ik mij toch echt af hoe dat nou kan..... imo zit ze het dan gewoon op te houden net zo lang tot dat ze een tijdje later het dan maar gewoon lekker binnen doet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 00:55

@smurffie
De hond wordt juist heel vaak uitgelaten.
Oversdag natuurlijk ook, maar het probleem is juist dat ze 's nachts in huis haar behoefte doen.
Maar TS vind dit juist raar omdat ze dan ook al extra naar buiten gaat. Vandaar de vermelding van de uitlaattijden 's nachts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 00:55

smurffie schreef:
SChaam je...

Dat staat er toch niet?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 00:58

saroanda schreef:
Misschien de bench er weer bij halen en dus de zindelijkheidstraining van begin af aan opnieuw beginnen. Plassen en poepen zal ze waarschijnlijk niet in de bench doen.

Allereerst; Van harte gefeliciteerd :D

Ohja da's een goede, was ik vergeten te vermelden; ze heeft sinds ze bij ons is 's nachts in de bench gezeten, kleine periode's haalden we die dan weer weg, of we zetten het deurtje open. Dat ging bij periode's goed, maar uiteindelijk had ze daar ook letterlijk en figuurlijk sch**t aan en deed ze ook alles in de bench.

Bench is nu een half jaartje weg omdat het eigenlijk toen weer heel goed ging, en dat bleef ook eventjes zo toen de bench weg was. We waren blij dat we dat ding weer konden in pakken, want het neemt nog best ruimte in beslag.

Maar die kant zal het dus idd wel weer op gaan; gewoon weer 's nachts in de bench opsluiten, mand er in en krant er voor. Dat maakt haar dan niets uit hoor, ze poept en plast gewoon alles onder na verloop van tijd.....

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 01:00

Ik heb ook zo;n hond, veel hetzelfde gedrag. Ook een naar verleden(deze wel met mishandeling). Ik ruim het op en maak het schoon en klaar, hij kan er niks aan doen. het gebeurt niet elke dag binnen maar wel regelmatig. Hij doet het uit verlatingsangst. Kan het hem echt niet kwalijk nemen. Denk dat het bij jullie hondje ook verlatingsangst is, omdat het vooral 's nachts gebeurt. Helpt het als je haar in een bench op een slaapkamer laat slapen? Dan is ze bij jullie.

Lees nu je reactie over de bench, misschien toch proberen haar op jullie kamer te laten slapen, kan misgaan en dan wordt je wakker van de stank(heb ik ook wel eens meegemaakt), maar kan ook zomaar de juiste geruststelling voor haar zijn.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 01:00

smurffie schreef:
SChaam je...
Wij laten savonds tussen 10 en twaalf als laatste uit (eerder richting 12) normaal dan weer om 8 uur sochtens.
Willen mijn ouders uit slapen zorgen ze ervoor dat ze pas rond 12 de laatste ronde doen en dan red ze het vaak wel tot 10 a 11 uur (alsnog 6 uur korter dan die van jou moet volhouden.
Ga zelf anders is hetzelfde schema volgen, na 8e niet meer naar de wc tot een uur of 1..

:roll: :O

Omdat het probleem zich voornamelijk 's nachts voordoet, heb ik hier neergezet wanneer we haar 's avonds en 's nachts uitlaten.
Overdag wordt ze ook gewoon uitgelaten, iedere 3 uur zelfs!

Misschien even beter nadenken voordat je meteen zo oordeelt!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 01:01

SOrry dames. IK had het verkeerd begrepen, dacht dat dit de enige uitlaat tijden waren en overdag.

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 01:02

JoyCiej007 schreef:
Ik weet dat dieren niets 'bewust' toen, tenminste niet om ons te pesten oid. Maar als ik haar dan de laatste ronde om 1/2u uitlaat terwijl ze al een tijdje loopt te stinken en pruttelen van achter en je gewoon kan zíen dat er een grote boodschap uit moet, maar dat ze dat tijdens het uitlaten gewoon niet doet, dan vraag ik mij toch echt af hoe dat nou kan..... imo zit ze het dan gewoon op te houden net zo lang tot dat ze een tijdje later het dan maar gewoon lekker binnen doet.

Geven jullie er altijd veel aandacht aan s'ochtends als je het op moet ruimen? Lijkt namelijk een beetje op "negatieve aandacht is ook aandacht".
Hond weet dat jullie er binnen op reageren, dus doet het binnen.

