Voor een vriend van mij zou ik jullie om advies willen vragen.
Het gaat om een kat van 16 a 17 jaar oud, die erg mager is. Ze is verder in goede gezondheid (voor haar leeftijd) maar moeilijk dik te krijgen.
Ze heeft ongeveer een half jaar geleden een abces gehad waar ze even goed ziek van is geweest, dit is behandeld en ze is weer opgeknapt maar de vetjes willen niet meer terug komen.
Het is een boerderijkat die zelf nog wel eens een muisje vangt enzo, verder staan er altijd brokken ter beschikking (dental protection plus van whiskas) en krijgt ze blikvoer (felix, whiskas ed) als ze er zin in heeft (soms een paar keer per dag, maar soms zwerft madame dagenlang over de landerijen en dan dus niet).
Ze wordt verder op tijd ontwormd en vlo vrij gehouden.
Nu is dus de vraag, wat zou voor haar een nuttige aanvulling zijn?
Er is bijvoorbeeld ook beschikking over vers vlees (denk aan nier, tong, lever ed van biologisch vleesvee), evt gekookt? Ik weet niet of je daar met zo'n oude kat nog mee kan beginnen en hoe gezond het is?
Verder misschien een ander type voer, let er wel op dat de brokken ook voor hun andere, 1.5 jarige kat zijn, dit kan niet gescheiden worden. De aanvullingen zoals vleesjes ed wel.
Wie weet iets voor deze dame?
Ze lijkt opzich wel gezond, goed actief en alles, denk dat het echt ouderdom is. Maarja misschien het opperen waard..