Een jaar rond...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Orchid

Een jaar rond...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 15:26

... in de schapenstront :P
Intussen heb ik weer ruim een jaar schapen, leek me een leuk moment voor een overzichtje :)

Begonnen met 3 ooitjes..:
Afbeelding
Afbeelding
Een maandje later kwam daar nummer 4 bij, op de foto alweer 2 maand aanwezig:
Afbeelding
Mijn andere schaapjes die dag:
Afbeelding
Het kleinste ooitje, groeiachterstand, beetje een kneus zeg maar:
Afbeelding

Schaapje nummer 4 was drachtig, en niet alleen van nummer 5 maar ook van nummer 6 :D
Afbeelding
Dit waren ook nog eens 2 ooien ook *\o/*
De een wat mooier getekend
Afbeelding
dan de ander
Afbeelding

En groeien!
Afbeelding
Afbeelding
Heeeel veel groeien, tot ze eind september zo waren:
Afbeelding
Ook de wat minder mooi getekende ooi is aardig bijgetrokken, ze vlekjes zien er nu een stuk mooier uit
Afbeelding
Alle dames, ook de ooi met groeiachterstand heeft een vooruitgang gemaakt (meest rechts)
ik zei 'kom maar meissies' *zoeffff* :D
Afbeelding

En toen werd het tijd om te gaan kijken hoe we de gezinsuitbreiding van volgend jaar realiseren, nou..
Zo:
Afbeelding
Afbeelding
Het was 2 uur rijden, maar dan hebben we ook een mooie ram 8-)
En ook het kleine ooitje met groeiachterstand heeft zichzelf ook nuttig gemaakt, het is een iets wilder ras, wat nog wel eens lastig wil zijn met schapen verweiden, of de lammeren van de moeder splitsen. Maar dat kleintje is deels met de fles opgevoed, dus zo mak als wat. En goed voorbeeld doet volgen.. Dus als ik maar niemand in de buurt heb, kan ik binnen 5 minuten de schapen hebben waar ik ze wil. Zodra iemand me komt helpen gaat het mis, ze zijn nogal eenkennig deze dames :D
Intussen eten ze allemaal uit de hand, ook het mama-schaap, wat toch wel de wildste van het stel is :)
En in korte tijd ook al vriendjes geworden met de ram, wat een fijn rustig diertje is opzich, voor dit ras :)

Sabini

Re: Een jaar rond...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:57

Wat een gave schapen! :wow: Wat voor een ras is het? Mooie ram hoor <3 Ik ben nu al benieuwd naar lammetjes van het voorjaar!

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:02

Dat zijn toch Kerry hill's niet? Heel mooie schapen ;)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:19

Wat een prachtige schapen! Zal zeker een leuk gezicht om ze allemaal naar je toe zien te rennen. :)
Wil ook wel graag weten wat voor ras dit is. Als er ooit schaapjes komen, moeten heb zulke zijn. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:21

wat een stoere schapen :D ben fan van zwartblessen maar ook deze mogen later niet in mijn wei ontbreken P

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 18:36

Bedankt voor de leuke reacties :)
Dit zijn Kerry Hill's inderdaad. Ben er zelf erg enthousiast over, tot m'n 13e heb ik altijd op de kop in het schapenhok gestaan ;) mee te helpen, met aflammeren, flesjes geven aan afgestoten lammetjes enz. Wij hadden toen, tja, een random wit schaap ;) (beetje swifter, texelaar ed). En ik kreeg er wel eens afgedankte lammeren van de buren bij om groot te brengen :P
Maar vergeleken bij de gewone vleesschapen is dit zo praktisch. Ze stellen minder eisen aan hun voer, eten dus mooi een lading onkruid weg. Ideaal om te weiden na de paarden. Hebben ook vrijwel geen krachtvoer nodig :) En geen gedoe met pootjes bekappen, pootjes baden, aflammerproblemen, schapen die vast op de rug liggen enz. :) Ben echt om 8-)
Het zijn dus echt schapen die wat minder doorgefokt zijn, hierdoor zijn ze ook weer wat wilder, maar als je er wat tijd in stopt is het heel goed te doen :) Voor de liefhebber heb ik nog 1 ooi te koop momenteel :+

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:38

Wat een prachtige schaapjes! Het lijken mij echt enorm vriendelijke beestjes. :D

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:19

wat een gave schapen, ik zou er bijna zelf een aanschaffen :D
helaas is mijn afrastering waarschijnlijk niet echt geschikt

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 23:17

Wat een coole schapen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:36

Wat een prachtig mooie schapen! <3

Mira2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:53

Wat een mooi koppie's hebben ze :D

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 21:31

Bedankt voor jullie reacties *D

Hihi en vergeet de mooie wol niet, ik heb net een tuigonderlegger voor m'n draver gemaakt, gevuld met de wol die je ziet op de eerste foto in dit topic :') Dankjewel mevrouw schaap :*