Weet dus niet of dat zo is, maar anders overdreven belonen als ze het buiten doet en er een commando aan verbinden. Dus als ze buiten poept: "goed zo, poepen".. Op den duur moet dat dan helpen.

Succes!!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 01:03

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 01:04

Durft ze misschien buiten niet te poepen, of wil ze er de tijd niet voor nemen? (Krijgt ze genoeg tijd om te snuffelen en een goede plek te vinden, sommige honden zijn daar erg kieskeurig in?)
En zijn haar darmen wel helemaal goed? (ook omdat ze medicijnen krijgt en daar al eens blaasontstekingen van gehad heeft?)

Edit: verlatingsangst klinkt inderdaad ook wel als een mogelijkheid, tip van Mindfields klinkt als het proberen waard :)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 01:07

Die van mij durft soms niet buiten te poepen, op dagen dat hij weer 'in zijn angst zit', hij durft dan niet op andermans territorium te poepen lijkt het, en doet het dan het liefst in de tuin, en als je hem ook maar 5 minuten alleen laat in de woonkamer plast en poept hij daar, ook al ben je net uitgeweest met hem. Toen ik hem nog maar net had poepte hij ook in de bench, at doet hij nu niet meer. Maar hij was toen nog zo bang dat hij waarschijnlijk zijn bench als zijn gebiedje wilde markeren en verder daarbuiten durfde hij dat niet. Hij pieste er ook in, of ernaast. We hebben een tegelvloer en ik dweil veel, maar hij is het waard. Arme dier kan er niets aan doen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 01:08

Ik vind de verlatingsangst op zich zeker een optie die je kan bekijken. Verder zou je nog wat met het voer kunnen proberen. Ik had een hond die veel plaste in huis en er ook altijd 's nachts minimaal 2 x uit moest. Mijn probleem werd een heel stuk minder toen ik hem vers vlees ging voeren. Ze drinken daarbij een stuk minder en moeten dan ook minder plassen. Ook de ontlasting wordt een stuk minder qua keren en qua volume.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 01:22

@ Brainless en Lente: dankje, jullie hebben het idd goed begrepen. Als wij zo laks waren geweest om haar overdag zo lang niet uit te laten, zouden we er ook 's nachts zeker geen aandacht aan besteden lijkt mij zo ;)

@ Mindfields: denk dat op de slaapkamer bij ons slapen het niet gaat worden. Laat ik het zo zeggen; wij zijn thuis altijd érg begaan met onze honden, voor ons zijn ze echt een gezinslid, maar we hebben wel bepaalde 'regels' in huis, en die gelden eigenlijk al jaren voor iedere hond. Ons ouwetje die wij helaas afgelopen februari hebben moeten laten inslapen, sliep nog wel héeeeel af en toe eens (lees: nog geen 5x per jaar) bij iemand van ons op bed. Maar eigenlijk willen wij gewoon geen honden boven op de slaapkamers hebben, laat staan op bed. Onhygienisch en bovenal heel vervelend met al dat ruften en snurken, 1 persoon hier in huis die 's nachts flinke boomstammen omzaagt is echt genoeg.

In het begin had ze idd een 'soort van' verlatingsangst, maar dan meer als er mensen over de vloer kwamen, dan was ze bang dat ze meegenomen werd (ze is in korte tijd van plek naar plek gegaan) en dan kroop ze helemaal ineen, onder de tafel en plaste ze dus ook van angst. Dat is snel over gegaan, ze is nu zelfs erg waaks en daarna enthousiast als er mensen komen.

Als ze nu verlatingsangst zou hebben, zou ze toch ook raar moeten gaan doen als we weg gaan en/of weg zijn? of dat nu 's avonds of overdag is. Want dat is nl. niet het geval. Wat we wel doen, is overdag als er niemand is, de radio zachtjes aanzetten.
Ik bedenk me net dat we dat 's nachts natuurlijk nooit hebben.......... Maar kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dat zou helpen tegen het poepen/plassen 's nachts.

