ik heb zinds 3 maand een nieuwe hond uit Spanje
het is een kruizing boxer van nu 8 maand . ik ben super blij met hem en heb voor de rest geen problemen met hem.
het enigste probleem dat ik met hem heb is dat hij verlatingsangst heeft .
ik woon bij een gezin op het erf , ik heb mijn eigen huisje daar . waar ik woon met mijn hond , kat en papagaai .
dit gaat super goed . ook hebben we nog een andere boxerteefje waar hij het goed mee kan vinden .
totaal wonen we daar met 7 mensen , het gezin ( 4 kinderen papa en mama , en ik )
hij gedraagt zich goed , en is ook erg lief voor de kinderen en het vee .
er zijn altijd mensen thuis , want ze hebben een advocaten kantoor aan huis .
hij is dus nooit alleen . het probleem alleen is dat hij zich heel erg aan mij hecht.
hij loopt mij overal achterna , en wil heel de tijd bij mij zijn .
in het begin was het heel erg . toen kon ik niet eens alleen naar de wc , hij zat dan voor de deur te janken en krabben.
als ik bij het gezin in huis zat , zat hij tegen de glazen pui te krabben . zo erg dat de pui nu vervangen moet worden .
inmiddels gaat dat gelukkig beter . ik kan nu rustig naar de wc gaan , maar hij wacht dan wel bij de buitendeur ( ik heb geen wc in mijn eigen huisje , dus moet in de boerderij douchen en naar de wc ) weer of geen weer , hij zit er.
daar ben ik al erg blij mee dat hij niet meer hun dingen stuk maakt als hij me even niet ziet , wantja dat moet natuurlijk vervangen worden en het geld groeit mij (jammer genoeg
)niet op de rug
hij blijft keurig op het erf als ik thuis ben . en het is gelukkig ook al zover dat als ik in huis zit hij gewoon zijn dingetjes wat doet op het erf .
het probleem is alleen dat ik niet weg kan zonder hem . we hebben wel een kennel , en daar gaat hij ook regelmatig in .
maar ik zou het zo fijn vinden dat hij lekker los is op het erf , wantja we hebben de ruimte .
en onze andere boxer loopt ook altijd los op het erf .
ik heb dit een tijdje geprobeert om hem los te laten op het erf . ik gaf hem dan zijn eten en dan ging ik weg in de hoop dat hij dat niet zag en gewoon op het erf zou blijven . het gezin let ook wel op hem , en kwamen hem regelmatig dan wat koekjes brengen en gingen met hem spelen , in de hoop dat hij dan dacht van oww ik ben niet alleen .
dit hielp jammer genoeg niet . meneer kwam altijd uit waar ik was ..
blijkbaar heeft hij een hele goeie neus, of stink ik heel erg
toen is mij geadviseert om hem de eerste tijd maar gewoon in de kennel te doen .
het enigste probleem daarvan is , dat het net lijkt alsof hij mijn gedachtes kan lezen . want zodra ik hem in de kennel wil doen komt ie natuurlijk niet bij me
maar als ik hem dan gewoon los laat , loopt hij weer achter me aan .hij heeft er echt een hekkel aan om in de kennel te zitten .
toch is de kennel naar mijn idee nog niet zown slechte plek . de kennel is 3 bij 4 meter , staat binnen in de boerderij .
is verwarmd , zaagsel op de vloer , hij heeft er een mand , en nog een kleed . zijn winnie de phoe beer , een speeltje , water en een kluifje . ook houd ik de muziek voor hem aan .
eerlijk gezegt gaat het me dan echt aan het hart om hem daarin te doen , want hij vind het zoo niet leuk ..
dus ik ben van de week weer bezig geweest , om het erf hond proof te maken .
alleen dus zonder suc6 als ik voor langs ga springt hij over het hek .
bij de oprit hebben we een stroomdraad zitten . hij is er 1x tegen aan geweest en kwam die dag er niet meer bij in de buurt . ik dacht dat is mooi , maar meneer springt er nu dus overheen .
hij doet dit alleen bij mij . de rest van het gezin kan gaan en staan waar ze willen .
hij loopt hun niet achterna , en bemoeit zich niet zo veel met hun .
hun kunnen weg gaan en alle hekken open laten (als ik thuis ben ) em hij zal keurig op het erf blijven .
ik wil zo graag dat hij lekker los kan lopen op het erf , en zich niet druk maakt om mij .
zodat hij niet in de kennel hoeft . heeft iemand tips , wat ik zou kunnen doen?
ik weet dat het tijd nodig heeft , en dat hij moet leren dat als ik weg ben ik ook wel weer terug kom .
de afgelopen 2 dagen kon ik dus gewoon weg zonder hem en dat hij los liep op het erf . dit ging er goed .
dus ik was al helemaal blij dat hij lekker los kon lopen en gewoon bleef .
maar zinds vandaag heeft hij dus uitgevonden dat hij over het hek kan springen en over de stroomdraden ..
ik hoop dat iemand tips heeft om hem te leren dat ik gewoon terug kom . en dat hij dan niet in de kennel hoeft,
want het gaat me echt aan het hart dat hij zich dan zo rot voelt ..