Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
dancertje schreef:Wij hebben geleerd op de opleiding dat het ook moet kunnen door gewoon te prikken en leeg te laten lopen en dan corticosteroide te geven en antibioticum misschien eens rondbellen bij dierenartsen in de buurt?
operatief wordt meestal gedaan als het leegprikken niet helpt
dancertje schreef:Wij hebben geleerd op de opleiding dat het ook moet kunnen door gewoon te prikken en leeg te laten lopen en dan corticosteroide te geven en antibioticum misschien eens rondbellen bij dierenartsen in de buurt?
operatief wordt meestal gedaan als het leegprikken niet helpt
justdiesel schreef:Toevallig heeft onze Jack Russel van 13 (bijna 14) jaar ook een bloedoor, wij zijn vorige week zaterdag bij de dierenarts geweest omdat het oor toen helemaal strak stond.
Hij deed er niks aan want het enige was eigenlijk opereren, maar gezien de conditie van onze opa vond hij dat niet verstandig.....
Het zou uit zichzelf weg moeten kunnen trekken maar het is nu nog net zo erg als toen....
Vind het wel heel erg zielig hoor!!!
justdiesel schreef:Hoe lang duurt dat dan ongeveer?
Ik zei vanmorgen nog tegen mijn man of we niet toch nog een keertje terug naar de DA moeten gaan...
justdiesel schreef:Heb de dierenarts gebeld en hij wil hem even zien, vrijdag heb ik een afspraak staan.
Misschien dat hij toch gaat proberen om het oor leeg te zuigen.
Volgens de dierenarts is een operatie daaraan erg pijnlijk voor de hond en duurt het een half jaar eer het helemaal genezen is...