@ Yel: dat deed mijn vader eerder wel ja, die strafte ze dan echt af met de stem, had ik hem ook al gezegd dat dát natuurlijk niet gaat werken zo lang daarna. Volgens mij doet hij dat nu ook niet meer, maar ik weet verder niet hoe de rest hier mee om gaat. Meestal ben ik niet als eerste uit bed :')

Ik probeer al als ze het buiten op een goede plek doet (en dus niet vlak voor de voordeur bij thuiskomst, of op de straat vlak voor het huis bij thuiskomst) al haar uitbundig te belonen, maar dat komt 'niet binnen', ze lijkt het niet te begrijpen.

@ Tessa_1: we straften haar dus in het begin nog wel eens af als ze dus bij uitlaten bij thuiskomst voor de voordeur ging poepen, kan 2 kanten op; ze begrijpt het of ze wordt juist angstig, en ze neigde na een tijdje meer naar dat laatste, dus we schenken er nu geen aandacht aan (proberen we) en ruimen het dan gewoon op. Doet ze het wel 'goed' dan belonen we uitbundig maar dat lijkt ze dus niet te begrijpen. Snuffelen krijgt ze méer dan uitgebreid de tijd voor, doet ze liefst al lopend, maar ze neemt nooit echt de tijd om te snuffelen als in 'ik zoek nu een plekje om wat te doen', meer snuffelen van 'hé wat ruik ik hier'.
Voor wat betreft haar darmen; dat is niet met 100% zekerheid vast te stellen, maar tijdens diverse check-ups is daar niets over gezegd. Het klinkt misschien wat cru, maar dit is een hondje wat gewoon het e.a. mankeert zowel geestelijk als lichamelijk (ze is ook niet correct gebouwd, heeft verhoogde kans op hersenaandoeningen etc.) maar zelf verder geen echte ongemakken heeft. Denk dat als je haar helemaal medisch laat doorlichten dat je dan wel meer zal vinden (we konden voor ruim 800 euro een zéer uitgebreide allergie test doen en weet ik veel, maar de DA zag er zelf ook het nut niet van in; ze heeft die huidaandoening en daar is weinig verder aan te doen). Ze kreeg een tijd speciaal, heel duur voer lam & rijst van de DA maar daar zat geen verschil in, dus nu krijgt ze gewoon de goedkopere variant lam en rijst van de dierenzaak.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 01:22

JoyCiej007 schreef:
saroanda schreef:

Maar die kant zal het dus idd wel weer op gaan; gewoon weer 's nachts in de bench opsluiten, mand er in en krant er voor. Dat maakt haar dan niets uit hoor, ze poept en plast gewoon alles onder na verloop van tijd.....

Denk eraan dat de bench niet veel groter mag zijn dan de hond zelf. Zeker geen mand in de bench doen of een kleed. Gewoon een metalen bench. Op het metaal liggen lijkt zielig maar is het niet (houd je hand maar eens op het metaal en op vloerbedekking en voel welke hand warmer is)
De hond zal dan niet zo gauw plassen of poepen, anders bevuilt zij zich zelf.

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 01:29

Kun je geen hondenluik maken in je achterdeur, de bench aan de binnenkant ertegen zetten, hond 's nachts in de bench: als ze dan moet kan ze of,- 'in de bench' of,- 'zelf naar buiten gaan' kiezen.

Ik hoor onze hond ook wel eens 's nachts naar buiten klepperen met z'n luikje, "if you gotta go you gotta go" denk ik dan altijd... maar jah, dan moet je wel een tuin hebben...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 08:05

Er is veel mee gefokt zeg je en het ras staat erom bekend zeer moeilijk te bevallen. Kan het niet zijn dat ze deels geen controle heeft over haar ontlasting? Dus dat ze het gewoon op een gegeven moment niet meer op kan houden? Of dat ze het niet meer goed aan kan voelen dat ze moet totdat het er werkelijk uit moet en dan niet meer tegen te houden is?

Immers als ze niet zindelijk is dan zou ze ook gerust direct na het uitlaten binnen behoefte doen. Dat doet ze niet dus ze heeft er wel een idee van zou ik zeggen. En dat ze pas bij terug komst poept op de stoep kan zijn (geen idee hoe lang jullie met haar lopen) dat het door het lopen allemaal losser komt te zitten en makkelijker eruit gaat ofzo? Lopen werkt min of meer laxerend zeg maar het zet het wel allemaal in werking. En als jullie maar 10 á 15 minuten lopen zeg maar dan kan ht heel goed zijn dat het dus de terugweg gebeurd.

