Intussen heb ik weer ruim een jaar schapen, leek me een leuk moment voor een overzichtje

Begonnen met 3 ooitjes..:

Een maandje later kwam daar nummer 4 bij, op de foto alweer 2 maand aanwezig:

Mijn andere schaapjes die dag:

Het kleinste ooitje, groeiachterstand, beetje een kneus zeg maar:

Schaapje nummer 4 was drachtig, en niet alleen van nummer 5 maar ook van nummer 6

Dit waren ook nog eens 2 ooien ook
De een wat mooier getekend

dan de ander

En groeien!

Heeeel veel groeien, tot ze eind september zo waren:

Ook de wat minder mooi getekende ooi is aardig bijgetrokken, ze vlekjes zien er nu een stuk mooier uit

Alle dames, ook de ooi met groeiachterstand heeft een vooruitgang gemaakt (meest rechts)
ik zei 'kom maar meissies' *zoeffff*

En toen werd het tijd om te gaan kijken hoe we de gezinsuitbreiding van volgend jaar realiseren, nou..
Zo:

Het was 2 uur rijden, maar dan hebben we ook een mooie ram

En ook het kleine ooitje met groeiachterstand heeft zichzelf ook nuttig gemaakt, het is een iets wilder ras, wat nog wel eens lastig wil zijn met schapen verweiden, of de lammeren van de moeder splitsen. Maar dat kleintje is deels met de fles opgevoed, dus zo mak als wat. En goed voorbeeld doet volgen.. Dus als ik maar niemand in de buurt heb, kan ik binnen 5 minuten de schapen hebben waar ik ze wil. Zodra iemand me komt helpen gaat het mis, ze zijn nogal eenkennig deze dames
Intussen eten ze allemaal uit de hand, ook het mama-schaap, wat toch wel de wildste van het stel is

En in korte tijd ook al vriendjes geworden met de ram, wat een fijn rustig diertje is opzich, voor dit ras
Wat voor een ras is het? Mooie ram hoor
Ik ben nu al benieuwd naar lammetjes van het voorjaar!
Dankjewel mevrouw schaap