Ik zit met m,n handen in het haar.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Ik zit met m,n handen in het haar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 02:28

Ik heb een hele lieve ragdoll poes die in januari een jaar wordt. Ik ben haar nu heel langzaam aan, aan het laten wennen aan volwassen brokjes, ik doe het nu al en zo langzaam omdat ze al eerder last van haar buikje heeft gehad door een poging van voer Verandering. Maar nu is het weer mis, ze heeft vermoedelijk weer last van haar buikje, ze ligt opgekruld naast me met haar staart strak tegen dr aan. Als ik haar op wil pakken schreeuwt ze het uit van ik denk de pijn. Ze heeft vanavond nog wel gespeeld, het was ook van het ene op het andere moment. Ik weet echt niet hoe ik haar ooit op andere brokken moet krijgen.
Ze krijgt nu nog gewoon Royal canin kitten brokken, en de brokjes die ik heel minimaal er bij geef zijn Royal canin indoor long hair brokken. Wie weet wat het kan zijn dat ze geen andere brokken kan verdragen, als ik namelijk gewoon op de kitten brokken blijf is er niks aan de hand

Miss_Arie

Re: Ik zit met m,n handen in het haar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 02:53

wat vervelend voor je katje!

hmm lastige vraag, er zijn zoveel verschillende soorten voer voor die kitties tegenwoordig :D misschien eens met je DA overleggen en kijken met wat zij aankomen?
en als het op kittenbrokjes wel goed gaat, kan je altijd vragen of het kwaad kan als je haar hier op houd. misschien hoef je wel helemaal niet te veranderen van voer.

veel succes!

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 03:12

Ik zou eens het voer van RC pakken voor de gevoelige maag. Misschien dat deze helpt. Wat je ook eens kunt doen is kijken wat erin zit. Of dat het gevogelte of vis of vlees is. Kan zijn dat ze 1 van die 3 niet kan verdragen.
Anders kun je nog altijd iets van natvoer gaan geven. Zoals Carnibest b.v. dit is eigenlijk 1 van de beste soorten (diepvries)voer.

Als niks werkt.Zou ik toch eens naar je DA gaan en je kitten eens laten onderzoeken.

Ik zal nog even navragen aan een collega wat zei in dit geval zou geven. Ik heb namelijk samen met haar in een dierenwinkel gewerkt.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 03:23

Ze krijgt enkel last van dr darmen/maag als ik ander droog voer wil geven al het andere niet zoals vlees vis blikvoer vers vlees ed. Daarom vind ik bet ook zo raar dat ze zo gevoelig reageert op droogvoer verandering

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 03:29

Wat naar dat ze er zo'n last van heeft. Heb je andere soorten brokjes van RC geprobeerd, of brokjes van een ander merk? Kittenbrokkies zijn niet geschikt voor een volwassen kat.

Geeft ze ook over? Hoe is de ontlasting wanneer je haar wat van die "nieuwe" brokjes voert?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 03:33

Waarom voer je haar dan niet gewoon vers vlees of blikvoeding als ze het daar wel goed op doet?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 03:36

Commercieel blikvoer is nou niet heel geschikt om een kat als enige voer te geven.

Vers vlees zou zeker een optie zijn. Eén van mijn katten heeft een erg gevoelige maag, vers vlees (gemengd met een klein beetje voer uit een zakje omdat ze 't anders niet lust :+ ) is het enige dat ze binnen houdt.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 03:37

Ze is nog geen jaar dus nu kan ze nog op kitten brokken blijven. Ik heb al eens andere kitten brokken geprobeerd dat ging precies het zelfde als nu het geval is. Ze is nog niet naar de bak geweest, maar toen was haar ontlasting heel donker. Ze geeft niet over, ze heeft een harde buik en ligt helemaal opgekrult en bij het op pakken begint ze te mopperen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 03:37

hestejente schreef:
Commercieel blikvoer is nou niet heel geschikt om een kat als enige voer te geven.

