Het is een bewuste keuze om geen puppy in huis te nemen, maar een wat ouder hondje die ik hopelijk nog heel wat mooie jaartjes kan bieden.
Ik heb op papier gezet wat ik een potentieel hondje kan bieden, en ik heb in kaart gebracht hoe mijn woon- en leefsituatie er uit ziet.
Ik weet ook wat ik zoek in een hondje, wat bij mij als persoon en als leef- en woonsituatie past, en wat absoluut niet.
Qua kostenplaatje heb ik ook al het een en ander berekend, en ook aan een spaarpotje voor onvoorziene kosten is gedacht en wordt gewerkt.
Ik wil absoluut niet onbezonnen te werk gaan, want ik realiseer me dat een hondje een bewuste keuze moet zijn en dat er een hoop bij komt kijken.
Ik ga dan ook echt niet over een nacht ijs, en wil alles hebben uitgepuzzeld voordat er ook daadwerkelijk een hondje komt.
Ik vraag me af of er mensen zijn die wellicht aan dingen denken, waar ik nog niet aan heb gedacht.
Of mensen die tips hebben als je van plan bent om een eerste hondje in huis te nemen.
Dit zou overigens mijn eerste 'eigen' hondje worden in mijn eigen huisje, maar ik heb van kinds af aan al met een hondje samen geleefd toen ik bij mijn ouders woonde, en dat vond ik fantastisch. Evenals de verantwoordelijkheden die het hebben van een hondje met zich meebrengt.
Het is dus niet zo dat ik een complete 'noob' ben wat betreft honden, en dat ik me niet realiseer dat er een hoop bij komt kijken.
Ik heb dus absoluut niet de illusie dat een hondje hebben alleen maar rozengeur en maneschijn is.
Ik lees heel graag reacties, ervaringen en tips van anderen.