Poes wil niet naar buiten, maar verveelt zich binnen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Poes wil niet naar buiten, maar verveelt zich binnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:10

Sinds juli hebben we weer een poes, een lapjespoes van bijna 1 jaar. (inmiddels 1 jaar, 3 nov) Het is een kruising tussen een britse korthaar en een maine coon. Echt een heerlijk beestje, maar ze is verkocht omdat de eigenaren dacht dat ze naar buiten moest, en de vorige eigenaren woonden op een boven verdieping.
Na een paar weken binnen te hebben gehouden mocht ze naar buiten en ze verkende de buurt steeds meer. Ze vond het dan ook zichtbaar leuk als ze weer naar buiten mocht.
Maar sinds een of twee weken wil ze echt niet meer naar buiten. En we krijgen nu ook echt het idee dat ze zich binnen stierlijk verveelt.
Zo sloopt ze toiletrollen, krabt behang van de muren en is enorm druk. Dus hebben we besloten haar elke ochtend nadat ze haar eten op heeft een halfuurtje naar buiten te doen, wat een halfuur miauwen voor de deur wordt. Als je dan even bij haar buiten komt staan kan je ook echt merken dat ze heel graag naar binnen wil, ze is dan echt een beetje onthutst.

Weet iemand hoe je hier het beste mee om kunt gaan?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:12

Ik lees even mee.. heb voor het eerst in mijn leven een poesje (opgevangen) die dus eerst niet naar buiten mág.
Geen kattenkenner dus heb geen tips.

Emie99

Re: Poes wil niet naar buiten, maar verveelt zich binnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:15

ehm geen iedee eigenlijk... mijn katten willen juist graag naar buiten maar dat kan ook komen omdat ze van een boederij komen ^^

misschien buiten met haar gaan "spelen" ik weet niet of je speelgoed voor haar hebt? Ik zelf heb 2 katten en die gaan elkaar wel pesten als ze zich vervelen :D

Is er niet iets veranderd in die twee weken waardoorz e van slag zou kunnen zijn buiten?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:19

Kat erbij nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:24

Emie99, ja, dat heb ik ook al geprobeerd :') Maar werkt ook niet. Ze wil écht niet...
GamblersCup, Dat gaat niet zomaar. Een kat is niet een groepsdier, anders hadden we ook niet een kat genomen. Deze poes heeft na haar nestje nooit een kattenmaatje in huis gehad, en dit lijkt mij ook niet noodzakelijk.

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:27

heb je geen oorzaak dat ze zo doet, is laasts hard vuurwerk afgegaan ofzo?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:32

het kan wezen door het veranderen van weerstype dat je kat niet meer naar buiten wil. we hebben zelf 2 assebakken buitentijgers die 's winters echte binnenmussen worden. dan gaan ze eigenlijks alleen nog maar naar buiten voor een poepje of plasje en dan snel weer naar binnen.
misschien kun je door middel van verschillende etages gemaakt van planken aan de muur maken en daar eventueel kattenspeeltjes bij maken. wat ook misschien helpt is om de jachtinstinct van je kant aan te wakkeren door een opwind speelgoed muis, of zo pluimpje aan een stok.
wat katten ook onweerstaanbaar vinden is een bolletje wol, is erg cliche maar wel waar.
voor andere tips zou je kunnen googelen op animal planet kattenfluisteraar.
ik zou zeggen succes ermee.

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:33

een doos vinden ze ook reuzen intresant we hadden zo groote verhuisdoos ze sprongen erin om er vervolgens weer uit te vallen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:36

@Emie99: niet dat ik weet, ze heeft laatst een hele middag met een andere poes van het pleintje gedold, maar verder is er niks gebeurd naar mijn weten.
@myk_en_shant: okee! Alleen is vandaag wel echt de eerste dag geweest dat het koud was! afgelopen weekend was het echt nog heerlijk weer en hebben we zelfs nog even buiten gezeten. Maar bedankt voor de tips! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:37

oh trouwens, ze vindt het ook geen probleem om naar buiten te gaan als een van ons buiten in de tuin o.i.d. is.

NewYork

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:56

Ik heb 3 katten, waarvan 2 graag naar buiten gaan. maar de jongste is ook niet graag buiten. Binnen doet zw niet zoveel en word dus wat dikker, ik speel veel met haar maar gooi(lees: zet) dr ook.vaak gewoon naar buiten. erg vervelend en weet ook geen reden. Lees dus mee..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:20

kchristi schreef:
Emie99, ja, dat heb ik ook al geprobeerd :') Maar werkt ook niet. Ze wil écht niet...
GamblersCup, Dat gaat niet zomaar. Een kat is niet een groepsdier, anders hadden we ook niet een kat genomen. Deze poes heeft na haar nestje nooit een kattenmaatje in huis gehad, en dit lijkt mij ook niet noodzakelijk.

Een kat kan héél eenzaam zijn... en ja hoor, dat gaat heel makkelijk.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:23

Het is de afgelopen tijd koud geworden.... misschien ligt het daar aan?

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:25

onze katten worden schrikkerig buiten door de wind maar willen nog wel naar buiten ondanks de kou. En meestal vinden katten sneeuw ook geweldig [mijn ervaring ik weet niet wat andere katten doen] En katten vinden het idd wel leuk om iemand te hebben om te "pesten" :=

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:14

www.zooplus.nl daar hebben ze denkspelletjes en leujke dingen om voer in te doen en verstoppen e.d. misschien nog een leuke optie om ze bezig te houden. Als ze zo dol is op wc rollen dan daar 1 kant dicht doen, brokjes erin andere kant dicht en laat ze maar klieren om het eruit te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:25

oke, bedankt voor de tips allemaal :)

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:08

Mijn kat heeft het ook; wil graag naar buiten om vervolgens voor het raam te gaan zitten krijsen dat ie naar binnen wil. Kan ie ook uren volhouden.
Rare is wel dat zodra de deur opengaat hij perse naar buiten wil.
Hij lijkt zich binnen niet te vervelen, maar lijkt mij voor hem leuker om ook lekker buiten te struinen.
Eerste weken kwam hij ook graag buiten, maar na een tijdje wil ie dus wel naar buiten en dan meteen weer naar binnen; raar beest.