Dat valt ook te relatieveren als je kat ligt te gillen op de bank als ze droogvoer krijgt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 04:20

Er zijn genoeg andere opties Annelies.

TS, ik zou haar nu maar even op de kittenbrokjes laten, en met de DA overleggen wat je haar het beste kunt voeren.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:26

Ik was wel met dr naar de DA gegaan. De DA heeft ook speciale brokken voor katten met een gevoelige maag. Maar wat ik vreemd vind..meestal krijgen katten geen zere buik, of er moet echt iets mis zijn, katten geven namelijk gelijk over als iets in de maag niet goed is, en dan is de zere buik weg.

Mijn ragdoll lag er zo bij nadat ze baarmoeder onsteking heeft gehad, en ze is eraan overleden, dus houd het in de gaten...

En met het wennen aan nieuwe brokjes echt maar een klein beetje door de 'oude' brokken heen mengen en zo opbouwen, maar dat doe je geloof ik wel.

Succes!

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:31

royal canine sensitive/sensible
deze werkt echt super goed, dit voeren wij ook in het pension met allerlei verschillende katten, dit gaat echt altijd goed

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 13:26

Ik weet zeker dat het van de brokjes komt omdat ze het elke keer heeft als ze maar een klein beetje andere brokjes krijgt. Ik laat haar nu weer ff op de kitten brokken tot alles weer rustig is en ik ga even met de da over leggen. Vanmorgen heeft ze overigens gewoon weer gegeten en gedronken

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:11

hestejente schreef:
Er zijn genoeg andere opties Annelies.

TS, ik zou haar nu maar even op de kittenbrokjes laten, en met de DA overleggen wat je haar het beste kunt voeren.

Ik heb toch ook niet gezegd dat er geen andere optie's zijn? Al zou het de enige optie zijn, dan lijkt me dat nog steeds beter dan je dier pijn laten lijden.

Ik ben zelf erg tevreden over het versvlees van Smuldier, ze doen het er hier allemaal super op, het is gezonder en is nog goedkoper ook dan alle bekendere merken brokvoeding.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:22

Als je idd op brok wil blijven zou ik niet met je DA overleggen maar met een voedingsdeskundige en waarom? Een DA leert in zijn opleiding maar heel erg weinig over voeding. Ze prijzen hun eigen voeding aan bij hun op de praktijk maar meer weten ze er niet van over het algemeen.
Of je moet de DA's hebben van www.carnivoer.nl echter dan kom je sowieso op vers voeding uit.

Ik ken wel mensen die al hun honden (welke leeftijd ook) junior brok geven. Echter of dit nu zo gezond is? Ik vind van niet en hun van wel tja, ik ben sowieso geen brok voerder.
Hoewel mijn kat niets anders eet en wil eten dan Happy cat brok en daar heb ik me maar bij neer gelegt. Ze verdraagt het goed en wil niets anders dus tja dan houd het op (krijg er ook totaal geen blik of vers vlees in zelfs geen tonijn op waterbasis).

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:23

Het is net welke DA je treft. In augustus heeft mijn kat een echo gehad van haar maag, ik heb toen eea uitvoerig besproken met de DA die de echo deed en hij heeft mij aangemoedigd om vers te gaan voeren. En vroeg mij zelfs om hem op de hoogte te houden. Een DA is er in de eerste plaats om je dier beter te maken :)

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:13

Als ze steeds zo last krijgt van kattenbrokjes zou ik haar lekker op blikvoer en vers vlees houden (met name het laatste). Mijn oude hond had ook regelmatig last van haar maag (niet door voerwisseling, maar ze had gewoon een erg gevoelige maag) en daarom gaf ik haar altijd Groene Os Maag Compositum. Misschien heb je iets aan die tip. Bij haar werkte het geweldig, nog beter dan de pillen van de dierenarts *\o/*

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 21:16

bij haar kittenbrokken heeft ze nergens last van, ik krijg haar dus niet op volwassen brokjes