Kat laten afvallen, hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Kat laten afvallen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 13:57

Ik heb een poes van 11 jaar, maar ze is te dik. Ze is al wel wat afgevallen van 5 kilo naar 4.7 kilo, maar toen ze 4,5 kilo was zei de dierenarts dat er wat af moest.
Ze krijgt 2x per dag een grote hand gourmet brokken. Eerder gaf ik Royal canin, maar het lijkt of dat helemaal niet vult en ze is er zo gek op dat ze dan de hele tijd zit te miauwen := Nu had ik ergens gelezen dat je blikvoer kan geven, omdat daar veel vocht in zit. Nu vind ze dit ook heel lekker. Alleen hoe goedkoper het blikvoer, hoe meer vocht, maar ze moet natuurlijk wel wat gezonds binnen krijgen. Spelen doe ik al wel regelmatig met dr, dat vind ze wel leuk.
Ik had ergens gelezen dat dieetvoer niet helpt.

Emytje

Re: Kat laten afvallen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:00

Hoe heb je die halve kg eraf gekregen? Het lijkt mij dat als je die halve kg eraf hebt gekregen, je op de goede weg zit om er nog wat meer af te krijgen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 14:02

0,3 kilo, volgens mij komt dat doordat m'n kitten haar steeds zit te treiteren dan beweegt ze veel.. :=
En ik heb gewoon wat minder gourmet gegeven, nu heeft ze dr eten in 2 tot 5 minuten op, vind het ook zo zielig als ze honger heeft :=

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:05

Is ze ook echt te dik 4,5 kilo is voor de meeste katten prima namelijk.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 14:06

Ik vond haar toen niet te dik, m'n moeder ook niet, maar alle 'buitenstaanders' wel :=
Op foto vind ik dr vaak wel weer dik, een foto staat in m'n profiel, de zwart/witte kat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:08

Komt je kat buiten?
Zo nee, dan wordt het lastig. Mijn 3 katten lopen de hele dag buiten te struinen, achter elkaar aan te rennen, muizen vangen, blaadjes die te verdacht dwarrelen aan te vallen, bomen klimmen, kortom beweging zat, en toch is 1 van de 3 gecastreerde katten ook mollig, maar die peuzelt gewoon iets teveel muisjes.

Als je kat dus niet naar buiten gaat, dan zou ik zeggen, wees creatief en zoek iets waardoor hij meer in beweging komt...
Je hebt van die snoepballen voor paarden en honden, heb je zoiets ook niet voor katten? Dat je daar iig zijn voer in doet, dan is hij al in beweging terwijl hij eet...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 14:09

Ze komt wel buiten, alleen vind ze er niks aan, bij 20 graden+ dan gaat ze lekker in de zon liggen, als het daaronder komt gaat ze voor de deur zitten miauwen. :P
Op vogels focust ze alleen, maar pakken durft ze niet.. :+

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:34

Haha, wat een grappig stel die katten van jou!(filmpje)

Je kunt daarop zien dat ze wel iets te dik is. Toen mijn kat te dik was, heb ik brokjes van orijen voor
hem gekocht. Dit is granenvrij voer met veel vlees er in.
Hij had echt minder behoefte aan brokjes (Misschien vond hij ze ook minder lekker) en viel zo de gewenste kilo's af.
Om deze ervaringen staat het voer ook bekend.

Oja je kunt het makkelijk bestellen op zooplus. http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ijen/51105
Is wel duur maar voor 1 kat doe je met een zak van 2,5 kilo zeker twee maand. Je betaald geen verzendkosten.

Enn... ik raad je wel aan om eerst een proefverpakking te kopen. Als de kat het niet eet is het zonde geld. (weet niet of ze kieskeurig is maar dat zijn de meeste katten wel :p)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:47

Je hebt van die speelballen waar je snoepjes in kunt doen. Ook voor konijnen...
Daarmee vallen ze vaak wel wat af, tenzij 'ie te slim is :Y)