Ik en mijn vriend zijn beiden erg allergische voor onze kat
Maar we willen haar absoluut niet weg doen, we hebben haar genomen en moeten maar leven met de consequenties. We zitten allebei aan de allergie pillen en neusspray maar blijven nog steeds wel allergische. We waren eerst van plan om haar niet naar buiten te doen omdat ze in mijn vorige ervaringen iets "verwilderen". Maar omdat we merken dat ze er misschien toch wel behoefte aan heeft en wij er allergische voor zijn is dit misschien wel een oplossing. Want als ze een paar uur buiten loopt is het toch minder (minder haren/huidschilfers in huis (verliest ze buiten)). Uiteraard zullen we nog steeds wel allergisch zijn maar we hopen het toch iets te beperken.
Okee naar mijn vraag:
We hebben haar nog niet laten steriliseren 1. omdat mij geadviseerd is te doen als ze 1 is. 2. omdat ze binnen bleef en geen kans heeft om zwanger te raken.
Maar nu vroeg ik me af, maakt het uit als ik haar nu naar buiten doe? Of kan ik beter even tot het voorjaar wachten en haar dan laten steriliseren en dan naar buiten laten gaan? (heb namelijk geen behoeften aan kleine kittens, hoe schattig die ook zijn
)Alvast bedankt:D
Als ik ga douche en de deur vergeet dicht te doen staat ze er binnen enkele minuten ook bij, en dan zit ze mij chagrijnig aan te kijken alsof ik haar privacy kom verstoren
)