Heeft ze ooit wel op gras leren behoefte te doen? Mijn vorige hond was dat niet gewend bij zijn eigenaars en ook niet gewend dat ze stopten met lopen. Hij deed dus in het begin zijn behoefte terwijl hij gewoon naast je mee liep (hij stopte niet o.i.d.) Hij was al 3.5 jaar maar gelukkig eruit kunnen krijgen. Wel kon hij niet mee de stad in bijv. omdat hij gerust op straat ging poepen als hij moest zonder erbij na te denken.

Ik probeer maar mee te denken hoor, misschien totaal verkeerd.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:02

Je zou het toch een keer kunnen proberen? Misschien is het wel onhygienischer dat ze in huis poept en plast dan dat ze wat ligt te ruften :D Ik herken zoveel dingen van jullie hond in die van mij (ook dat niet kunnen spelen en niet kunnen leren, hersenen zijn nooit gestimuleerd geweest op die manier, al heeft die van mij nu na 6 jaar proberen uiteindelijk toch het commando Af begrepen, zitten kon hij al wel)en bij die van mij is het duidelijk verlatingsangst. Die van mij piept ook niet hoor als ik wegga, die bouwt gewoon spanning op ineens als ik weg ben, en dan gaat ie poepen/plassen.

Ik heb er altijd wat moeite mee als iemand zo'n topic opent en dan tips krijgt en ze dan bij voorbaat niet wil proberen, maar misschien komt dat omdat ik zelf zo ben van: Ik heb dat dier bewust aangeschaft, wetende welk verleden het had en als daar consequenties aan hangen die minder leuk zijn voor mij, dan is het aan mij om daar mee te leven, ik wist waar ik aan begon en dier kan er niets aan doen dat het zo slecht behandeld is.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:33

Nicole3939
Citaat:
Denk eraan dat de bench niet veel groter mag zijn dan de hond zelf. Zeker geen mand in de bench doen of een kleed. Gewoon een metalen bench. Op het metaal liggen lijkt zielig maar is het niet (houd je hand maar eens op het metaal en op vloerbedekking en voel welke hand warmer is)
De hond zal dan niet zo gauw plassen of poepen, anders bevuilt zij zich zelf.

Wel ja, en ga dan maar rustig zelf liggen slapen met het idee dat je je hond 's ochtends in elk geval kan wassen omdat ze haar behoefte niet op kan houden en ze dus in haar eigen stront en zeik ligt. Ik geloof namelijk niet dat ze het doet uit onzindelijkheid.
Ben zelf absoluut niet tegen GOED bench gebruik maar dit soort bench MISbruik kan ik van walgen

En idd wat Mindfields al zegt: ooit heb je bewust gekozen voor een hondje wat vanalles meegemaakt heeft. Naast de dingen die ze meegemaakt heeft krijg je ook de dingen die blijven er helaas gratis bij. Hopelijk kunnen jullie op een goede manier voor haar en jullie dit oplossen of kunnen jullie een goed thuis krijgen voor haar waar ze het kunnen.

Oh en een bench tip: neem een zo groot mogelijk die je kan plaatsen. Zet een aparte bak in de bench met krant bijv. erin zodat ontlasting echt in die bak blijft en daarnaast een lekker zacht kleedje of mand o.i.d. waar ze graag in ligt. Ze doet het namelijk niet om jullie te pesten dus haar pesten door op ijzer te leggen in een bench die maar net groot genoeg is is bij deze ook niet nodig!!

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:06

Dierenfan ik denk dat je of mij niet begrijpt of niet wil begrijpen.

Als de hond in de bench jankt midden in de nacht mag je hem er best uithalen om haar buiten te zetten.
Het gaat mij om de zindelijkheidstraining. Een bench die te groot is voor de hond of als je daar nog een mand inzet is voor de hond niet te begrijpen. Ze zal het dan niet in haar mand doen, maar wel erbuiten in de bench dus. Daar los je dan niet het probleem mee op lijkt mij?
Als de hond haar bench als plek ziet, zal ze er niet zo snel wat in doen en aangeven als ze wat moet doen, dat is opzet van een bench toch?

De bench in de slaapkamer zetten vind ik ook geen probleem, om de hond zekerder te maken, je kan hem dan elke keer als het goed gaat iets verder verplaatsen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:25

nicole3939 schreef:
Dierenfan ik denk dat je of mij niet begrijpt of niet wil begrijpen.

