Ik wist het eigenlijk meteen.....zonder te gaan kijken
Ik vroeg nog aan mijn man: Ben jij al buiten geweest met de hond?
Nee, die had hij alleen naar buiten gelaten.
Ik ben dus naar buiten gerend naar de kippenwei en ja hoor...
, daar lag onze lieve Wyandotte haan Swieber met naast zich het karkas van een andere Wyandotte. Ik weet nog niet wie van de 2, of het Saartje of Kwek is, want de rest van de kippen hebben zich in en onder het hok verschanst en komen nog niet tevoorschijn.We vermoeden dat Swieber toch nog iets geprobeerd heeft om zijn kippen te beschermen, omdat hij ook dood is, maar niet aangevreten. Onze lieve, dappere Swieber
.Nu zien we je niet meer elke morgen zelf eerst de ren uitkomen, zelf eerst even links en rechts kijken of de kust veilig is om dan weer naar binnen te gaan, een hoop spektakel van je vrouwen te horen en ze dan de ren een voor een uit te jagen.
Swieber en zijn zusje zijn slechts 3 jaar oud geworden
.Vanmorgen vroeg hebben mijn man en ik dus al een "begrafenis" gehad. Ik moet het straks mijn dochter vertellen (die ligt nog in bed). Dat zal wel wat worden....die heeft de kippen tam gemaakt en zat altijd met Swieber te kroelen, of ze had hem onder haar arm en wandelde ermee rond of zat met hem op het muurtje met Swieber naast zich of op schoot (vandaar dat het ook voor ons zo'n lieve haan was....dat zijn niet alle hanen).
Ik sluit de kippen normaal altijd 's nachts op, maar gisteravond toevallig een keer niet.
Gisteravond kwamen we heel laat thuis van een feestje en het was pikdonker. We zijn dus zo naar bed gegaan.
Dit zet ons dus weer even met beide benen terug op aarde, dat we het kippenhok dus echt NOOIT open moeten laten staan 's nachts!
Ik ga straks schrikdraad onder langs het hekje doortrekken en vanavond gaat de stroom erop. Buren waarschuwen dat ze hun kippen ook niet vergeten op te sluiten.
Pffff, en nu maar wachten.....tot dochterlief naar beneden komt..

).