Als de hond in de bench jankt midden in de nacht mag je hem er best uithalen om haar buiten te zetten.
Het gaat mij om de zindelijkheidstraining. Een bench die te groot is voor de hond of als je daar nog een mand inzet is voor de hond niet te begrijpen. Ze zal het dan niet in haar mand doen, maar wel erbuiten in de bench dus. Daar los je dan niet het probleem mee op lijkt mij?
Als de hond haar bench als plek ziet, zal ze er niet zo snel wat in doen en aangeven als ze wat moet doen, dat is opzet van een bench toch?

De bench in de slaapkamer zetten vind ik ook geen probleem, om de hond zekerder te maken, je kan hem dan elke keer als het goed gaat iets verder verplaatsen.

Ik noem geen naam en reageer niet specifiek op jou ;) wel op jou schrijven.
Velen adviseren bij niet zindelijke honden een zo klein mogelijke bench. Moet je zelf maar eens niet gestrekt kunnen liggen of eens kunnen draaien in je bed en er wel een hele nacht in moeten liggen. Heerlijk gevoel he?
Daarnaast adviseren ze het ook vaak aan echt niet zindelijke honden zoals deze hond. Deze hond laat het gewoon lopen schijnbaar waar het ook is. Dus de kans dat ze gaat staan en het laat lopen is zeer zeker aanwezig en dan kan ze niets anders dan erin gaan liggen.

Daarnaast leer je een hond die gaat janken omdat hij moet dat je dus komt op het janken. Oftewel: ik jank en baasje komt das makkelijK!!!!
Een hond die niet zindelijk is die zet je op je kamer is mijn idee. In een bench of bench met ren, ren of los (had hier een bench met ren) ze worden onrustig als ze moeten en dan kan je gelijk uit voordat ze moeten gaan roepen om jou. Ideaal vind ik (en ja, ik ben allergisch voor mijn dieren echter als ik kies voor een nog niet zindelijke hond dan moet deze gewoon bij mij op mijn kamer en ik maar wat extra medicatie in nemen).

Een hond die zijn bench als plaats ziet waar hij niet mag poepen/plassen zal dat ook niet doen. Want zet je een bijv. labrador in een bench van 70 cm lang of in een bench van 100 cm lang de ruimte is en blijft klein voor het dier. Alleen in een 100 cm lange bench kan hij/zij verliggen en rekken en strekken en in die 70 cm niet. Doen ze dan alsnog hun behoefte in de bench dan zien ze de bench dus niet als veilige en schone slaapplaats. Mijn hond heeft als pup als kleinste maat een bench gehad van 87 cm lang en die keurig schoon gehouden. En het is echt geen extreem grote hond. Hij kan er nu nog in namelijk (nu wel heel krap maar hij staat in de auto als ligplaats met kussen erin waar hij niet in heen en weer schuift en houvast heeft met altijd de deur open.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:49

het kan ook juist doordat je haar zo vaak uitlaat, hond heeft dan misschien moeite met het iets langer ophouden van zijn ontlasting. Het lichaam stelt zich een beetje in op de uitlaat mogelijkheden.
Honden die vaak naar buiten gaan, hebben ook de neiging om vaker wat te doen.
Vooral met voeding en water kan je vrij veel reguleren. Bijvoorbeeld na 4 uur in de middag geen voer meer geven en een paar uur voor het slapen het zater weghalen.
Honden kunnen prima een nacht door zonder water.
Ik heb het idee dat je hond idd alleen kan poepen en plassen op plekken die naar haar ruiken.
Dus was je kan doen is een handdoek gebruiken om haar pies op te ruimen en die dan buiten neer te leggen als ze moet plassen. Haar piesgeur op de handdoek kan een goede stimulans zijn om haar dan te laten plassen.
Je zegt dat ze graag op de mat plast, sommige honden houden niet van spetters, dus houden niet van plassen op dingen waardoor het spetterd, zoals aarde or stenen. Een mat absorbeerd haar plasje en kan een reden zijn waardoor ze dat fijner vind.
Je kan de mat, of handdoek steeds een stukje verder van je huis leggen zodat ze steeds iets verder van je huis een plasje durft te doen.
Poepen kan je controleren door middel van de voeding. Gewoon vroeg voeren en dan zijn ze ver leeg tegen dat de avond begint.